تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
0

خانم دباغ برای تثبیت انقلاب تمام قد در برابر مشکلات ایستاد

  • کد خبر : 179634
  • 18 بهمن 1395 - 6:45

انتهای پیام/ص
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان:مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان گفت: خانم دباغ برای تثبیت انقلاب اسلامی از همه چیز خود گذشته و رنج هجرت و دوریی از همسر و فرزندان را به جان خریده و تمام قد در برابر مشکلات ایستاد.خبر

به گزارش کمال مهر به نقل از ایسنا منطقه همدان : طاهره دوروزی یکشنبه ۱۷ بهمن در همایش انقلاب و مبارزه خستگی‌ناپذیر، بانویی از سرزمین الوند، خانم دباغ در همدان، با گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی و مرحومه مرضیه حدیدچی(خواهر دباغ) با بیان اینکه دهه فجر فرصت مطلوبی است تا زوایای مختلف انقلاب اسلامی را بررسی کنیم، اظهار کرد: بهمن امسال در نبود یاران دیرین انقلاب رنگ و بوی خون دارد و فقدان آنان برای انقلاب جبران‌ناپذیر است.
وی با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی به حضور زنان در انقلاب تأکید داشت، ادامه داد: آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی مرد اعتدال و آزادی‌خواهی، به شدت روی حضور بانوان در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی تأکید داشت و در پیروزی انقلاب اسلامی تلاش کرد تا زنان دیده شوند.
دوروزی به اقدامات آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در این راه اشاره کرد و گفت: در سال ۱۳۶۹ نخستین جرقه‌های کمیسیون بانوان در سطح کشور شکل گرفت و در زمان حاضر دفتر امور بانوان و خانواده در ریاست جمهوری ایجاد شده که نتیجه اقدامات آیت‌اللله هاشمی‌رفسنجانی است.
وی با بیان اینکه مرحومه دباغ زندگی، فرزندان و امنیت خود را در راه انقلاب گذاشته است، تأکید کرد: خانم دباغ برای تثبیت انقلاب اسلامی از همه چیز خود گذشته و رنج هجرت و دوری از همسر و فرزندان را به جان خریده و تمام قد در برابر مشکلات ایستاد.
دوروزی به نقش و حضور پررنگ زنان در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: زنان در شکل‌گیری، تثبیت و تداوم نظام بسیار تأثیرگذار بوده و نقشی بی‌نظیر داشته‌اند.
وی ادامه داد: مادران و زنان به صورت مستقیم در نقش مبارز انقلابی حضور داشته و استقامت بانوان در تمام مراحل مبارزات انقلاب اسلامی به حدی بود که گاهی مردان را نیز به غیرت و حرکت وامی‌داشت و از سوی دیگر نیز پرورش نسل انقلابی را نیز بر عهده داشته‌اند.

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=179634

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x