تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

استقلال تهران پرافتخارترین تیم ایران در آسیا / نخستین حضور آبی پوشان خوزستانی در لیگ قهرمانان آسیا

  • کد خبر : 181450
  • 26 بهمن 1395 - 17:31

وبسایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی به تجزیه و تحلیل تیمهای حاضر در گروه A و B رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا پرداخته است.

به گزارشگروه ورزشی «کمال مهر»،وبسایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی به تجزیه و تحلیل تیم های حاضر در گروه A و B رقابت های لیگ قهرمانان آسیا پرداخته است که تیم های استقلال تهران و استقلال خوزستان در آنها حضور دارند.
گروه A :
تیم های حاضر در این گروه :
التعاون، لوکوموتیو، الاهلی، استقلال تهران
در نخستین دیدار این گروه، تیم های التعاون و لوکوموتیو به مصاف هم می روند و تیم فوتبال اسقلال تهران باید به مصاف الاهلی برود.
استقلال تهران :
نحوه راه یابی به لیگ قهرمانان آسیا : تیم سوم لیگ برتر ایران ( صعود از  طریق دیدار پلی آف)
سال تاسیس : ۱۹۴۵
ورزشگاه : آزادی تهران ( ۱۰۰ هزار نفری)
۸ دوره قهرمان لیگ برتر ایران و ۶ قهرمانی در جام حذفی این کشور.
۲ قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا، ۲ بار رتبه دوم این جام.
استقلال تهران یکی از بهترین تیم های ایران است که با پیروزی مقابل تیم السد قطر در ضربات پنالتی به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد. این تیم موفق ترین تیم ایران در لیگ قهرمانان آسیا است و در سال های ۱۹۷۰ و ۱۹۹۱ در آسیا به قهرمانی دست پیدا کرده است. پس از آن ۲ قهرمانی، بهترین مقام استقلال تهران در لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۱۳ به دست آمد که این تیم در دیدار نیمه نهایی به اف سی سئول مغلوب شد.در سال ۲۰۱۴ که آخرین حضور استفلال در لیگ قهرمانان آسیا بود، این تیم موفق نشد از مرحله گروهی صعود نماید.
بازیکنان کلیدی :
دروازه بان و کاپیتان این تیم، مهدی رحمتی بهترین بازیکن این تیم به حساب می آید که سابقه ۴ قهرمانی در لیگ برتر ایران و ۲ قهرمانی در جام جذفی را در کارنامه اش دارد.خسرو حیدری نیز یکی از بهترین بازیکنان این تیم به حساب می آید و نقش بسزایی در حملات استقلال ایفا می کند. کاوه رضایی بازیکن ۲۴ ساله این تیم نیز در خط حمله ستاره استقلال به حساب می آید و در پیروزی های این تیم نقش بسزایی دارد.
سرمربی : علیرضا منصوریان :
بازیکن سابق تیم ملی ایران که در سال ۲۰۱۵ هدایت تیم نفت تهران را در لیگ قهرمانان آسیا بر عهده داشت و در یک چهارم نهایی با این تیم حذف شذ. منصوریان به عنوان بازیکن در لیگ های آلمان و یونان نیز سابقه بازی دارد و بیش از ۲۰۰ بار با پیراهن استقلال تهران به میدان رفته است.
تیم های حاضر گروه B :
 استقلال خوزستان، الفتح، لخویا و الجزیه
دیدار افتتاحیه این گروه را باید تیم های استقلال خوزستان و الفتح انجام دهند. این بازی در ورزشگاه سلطان قابوس مسقط به انجام می رسد.
استقلال خوزستان ایران :
قهرمان لیگ برتر ایران
سال تاسیس یاشگاه : ۲۰۱۱
ورزشگاه : غدیر اهواز با ظرفیت ۵۱ هزار نفر
این تیم تجربه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را ندارد. این تیم در سال ۲۰۱۶ در حالی که با پرسپولیس تهران هم امتیاز بود، به علت تفاضل گل بیشتر قهرمان ایران شد.این تیم پس از چند سال ناکامی به عنوان پدیده لیگ برتر ایران، مقام قهرمانی را به دست آورد.
بازیکنان کلیدی :
حسن بیت سعید که در سال ۲۰۱۵ از فولاد نوین به این تیم آمد، به عنوان آقایی گل و بهترین بازیکن استقلال خوزستان به حساب می آید. محمد طیبی مدافع استوار این تیم که کاپیتان آنها نیز است، یکی از دلایل اصلی قهرمانی استقلال خوزستان در لیگ برتر ایران قلمداد می شود. آلویس نانگ بازیکن کامرونی که چهارمین سال حضورش در فوتبال ایران را تجربه می کند، مهاجمی زهردار و خطرناک است.
سرمربی : سیروس پورموسوی
وی در سال ۲۰۱۱ سرمربی تیم دوم استقلال خوزستان بود و به تدریج مراحل پیشرفت را طی کرد و به عنوان سرمربی این تیم ایرانی انتخاب شد. پس از اینکه عبداله ویسی این تیم را در لیگ برتر ایران قهرمان کرد، در ماه می سال ۲۰۱۶ از استقلال خوزستان به سپاهان منتقل شد و هدایت این تیم را در دست گرفت.
انتهای پیام /
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=181450

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x