تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
1

کارگزار قلابی سفارت دستگیر شد

  • کد خبر : 180777
  • 23 بهمن 1395 - 8:44

زن کلاهبرداری که خود را به عنوان کارگزار سفارت یکی از کشورهای اروپایی معرفی و به بهانه صدور ویزا بیش از ۸۵ میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود، در کرمانشاه دستگیر شد.

کارگزار قلابی سفارت دستگیر شدبه گزارش«کمال مهر» سرهنگ علی کریمی‌ اعلام کرد که از طریق شبکه اجتماعی  با شخصی که ادعا می‌کرده کارگزار سفارت می‌باشد آشنا شده، اما نهایتا به این شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته است.

وی افزود:‌ طبق اظهارات شاکی پرونده چندی پیش از طریق  شبکه اجتماعی با خانمی‌ آشنا شده که ادعا می‌کرده است کارگزار یکی از سفارتخانه‌های اروپایی می‌باشد و می‌تواند برای وی ویزا تهیه نماید و با این شگرد مبلغ ۸۵‌ میلیون ریال پرداخت نموده اما با توجه به تأخیر طولانی متوجه شده است که این ادعا تماما دروغ می‌باشد.

سرهنگ کریمی ادامه داد: ‌کارشناسان این پلیس با تلاش شبانه روزی و اقدامات فنی و با توجه به توان علمی ‌و با استفاده از امکانات فنی و پلیسی سرانجام موفق به شناسایی متهمه شده و با هماهنگی مقام قضائی وی را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه متهم ‌در مواجهه با مستندات موجود لب به اعتراف گشود، اضافه‌کرد: نباید بدون هیچ تحقیقی به دیگران اعتماد کنیم، فضای سایبر محلی است که هر کسی به راحتی می‌تواند خود را در آن شخصی دیگر جلوه دهد لذا قبل از اعتماد باید به صورت حضوری به سازمان، شرکت، سفارت و یا … مراجعه و از صحت گفته‌های مخاطب خود مطمئن شویم همچنین از هموطنان عزیز درخواست می‌کنیم در صورت مواجه و یا مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسCyberpolice.ir بخش ارتباطاتت مردمی گزارش نمایند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=180777

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x