تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
0

۲٫۲ درصد، سهم البرز از تولید محصولات کشاورزی در کشور

  • کد خبر : 179802
  • 18 بهمن 1395 - 15:27
۲٫۲ درصد، سهم البرز از تولید محصولات کشاورزی در کشور

ئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز در این گردهمایی با اشاره به دومین نمایشگاه استانی نهال، نشاء که روز گذشته با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی در کرج افتتاح شد گفت: در سفر ریاست جمهور به البرز ۹۸۰ میلیارد ریال اعتبار به این دستگاه تعلق گرفت که غالب این اعتبار در راستای آبیاری تحت فشار است.

به گزارش کمال مهر صبح امروز جشن پیروزی انقلاب اسلامی به مناسبت دهه مبارک فجر توسط سازمان جهاد کشاورزی استان البرز و کانون سنگر سازان بی سنگر، جهادگران و بازنشستگان جهاد کشاورزی در سالن اجتماعات موسسه اصلاح و تهیه نهال و بذر کرج برگزار شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز در این گردهمایی با اشاره به دومین نمایشگاه استانی نهال، نشاء  که روز گذشته با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی در کرج افتتاح شد گفت: در سفر ریاست جمهور به البرز ۹۸۰ میلیارد ریال اعتبار به این دستگاه تعلق گرفت که غالب این اعتبار در راستای آبیاری تحت فشار است.
سید مجید موسوی با تاکید بر اختصاص بخش اول این اعتبار و ارائه تسهیلات به به بهره برداران بخش آب و خاک و همچنین زراعت، باغبانی، عشایر و صنایع تبدیلی تکمیلی افزود: در دهه مبارک فجر از ۳۵ طرح جهاد کشاورزی با محوریت صرفه جویی آب رونمایی می شود.
وی اجرای این ۳۵ طرح را موجب اشتغال مستقیم ۳۲۰ نفر با سرمایه گذاری ۴۵۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و اظهار داشت: استان البرز برای تولید بیشتر و تقویت مکانیزاسیون کشاورزی اعتبار خوبی برای تسهیلات در این بخش در نظرگرفته است و در البرز سالانه ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی تولید می شود که ۲٫۲ درصد کل تولیدات کشور را شامل می شود درحالیکه سطح زیر کشت استان کمتر از ۳ دهم درصد مساحت کشاورزی کشور است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز در خاتمه با بیان اینکه البرز برندهای شناسنامه دار در زمینه دامداری، باغات و زارعت در کشور داراست خاطر نشان داشت: کانون سنگر سازان بی سنگر در البرز به طور جدی تر به مسایل و مشکلات ایثارگران ۸ سال دفاع مقدس رسیدگی می کند.
منبع :  البرز ۲۴

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=179802

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x