تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

ترامپ طراحی نفوذ به ایران اوباما را به هم ریخت/برجام، آفتابی که دیگر تابان نیست

  • کد خبر : 180093
  • 20 بهمن 1395 - 8:45
ترامپ طراحی نفوذ به ایران اوباما را به هم ریخت/برجام، آفتابی که دیگر تابان نیست

پژوهشگر برجسته انقلاب اسلامی در نشست تخصصی فعالان فرهنگی استان البرزگفت: آمریکا در طول ۳۸ سال انقلاب با سه دوره جنگ سخت، جنگ نرم و نفوذ برای نابودی انقلاب اسلامی برنامه های خاصی را طراحی کرد اما دوره ده ساله اول جنگ سخت با شکست و فضاحت برای آمریکا همراه بود چرا که با راهنمایی امام (ره) انقلاب به ثمر نشست لذا دشمن راه خارج شدن از بحران را رحلت ایشان دانستند.

به گزارش کمال مهر پژوهشگر برجسته انقلاب اسلامی در نشست تخصصی فعالان فرهنگی استان البرز با موضوع دستاوردهای کلان انقلاب اسلامی و سرنوشت آمریکا که عصر سه شنبه (۱۹ بهمن) در باشگاه میلاد کرج برگزار شد گفت: آمریکا در طول ۳۸ سال انقلاب با سه دوره جنگ سخت، جنگ نرم و نفوذ  برای نابودی انقلاب اسلامی برنامه های خاصی را طراحی کرد اما دوره ده ساله اول جنگ سخت با شکست و فضاحت برای آمریکا همراه بود چرا که با راهنمایی امام (ره) انقلاب به ثمر نشست لذا دشمن راه خارج شدن از بحران را رحلت ایشان دانستند.
منوچهر محمدی افزود: با یاس آمریکا و انتخاب به حق امام خامنه ای به عنوان ولی فقیه استکبار و صهیونیست در سال ۶۶ جلسه ای با حضور ۱۲۰ ایران شناس و اسلام شناس برگزار کردند و نتیجه این بود که شیعی بودن، عاشورا را الگو قرار دادن و انتظار برای آمدن منجی عالم بشریت رموز پایداری انقلاب هستند.
وی اظهار داشت: آمریکا با جنگ نرم درحالی به مقابله با ایران برخاست که سلمان رشدی با نگارش کتاب آیات شیطانی از طرف سی آی ان مامور شد بر مقدسات مردم حمله کند و این هجمه در دوره اصلاحات اوج گرفت.
محمدی تصریح کرد: عده ای معصومیت قران و عاشورا را زیر سوال بردند و عاشورا را یک مرحله انتقام جویی اعلام و آن را در برابر آزادی کوچک کردند و آن زمان خاتمی با وقاحت در سخنرانی پیش از خطبه گفت اگر دین هم با آزادی در بیفتد شکست می خورد و دینی که نتواند با آزادی کنار بیاید محکوم به شکست است.
وی ادامه داد: برخی با برنامه ریزی در صدد بودند جمهوری اسلامی را به آخر رسیده جلوه دهند چرا که میرحسین موسوی بعد از نخست وزیری جمعیت وحدت و تعاون ایجاد کرد تا به وسیله آن طرح براندازی جمهوری اسلامی را بریزد و گفت جمهوری اسلامی باید جای خود را به جمهوری ایرانی بدهد.
محمدی گفت: عده ای در جریان روزنامه سلام و دانشگاه در سال ۷۸ سعی کردند بساطی راه انداخته و اسلام و نظام را به آخر برسانند و برای ۱۰ سال بعد برنامه ریختند و در استانه فتنه سال ۸۸ بیش از ۵ هزار نهاد غیر دولتی به وجود آورده و آنها را  در آمریکا و لندن آموزش دادند.
وی افزود: در جریان فتنه ۸۸ قریب به ۱۴۰ نخبه اصلاح طلب نامه ای برای رهبر معظم انقلاب نوشتند که جام زهر را بنوشند چرا که آنها خواستار رفراندوم بودند و البته با گذشت ۲۰ سال از انقلاب شاهد انقلاب های مخملی در اوکراین، گرجستان و … بودیم و این برنامه برای ایران دنبال می شد.
این پژوهشگر اظهار داشت: در سال ۸۸ هدف عده ای براندازی نظام بود ولو با پیروزی در انتخابات چرا که ماه های پیش از آن موسوی در گفتگ با مجله تایمز گفته بود تغییر شروع شده و رهبری با ریختن مردم به خیابان به حاشیه می رود.
محمدی گفت: حماسه ۹ دی و خشم عظیم ملت فتنه را جارو کرد و بساط آنها را برچید و توام با خواری برای آمریکا و ازناب آن شد و دشمن با یاس در جنگ سخت و جنگ نرم وارد مرحله نفوذ شد و سبک زندگی غربی ارزش های آمریکایی و حقوق های نجومی ناشی از این مهم بود.
وی افزود: انتخابات ۹۲ به واسطه ناشی گری و به جان هم افتادن انقلابیون حسن روحانی با نمره ای ناپلئونی به عنوان ریاست جمهور انتخاب شد و البته وی پیش از این گفته بود باید دَم کدخدا را دید و همه تصور می کردند منظورش مذاکره بود اما نه در واقع تصمیمش تسلیم شدن است.
محمدی اظهار داشت: پیش از مذاکرات هسته ای حسن روحانی دست هایش را به نشانه تسلیم بالا برد و گفت خزانه خالی بوده و اقتصاد ما در حال نابودی است و استخوان ما زیر بار تحریم خرد شده و البته برادرش را مامور کرد مذاکرات را برایش تسهیل ببخشد
وی تصریح کرد: ظریف معتقد بود آمریکا با بمب می تواند ایران را نابود کند و در ادامه آقایان رفتند و چیزی به نام برجام نوشتند و با وجود الزامات خطوط قرمز گفته شده توسط رهبری را لگدمال و دو دستی هسته ای را تقدیم آمریکا کردند.
وی در ادامه گفت: عده ای با بی اعتنایی نسبت به سخنان رهبری قلب راکتور اراک را با بتن پر کردند و دانشمندان هسته ای را بیرون کردند و البته در سال ۹۲ روحانی گفت ما داوطلبانه نطنز را تعطیل کردیم و این موضوع به اصفهان و … هم کشیده شد و البرادعی در برابر التماس های ظریف در راستای راه اندازی ۲ سانتریفیوژ گفت شما لیاقت دانش هسته ای را ندارید! .
محمدی تاکید کرد: مذاکره کنندگان ایران علاوه بر تقدیم کردن هسته ای به غرب با fatf و پول شویی قبول کردند به ازای هر تراکنش مالی ارزی یک چراغ قرمز در واشنگتن روشن شود و علاوه بر ان نهادهای داخلی از جمله وزارت اطلاعات و حاج قاسم سلیمانی را تحریم کردند.
وی گفت: بر اساس صحبت ایت الله هاشمی مبنی بر اینکه ژاپن و آلمان پولشان را در صنایع آمریکا خرج کرده و پیشرفت در صنایع است هدف این بود که روحانی در دوره بعدی این کار را خواهد کرد.
این پژوهشگر ادامه داد: فاشیستی دیوانه به نام ترامپ‌ با روی کار آمدنش واقعیت آمریکا را برملا کرده و نقش گورباچوف روسیه را در امریکا ارائه داد و در عمل کاسه کوزه های طراحی نفوذ به ایران اوباما را به هم ریخت.
محمدی گفت: متاسفانه آقای روحانی درس عبرت نگرفته و اعلام کرد می توانیم با دولت جدید آمریکا کنار بیاییم اما ترامپ گفت شما که مرگ بر آمریکا می گویید پس چگونه می توان با شما سازگار بود.
پژوهشگر برجسته انقلاب اسلامی در خاتمه خاطر نشان داشت: دوره تدبیر و امید و آقای روحانی و آفتاب تابان برجام به اتمام رسیده است و حزب الله نباید همانند سال ۹۲ بی تفاوت باشد و البته با همت مردم انقلاب روز به روز شکوفاتر خواهد شد و آمریکا در آینده ای نزدیک فرو می پاشد.

منبع :  البرز ۲۴

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=180093

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x