تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

دستاورد سفر استاندار به فردیس تقریباً ” هیچ” / استقلال فردیس همچنان بر روی کاغذ

  • کد خبر : 180241
  • 20 بهمن 1395 - 16:17
دستاورد سفر استاندار به فردیس تقریباً  ” هیچ” /  استقلال فردیس همچنان بر روی کاغذ

حضور استاندار در تنها روستای شهرستان فردیس اولین نکته قابل تامل در این سفر یک روزه بود، روستای فرخ آباد زیبادشت که با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کند و از کمبود امکانات و اعتبارات رنج می برد و حضور استاندار در این روستا تنها به افتتاح طرح های خصوصی و خیرساز محدود شد و هیچ کمکی به حل مشکلات مردم این روستا نکرد.

به نقل از کمال مهر، روز گذشته (سه شنبه) استاندار البرز در شهرستان فردیس حضور یافت تا به افتتاح پروژه های عمرانی دهه فجر دراین شهرستان بپردازد ، سفر یک روزه کاروان تدبیر و امید به شعرستان فردیس با حاشیه هایی نیز همراه بود که در ادامه می خوانید.

حضور استاندار در تنها روستای شهرستان فردیس اولین نکته قابل تامل در این سفر یک روزه بود، روستای فرخ آباد زیبادشت که با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کند و از کمبود امکانات و اعتبارات رنج می برد و  حضور استاندار در این روستا تنها به افتتاح طرح های خصوصی و خیرساز محدود شد و هیچ کمکی به حل مشکلات مردم این روستا نکرد.

و اما فرش قرمز زیرپای استاندار برای صرف صبحانه از دیگر حواشی این مراسم بود …..

photo_2017-02-07_21-31-51

ازکنار پروژه های افتتاحی استاندار که بگذریم به برنامه ی دیدار با خانواده ی معظم شهدا و جانبازان ۸ سال دفاع مقدس می رسیم.

یکی از نکات مثبت دیدار با خانواده ی شهدا همزمان شدن این ملاقات با اذان ظهر بود که استاندار البرز همراه با مسئولین شهرستان فردیس نمازجماعت را در منزل یکی از جانبازان ۸ سال دفاع مقدس برگزار کردند.

IMG_7939 IMG_7950

دلمان نیامد ازکنار این حاشیه بگذریم،خبرنگاری که پس از فراغت کار، دوربین خود را ارام کناری گذاشت و نمازش را ادا کرد.

IMG_7955

ازدیگر حواشی این سفر استانی بازدید از کارخانه شهرنان بود که شاید برای همه بازدید کنندگان برکت زیادی داشت و آنان رابا دست پر وعکس های یادگاری از انواع نان راهی خانه هایشان کرد .

IMG_8069

اما مهم ترین بخش سفر استاندار برگزاری نشست هم اندیشی با برگزیدگان اقشار مختلف از جمله ورزشکاران، روحانیون، اصناف، معتمدین و …. بود.

Untitled-2

ازجمله مشکلات مطرح شده توسط نمایندگان این اقشار می توان به کمبود سرانه ورزشی ، کمبود سرانه ی فرهنگی،عدم استقرار ادارات و عدم اختیار کامل ادارات مستقر شده در شهرستان در تصمیم گیری ها،نداشتن سالن های ورزشی مخصوص بانوان،کمبود امکانات برای جذب جوانان و نوجوانان به مراکز مذهبی و مساجد، برگزاری انتخابات مستقل شورای شهر فردیس،استقلال شهرداری فردیس از کرج، عدم وجود دانشگاه، نبود تخت بیمارستانی، نبودن طرح تفضیلی در شهرستان فردیس،معضل ترافیک شهرستان، مترو فردیس ،عدم وجود پارکینگ طبقاتی ،بافت های فرسوده شهری، مشکل سرویس مدارس؛مشکلات اصناف و بازاریان شهرستان در تحقق مطالبات خود از شهرستان کرج مجموعه ی درخواستهای مرم شهرستان فردیس بود.

و اما استاندار البرز که  قراربود پاسخگوی سوالات مردم باشد و چه بسا قلم به دست در حال یادداشت برداری بود تا پاسخگوی درخواست ها ی مردم باشد به این جا ختم شد …

IMG_8151

سید حمید طهایی در پاسخ به سوالات مردم این چنین گفت: دهه مبارک فجر ایام پیروزی انقلاب اسلامی است، افرادی که سالها دز سایه ی تاریک طاغوت و جهل وظیفه ی آگاهی بخشی و روشنگری جامعه را برعهده داشتند و برای همین آزادی زندان ها ،شکنجه ها ،و شهادت ها را استقبال کردند.
وی درادامه به موضوع اهمیت رای و رای دادن پرداخت و افزود : قدر رای خود را بدانید ،رای های شما موجب افتخار مسئولین نظام است ، اگر می خواهید شهر را اداره کنید به افرادی رای بدهید که توانایی اداره شهر را داشته باشند.

IMG_8160

استاندار البرز در ادامه به موضوع جنگ ایران و عراق، حادثه ساختمان پلاسکو، دستاوردهای برجام و گشایش های اقتصادی آن، سرمایه گذاری کشورهای خارجی در ایران ،انتخابات آمریکا صحبت کرد.

وی در بخش پایانی سخنان خود درمورد رعایت اصول فنی و مهندسی در ساخت و سازها، الکترونیکی شدن ادارات و بیمه سرویس مدارس دقایقی را صحبت کرد.

اما پس از پایان سخنرانی استاندار یکی از حاضرین در جلسه گفت: بالاخره تکلیف انتخابات شورای شهر فردیس چه می شود؟ و پاسخ کمتر از یک دقیقه ای استاندار البرز به حاضرین: طبق مصوبه هیئت دولت هرشهرستانی باید شورای شهر مستقل داشته باشد ،تلاش براین است  تا ان شالله انتخابات را برگزار کنیم و باید دقت کرد تا افراد توانمند برای شورای شهر انتخاب شوند.

آنچه که در پایان این دیدار می توان نتیجه گرفت، عدم عزم جدی استاندار در بررسی مشکلاتی اصلی فردیس که همان به سامان رسیدن استقلال فردیس از کرج بود و صحبت های حاشیه ای استاندار و نپرداختن به موضوعات مطرح شده این موضوع را تایید می کند، کم اینکه در ماه  های پایانی کار دولت یازدهم مطمئناً  فردیس همچنان در بلاتکلیفی به سر خواهد برد.

انتهای پیام/

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=180241

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x