تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

راهکارهای زیباتر شدن زنان در سراسر جهان

  • کد خبر : 181243
  • 26 بهمن 1395 - 8:26
راهکارهای زیباتر شدن زنان در سراسر جهان

در واقع زیبایی چهره بیانگر جوانی، شادابی و سلامت فرد است و در طرز تلقی مثبت وی از شخصیت خویش اهمیت شایانی دارد. از سویی همه بر این باورند چهره زیبا و جذاب نقشش مؤثری در ارتباطات اجتماعی دارد و در اعتماد به نفس افراد نقش مهمی را ایفا می کند.

به گزارش کمال مهر به نقل از طنین یاس : ناهید زندی پژوه ؛  زیبایی و جذابیت از دیرباز تا کنون همواره یک نشانه مهم برای زنان به حساب می آمده و به آن توجه خاصی می کردند.
در واقع زیبایی چهره بیانگر جوانی، شادابی و سلامت فرد است و در طرز تلقی مثبت وی از شخصیت خویش اهمیت شایانی دارد. از سویی همه بر این باورند چهره زیبا و جذاب نقش مؤثری در ارتباطات اجتماعی دارد و در اعتماد به نفس افراد نقش مهمی را ایفا می کند. در طول تاریخ توجه به زیبایی در بین اقوام و فرهنگ های مختلف همواره وجود داشته است. بطور مثال در مصر باستان، کلئوپاترا توجه ویژه ای به آرایش چشم های خود داشته و همواره آرایش چشمان منحصر به فردی را دنبال می کرده است.

رنگ آمیزی ناخن، از سه هزار سال پیش از میلاد مسیح در کشورهای ایتالیا، ژاپن و چین مرسوم بوده است و لاک مصرفی آنها ترکیبی از صمغ عربی، سفیده تخم مرغ، ژلاتین و موم زنبور عسل بوده است. مصریان باستان هم از رنگ های قرمز و قهوه ای حاصل از گیاه حنا برای رنگ کردن ناخن ها استفاده می کردند. با گذشت زمان، لاک ساخته شد و تا گذشته نچندان دور استفاده از لاک به تنهایی برای زیباتر شدن ناخن ها کفایت می کرد. اما در سال های اخیر انسان هنر نقاشی و طراحی خود را ارتقا بخشید و آن را روی ناخن هم پیاده کرد. در آمریکای لاتین، زنان این اقوام بیش از مردان به زیبایی علاقمند بودند و با استفاده از فلزات و چوب های رنگی دستبند، گردنبند و گوشواره یا حتی گردن بندهای پهن، خود را می آراستند. پیش از آن نیز با استفاده از استخوان حیوانات زیورآلات می ساختند اما همه مردم با تاتو کردن بر پوست خود نقش هایی را برای زیبایی و مناسک بومی و آیین سنتی، رسم می کردند.
آنچه مسلم است مسئله زیبایی در جوامع مختلف کاملا سلیقه ای است، به طور مثال در مورد زنان آفریقایی اصالت یک زن زیبا در هر چه سیاه تر بودن چهره، پهن بودن بینی و کلفت بودن لبها تعریف می شود. اما این زیبایی در اجتماع ما به عنوان نازیبایی خوانده می شود.
در این پژوهش برآنیم که نکات و راهکارهایی را که زنان در سراسر جهان جهت زیباتر شدن و مطلوب تر به نظر آمدن، به کار می برند را بررسی کنیم.
زنان برزیلی به زیبایی اندام اهمیت بسزایی می دهند و می توان گفت که آنها یکی از بهترین اندام های جهان را دارند. به نظر شما زنان برزیلی در این مورد چه ترفندی را به کار می برند؟ آنها ماسه را به اندامشان می مالند که باعث تحریک پوست شده و با سلولیت مبارزه می کند و در نتیجه باعث می شود که اندام مناسبی داشته باشند.
بر ای پاک سازی و لایه برداری پوست و مقابله با جوش صورت یا آکنه در نواحی جنوب آسیا، زنان در این کشور، آرد نخود را با آب یا چای مخلوط کرده و به شکل خمیر در می آورند و به تمام پوست صورتی می مالند و در آخر پوست را می شویند. بعد از انجام این عمل، پوست کاملا نرم و تمیز می شود و برای سفید کردن آرنج و زانوها نیز، از همین خمیر به اضافه آب لیموترش استفاده می کنند. زنان ژاپنی برای داشتن پوستی زیبا و شفاف از روغن درخت کاملیا استفاده می کنند از این روغن در موارد دیگری هم چو خلاص شدن از چین و چروک پس از زایمان، جوان سازی و رساندن مواد مغذی به مو و تسکین دهنده سوختگی هم کاربرد دارد.

شایان ذکر اینکه حمام کردن با گیاهان و عرقیات معطر از جمله شیوه های زیبایی است که مردم ژاپن به آن علاقمند هستند. ژاپنی ها معتقدند حمام کردن نوعی مدیتیشن است که نه تنها جسم بلکه روح را هم پاک می کند به همین دلیل اکثر ژاپنی ها هر شب قبل از خوابیدن دوش می گیرند. زنان ژاپنی ابتدا بدن خود را به کمک یک بُرس دسته بلند ماساژ داده و ناپاکی را بیرون می کشند و در نهایت با آب ولرم خود را شست و شو می دهند. بعد وان را با آب داغ پر کرده و در آن گل و برگ های معطر می ریزند و برای آنکه بدنشان خوشبو و پوست شان پاک شود مدتی در آن می خوابند. این کار سبب طراوت اپیدرم و شادابی پوست آنها شده و احساس طراوت و شادابی می کنند.
زنان روسی از وسایل آرایشی استفاده نمی کنند، چون دارای پوستی باطراوت و شاداب هستند، آنها معتقدند دلیل زیایی پوست شان نوشیدن روزانه “کفیر” است. کفیر نوعی نوشیدنی پرکالری و غنی از باکتری های پروبیوتی، کلسیم، پروتئین و ویتامین ها به ویژه ویتامین B … است از سویی مصرف این نوشیدنی سبب هضم بهتر موارد غذایی می شود و همین امر به طراوت و زیبایی پوست اثر می گذارد.

زنان ایتالیا برای آنکه لب هایی لطیف داشته باشند برای لطافت لبها وقتی که خشک و یا پوسته می شوند از  روغن زیتون استفاده می کنند . در زیمبابوه زنان ترفندی بهتر برای از خواب بیدار شدن و افزایش انرژی و پاک سازی سیستم بدن و سوخت و ساز بدن دارند، آنها به جای قهوه؛ چای داغ همراه با لیمو مصرف می کنند.
این نکته را از خانم های اسپانیایی بیاموزید، آنها برای رفع حلقه های تیره دور چشم از ورقه های خیلی نازک سیب زمینی استفاده می کنند. زنان اسپانیایی این ورقه ها را به مدت ده دقیقه روی چشمان قرار داده و به همین آسانی از حلقه های دور چشم خلاص می شوند.

زنان چینی برای آنکه پوست شان جوان و سالم بماند، همواره چای سفید می نوشند.
برخلاف کانادایی ها که به زیبایی پاهایشان اهمیتی نمی دهند، آلمانی ها توجه بسیار زیادی به حمام پا دارند. به طوری که زنان آلمانی هر شب سعی می کنند برای بیست دقیقه پاهایشان را در حمامی از آب ولرم و نمک و روغن های گیاهی قرار دهند و بعد پاها را با سنگ پا ماساژ می دهند و بعد از خشک کردن پاها، از یک کرم مرطوب کننده استفاده می کنند.
آواکادو، این گیاه از پانصد سال قبل از میلاد مسیح در آمریکای لاتین کشت می شده است و سرشار از چربی های غیر اشباغ و بیست نوع زیرمغذی گوناگون شامل ویتامین های B6/ C/ A/ E  است و آهن و پتاسیم و روی دارد. مصرف چربی آواکادو سبب کاهش کلسترول خون، التهاب و کاهش ترشح انسولین می شود و یک نوع محرک بازسازی سلولی به شمار می آید از اینرو برزیلی ها مدتهاست که از این گیاه به عنوان یک ماده غذایی و هم زیبایی استفاده می کنند به طور مثال از آن ماسک صورت، شامپو و کرم مرطوب کننده تهیه می کنند. زنان برزیلی میوه این گیاه را با شیر و شکر مخلوط می کنند و روی پوستشان می مالند و حتی معتقدند نوشیدن این ترکیب سبب روشن شدن پوست صورت به ویژه پوست های سیاه می شود.
در نیجریه، از نوعی درخت به نام “ساحل” که در بیست کشور آفریقایی رشد می کند، روغنی می گیرند به اسم ” کارتید” که هم به عنوان یک ماده غذایی و هم کرم مرطوب کننده پوست از آن استفاده می کنند.
اطبای سنتی آفریقا معتقدند این شبره می تواند انواع ناراحتی های پوستی از جمله جوش صورت و اگزما را درمان کند و حتی برای سرماخوردگی هم سودمند است. زنان نیجریه برای زیباتر شدن و مرطوب نگه داشتن پوست صورت خود، میوه درخت ساحل را جمع می کنند و بعد از خشک کردن آن را می جوشانند روغنی که روی سطح آب می آید را جمع می کنند و روی پوست صورت و بدن قرار می دهند که پوستی نرم و مرطوب داشته باشند.

همانطور که همه می دانیم زنان هندی موهای فوق العاده ای دارند اما می دانید راز زنان هندی چیست؟  استفاده از روغن نارگیل است. آنها هفته ای یکبار، مقداری از روغن نارگیل را گرم کرده و پوست سرخود را با آن ماساژ می دهند. در ضمن برای آنکه درخشندگی موهای خود را افزایش دهند در هفته یک شب بعد از ماساژ با روغن نارگیل آن را نشسته و با آن می خوابند.
اما بند انداختن از شیوه های متداول و معمول در خاور میانه و جنوب شرقی آسیا است که منشاء آن به ایران بر می گردد. در آرایشگاه های ایران به کمک نخ کتان نازک که بین گردن و دو دست آرایش گر قرار می گیرد، موهای زائد صورت را بر می دارند البته این کار با موم گرم و سرد هم انجام می گیرد .  استفاده از نخ سبب کش آمدن پوست نمی شود و درد آن کمتر است. استفاده از بند به کشورهایی همچون اسپانیا و کانادا بین زنان مرسوم شده است.

انتهای پیام/ص

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=181243

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x