تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

۱۰ خوراکی که عمر شما را افزایش می‌دهد

  • کد خبر : 180065
  • 19 بهمن 1395 - 15:09

یک متخصص تغذیه گفت: با مصرف این ۱۰ ماده غذایی بیماری‌های خطرناک خود را کنترل کرده و عمر طولانی داشته باشید.

 «کمال مهر»رضا خسروی متخصص تغذیه؛ با بیان اینکه مصرف بعضی مواد عذایی در افزایش طول عمر تاثیر بسزایی دارد، اظهار داشت: پیاز خاصیت ضدعفونی کننده دارد به همین دلیل مصرف آن باعث کاهش عوارضی همچون آسم، پوسیدگی دندان، التهابات لثه و سرماخوردگی می‌شود.

این متخصص تغذیه با تاکید بر اینکه سیر حاوی آنتی اکسیدان است، گفت: استفاده از سیر باعث کاهش سکته قلبی و مغزی، بعضی از سرطان‌ها و از بروز لختگی خون و خون مردگی جلوگیری می‌کند.

خسروی با تاکید بر اینکه فیبر موجود در لوبیا قرمز باعث درمان بعضی بیماری‌ها می‌شود، تصریح کرد: استفاده از فیبر موجود در لوبیا قرمز در بهبود عوارضی همچون دستگاه گوارشی، فشار خون، سرطان روده، قند خون و تنفس تاثیر بسزایی دارد.

وی با اشاره به اینکه سویا حاوی موادی مانند اسید فیتیک، ایزوفلاون و آلفا لینولیک اسید است، تاکید کرد: سویا جزو حبوباتی است که مصرف آن باعث تسکین و بهبود عوارضی همچون چربی خون، خطر ابتلا به سرطان سینه و پروستات، کلیوی، قلبی، سندرم متابولیک و چاقی می شود.

به گفته این متخصص تغذیه، امگا ۳ موجود در ماهی در زمان مصرف یاعث بهبود عملکرد سلول های خون رسان، رشد جنین، افزایش حافظه، جلوگیری از تجمع پلاکت های خونی و بروز سرطان ریه در افراد می شود.

بیشتر بخوانید:راز پرپشتی موهای زنان هندی اینجاست!!

خسروی با بیان اینکه مصرف ۳ عدد ماهی در هفته مورد نیاز بدن است، تصریح کرد: مصرف زیاد این ماده غذایی باعث بروز عوارضی همچون سکته قلبی و مغزی و تنگی نفس می شود.

وی با تاکید براینکه مصرف گردو باعث تسکین دردهای مانند قفسه سینه، مفاصل، سردرد و همگنین از بروز لک های پوستی جلوگیری می کند.

این متخصص تغذیه با بیان اینکه مصرف میوه هایی مانند پرتقال، خرما، موز، آوکادو و سیب نیز باعث افزایش عمر می شود، عنوان کرد: در زمان استفاده از پرتقال کلسیم موجود در این میوه باعث سوخت و ساز سلول های بدن، تقویت اعصاب و روان و آرام بخش و کاهش بیماری معده، کلیوی و ضد استفراغ می شود.

خسروی بیان کرد: مصرف خرما به دلیل وجود ماده فسفر و کلسیم بر سیستم عصبی و مغزی انسان بسیار موثر است.

بیشتر بخوانید:زنانی که قصد سیندرلا شدن دارند مراقب این عمل زیبایی باشند!

وی با بیان اینکه تمامی سیب‌ها مانند هم نیستند، تاکید کرد: موادت مغزی موجود در سیب به رنگ، بو و اندازه سیب میزان مواد مغزی را مشخص می کند.

این متخصص تغذیه با اشاره به اینکه این میوه سرشار از کورستین است، تصریح کرد: مصرف سیب باعث کاهش بیماری‌های همچون سرطان خون و میگرن می‌شود.

خسروی با بیان اینکه آوکادو سرشار از ویتامین، لوتئین، فسفر، پتاسیم و چربی غیر اشباع است، عنوان کرد: استفاده از پوست این میوه باعث شادابی و روشنی رنگ پوست و مصرف آوکادو در بهبود بیماری‌هایی مانند سرطان روده، تنفسی، سرماخوردگی و حالت تهوع تاثیر بسزایی دارد.

این متخصص تغذیه یاد آور شد: بیماران در زمان استفاده هر یک از مواد غذایی و میوه‌ها حتما با پزشک خود مشورت کنند.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=180065

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x