تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

هنوز جریان منفعت گرا در اقتصاد کشور میدان داری می کند/عده ای بر مبنای وادادگی برای کشور نسخه می پیچند

  • کد خبر : 180349
  • 21 بهمن 1395 - 8:34
هنوز جریان منفعت گرا در اقتصاد کشور میدان داری می کند/عده ای بر مبنای وادادگی برای کشور نسخه می پیچند

مهرداد بذرپاش عضو هیئت رئیسه مجلس نهم با بیان اینکه انقلاب صرفا یک مقطع تاریخی نبود افزود: انقلاب تحولی اساسی در رسیدن به آرمان های الهی بود و این مهم باید در ظرفیت ها، برنامه ها و مسئولین ایجاد شود و ایران نیازمند سیر تحول است و اگر تصور کنیم امروز کشورمان مان مثل دیروز باشد خسران محض خواهد بود.

به گزارش کمال مهر عضو هیئت رئیسه مجلس نهم در مراسم گرامیداشت یوم‌ الله دهه فجر که شامگاه چهارشنبه (۲۰ بهمن) در مسجد جامع کرج برگزار شد گفت: دهه فجر یادآور چرایی نه گفتن به رژیم پهلوی و آری گفتن به انقلاب و سنجش نه ها و آری هاست و حرکت جهادی امام (ره) بر اساس هوا و هوس نبود لذا دهه فجر به ما تذکر می دهد که کجاها از مسیر منحرف شده و به نتیجه مطلوب نرسیدیم.

مهرداد بذرپاش با بیان اینکه انقلاب صرفا یک مقطع تاریخی نبود افزود: انقلاب تحولی اساسی در رسیدن به آرمان های الهی بود و این مهم باید در ظرفیت ها، برنامه ها و مسئولین ایجاد شود و ایران نیازمند سیر تحول است و اگر تصور کنیم امروز کشورمان مان مثل دیروز باشد خسران محض خواهد بود.
وی اظهار داشت: نباید غره شویم و بگوییم همه چیز خوب است که از حرکت باز ایستیم و کاستی ها و محرومیت ها را نبینیم و در مقابل بگوییم وضع خراب است تا نامید شویم و تصور کنیم حرکت اشتباه بوده است اما باید بدانیم ناخدا خوب کشتی انقلاب را به حرکت درآورد و ناخدای امروز نیز آن را خوب به جلو می برد اما عده ای مانع شده و سرعت کشتی را آرام کرده اند.
بذرپاش با بیان اینکه امروز گیر انقلاب موانع است تصریح کرد: امام (ره) آمد و گفت من رهبر جربان آرمان گرا واقع بین در عالم هستم و در مقابل جریان منفعت گرا که بر اریکه قدرت سوار بود ایستاد اما امروز دسته بندی های سیاسی که درست شده است، بعضا به کار نخواهد آمد و غلط بوده و باید کنار گذاشته شود متاسفانه روند قبل را دنبال می کند.
وی گفت: در کشور ما عده ای باید علم آرمان گرایی و واقع گرایی را بالا کنند و عده ای هم در مقابل علم منفع گرایی را از پیش بلند کرده اند و هنوز در عده ای روحیه محمدرضا شاه در کشور کاملا حاکم است و سلوکی شبیه به شاهان پهلوی و قاجاری دارند و این یعنی انقلاب در قوم های مختلف کشور هنوز رسوخ نکرده است.

بذرپاش ادامه داد: افرادی که علم آرمان گرایی را بلند کرده اند با افراد منفعت گرا در زمینه اقتصاد تفاوت دارند چرا که این بخش کمترین جایی بود که انقلاب در آن رسوخ کرده است و به این علت در وضعیت بد اقتصاد به سر می بریم.
وی اظهار داشت: امروز روحیه انقلابی در حوزه امنیت به خوبی دمیده شده است اما هنوز جریان منفعت گرا در اقتصاد کشور میدان داری می کند و برنامه های توسعه متفاوت ما را به این وضعیت رسانده است چرا که سالیانه ۳۰۰ هزار میلیارد در کشور هزینه می شود اما هنوز بسیاری از بخش ها تفاوت های فاحشی با یکدیگر دارند.
بذرپاش با اشاره به اینکه بخشی از کشور برخوردار و بخشی محروم هستند تصریح کرد: مبالغ سنگین هزینه شده اما ۱۱ میلیون در حاشیه شهرها با کمبود امکانات و زیرساخت های اجتماعی و اقتصادی مواجه هستند و متاسفانه در بازار ما قاچاق و واردات غوغا می کند و این نشان می دهد منفعت گرایان بر اقتصاد حاکم اند.
وی گفت: بسیاری از اجناس بازار کرج واردات و قاچاق بوده و جریان منفعت گرا بر عکس جریان آرمان گرا بازار را ناموس کشور نمی داند و آنوقت ما به دنبال دلایل بیکاری هستیم و متاسفانه هنوز روحیه انقلابی در بانک های ما رسوخ پیدا نکرده و در عمل تبدیل به یک فاکتور ضد توسعه در کشور شده اند.

بذرپاش تصریح کرد: امروز همه مردم و یا بنگاه ها به واسطه سود، جریمه و دیرکرد مقروض بانک ها هستند و درحالی که مبالغ هنگفت در بانک ها دپو شده بسیاری از واحدهای تولیدی برای ۳۰۰ میلیون دغدغه دارند چرا که ۱۱۰ هزار میلیارد تومان معوقات بانکی داریم و در مقابل برای وام ازدواج ۱۰ میلیونی جوانان مبلغی وجود ندارد!
وی گفت: ما با ۳۰ درصد معوقات بانکی می توانیم در سال به تمام زوج های ایرانی در حال ازدواج ۵۰ میلیون تومان وام بدهیم اما متاسفانه مدیریت پول بر مبنای منفعت گرایی استوار است و می پندارد اگر پول صرف ازدواج شود حرام شده است اما در مقابل جریان آرمان گرا در صدد رونق ازدواج و تهیه تدارکات آن خواهد بود.
بذرپاش افزود: عدم رونق ازدواج در کشور موجب صرف هزینه های میلیاردی برای جمع آوری فساد در جامعه می شود چرا که نگاه منفعت گرایانه مانع رشد اقتصاد شده است و اما در مسئله مسکن مهر باید گفت طبق قانون اساسی که مردم به آن رای داده اند دولت موظف به خانه دار کردن مردم است درحالیکه نگاه پوپولیستی منفعت گرا آن را بی معنی دانست و گفت مردم باید با توانایی خود خانه دار شوند.
وی ادامه داد: نگاه جریان منفعت گرا به فرهنگ ترویج آزادی و بی بند و باری است و به واسطه انتخابات و … برای مقابله با آن برنامه ای نداشتند و از معنای آزادی صرف بی بند و باری را متوجه شده اند اما جریان فکری آرمان گرا ماورایی تر از آزادی به فرهنگ نگاه می کند.
بذرپاش تصریح کرد: هر فیلمی که ایران را بدبخت جلوه می دهد جریان منفعت گرایانه از آن حمایت کرده و با پول جایزه بین المللی برای آن تهیه می کنند و در مقابل فیلمی که دستاوردهای مردم را نشان می دهد یا در برابر ظلم، دروغ و تقلب که به مردم شده است فریاد می زند در تهران و کرج سرکوب می کنند.
وی با اشاره به اینکه اعتقادی به ملی گرایی در برابر دین گرایی نداریم گفت: حداقل شرط وطن دوستی دفاع از خاک است اما منفعت گرایان حداقل کاری که در این حوزه انجام می دهند در بی بی سی به ایران ناسزا می گویند و همین افراد در زمان جنگ ۸ ساله احساس تکلیف کردند که در آمریکا و اروپا دکترا می خوانند.

بذرپاش با تاکید بر اینکه عیار وطن دوستی در فکه، شلمچه و … رقم خورد تصریح کرد: امروز کسی می تواند ادعای ملی گرایی داشته باشد که جانش را در راه امنیت مردم ایران در حلب و سوریه فدا می کند و حال سوال اینجاست شهدای مدافع حرم باید ادعای وطن دوستی کنند یا آقایی که فرزندش برای سربازی به کرمانشاه منتقل شد تمام مسئولین را دور زد تا با پارتی او را به تهران جابجا کند.
وی گفت: در راستای سیاست خارجی تمام برنامه های جریان آرمان گرا بر مبنای ما می توانیم استوار است و در مقابل جریان منفعت گرا اساس برنامه های خود را بر پایه ما نمی توانیم حاکم می داند و نه تنها به جوانان اعتماد ندارد بلکه اعتقادی به توانایی ملت، منبع ملی، علما و دانشمندانش نخواهد داشت و بر مبنای وادادگی برای کشور نسخه می پیچد.
عضو هیئت رئیسه مجلس نهم در خاتمه خاطر نشان داشت: نگاهی که مردم را در مسائل کشور شریک می داند در برابر نگاهی که مردم را می خواهد ساکت کند تفاوت اساسی خواهد داشت لذا باید با یکدیگر مرور کنیم که در ۳۸ سال انقلاب کجاها کم آرودیم و در چه مسیری باید تحول را ادامه دهیم و باید جریان های سیاسی که بازی آدرس های غلط را راه انداخته اند کنار بگذاریم.
منبع : البرز ۲۴

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=180349

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x