تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

رقص مهناز افشار و عطاران باآهنگ اندی

  • کد خبر : 179965
  • 19 بهمن 1395 - 9:37

رقص مهناز افشار و عطاران باآهنگ اندی+تحلیل استراتژیک این روزها تلگرام پر شده است از این عناوین: رقص رضا عطاران و مهناز افشار باآهنگ اندی پارتی مختلط هالوین در تهران دستگیری ۱۷ دختر و پسر نیمه عریان اضافه وزن بازیگر زن ایرانی به خاطر بارداری رابطه پنهانی فلان بازیگر با … در هر صورت ما […]

رقص مهناز افشار و عطاران باآهنگ اندی+تحلیل استراتژیک

این روزها تلگرام پر شده است از این عناوین:

رقص رضا عطاران و مهناز افشار باآهنگ اندی

پارتی مختلط هالوین در تهران

دستگیری ۱۷ دختر و پسر نیمه عریان

اضافه وزن بازیگر زن ایرانی به خاطر بارداری

رابطه پنهانی فلان بازیگر با …

در هر صورت ما انسانیم و کنجکاو و احتمالا بخشی از ما این لینک ها را دنبال خواهیم کرد تا بدانیم که اصل ماجرا چه بوده است و احتمالا ۱۵ دقیقه از وقت مان را صرف این خواهیم کرد. حالا اگر این موارد استثنا باشد دردش خوردنی است. مساله آنجاست که ما عادت کنیم و اگر هر روز چند مطلب اینگونه نخوانیم صبح مان شب نمی شود. این عادت اجتماعی و اینگونه مطالب دو اثر مخرب بر ما و جامعه ما دارد:

الف) بسیاری از مطالب ورود به حریم خصوصی زندگی افراد است. تجاوز، تجاوز است چه به حریم بدن یک فرد باشد چه تجاوز به محدوده فیزیکی خانه یک خانواده و چه به حریم شخصی یک انسان. تداوم این رفتار منجر به این خواهد شد که بی اخلاقی در جامعه ما هنجار شود.

ب) وقت مفیدمان را صرف امور بی بازده می کنیم. فرض کنیم که اگر ما هر روز ۱۵ دقیقه از وقتی که صرف این امور می کنیم را صرف خواندن مهارت های زندگی از جمله ارتباطات موثر و تصمیم گیری هوشمندانه کنیم. آنگاه ما بعد از یک سال انسان هایی خواهیم داشت که تمام مهارت های لازم در مورد ارتباط موثر با خدا، خانواده و خویشتن و جامعه را حداقل یک بار مرور کرده است و دست کم می داند که برای یک تصمیم گیری درست چه نکاتی را باید رعایت کند.

تحلیل استراتژیک

برخی آمارها بیانگر آن است که در تهران نزدیک به ۳۴ درصد تهرانی‌ها دارای اختلالات روانی هستند و آمار مربوط به بیماریهای روانی و افسردگی در سطح جامعه ایران، حدود ۲۵ درصد است. یعنی در تهران از هر سه نفر و در ایران از هر چهار نفر یک نفر مشکلات درونی دارد. بنابراین از دو حالت خارج نیست یا ما خود دچار اختلال هستیم یا اطرافیان ما. در هر دو صورت ما برای مبارزه با این اختلال ها نیازمند آگاهی، خلوت، تفکر و دانش هستیم. دست کم بسیاری از این اختلال ها ناشی از رفتار تعاملات نادرست ما با دیگران است. آنگاه در چنین جامعه ای که ما سخت نیازمند آگاهی و یادگیری در مورد مهارت های زندگی هستیم آنگاه وقت خود را پای اضافه وزن آن بازیگر و رقص این بازیگر تلف می کنیم.

به جای آن که این وقت محدود را بگذاریم برای کسب مهارهای کلیدی و تفکر در مورد آینده کاری و تحصیلی خودمان، اعتیاد و تنبلی فکری را برگزیده ایم. ساعت ها وقت خود را برای خواندن مطالب بی ارزش تلف می کنیم اما سال می آید و می رود و به عمق نگاه ما و گستره آگاهی های راهبردی ما چیزی افزوده نمی شود.

یک پیشنهاد عملی: همین امروز از دو کانالی که شما را به تنبلی فکری (خواندن مطالب فکاهی بی خاصیت و تجسس در زندگی دیگران) دعوت می کند خارج شوید و در دو کانالی که فکر می کنید عمق نگاه شما و یا گستره آگاهی های راهبردی شما را می افزاید عضو شوید. یک سال بعد، نه! خیلی زودتر! سه ماه بعد نتیجه این انتخاب را درخواهید یافت.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=179965

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x