تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

برجسته‌سازی مسأله نفوذ در زمان فعلی اهمیت دارد/متاسفانه عده‌ای مسئله نفوذ را باور ندارند/در دوره اصلاحات برخی مسئولان مقالات غربی‌ها را هدیه گرفتند

  • کد خبر : 179687
  • 18 بهمن 1395 - 6:51
برجسته‌سازی مسأله نفوذ در زمان فعلی اهمیت دارد/متاسفانه عده‌ای مسئله نفوذ را باور ندارند/در دوره اصلاحات برخی مسئولان مقالات غربی‌ها را هدیه گرفتند

رئیس قوه قضاییه گفت: برجسته کردن مسأله نفوذ در زمان ما بسیار با اهمیت است، اما متأسفانه عده‌ای باور ندارند و عده‌ای هم خود را به عدم باور می‌زنند.

به گزارش  گروه اجتماعی«کمال مهر؛ آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه امروز(یکشنبه) در نخستین همایش ملی نظام سلطه و جریان نفوذ که در مرکز همایش های سازمان صدا و سیما برگزار شد، با گرامیداشت ایام دهه فجر، اظهار داشت: خداوند را شاکر هستیم که در این جلسه حضور داریم و از خداوند می خواهیم که روح بلند امام(ره) را عالی‌تر نگه دارد.
وی با تأکید بر اینکه بحث نفود یک بحث بسیار جدی است، گفت: برجسته کردن این مسئله در زمان ما بسیار مهم است چرا که هم باید در بحث نفوذ به یک جمع بندی برسیم و هم در عموم آن را گسترش دهیم.
رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه یک مسئله مهم باور نفوذ است، تصریح کرد: نسبت به اصل مسئله نفوذ در مسئولان ما تردیدی وجود ندارد. نظام سلطه و کشورهای غربی در صدد نفوذ هستند و بلکه شاید در یک جاهایی این نفوذ واقع شده باشد و در مقام نفوذ هستند و فکر اینکه این انقلاب را از طریق نفوذ از اهداف اصلی خود باز بدارند، برای ما روشن است.
آیت الله آملی لاریجانی گفت: متاسفانه عده ای مسئله نفوذ را باور ندارند و عده ای هم خودشان را به عدم باور می‌زنند و در رابطه با اینکه این موضوع توهم است یا واقعیت، تشکیک ایجاد می کنند.
وی در ادامه افزود: این در حالی بود که رهبر انقلاب نسبت به شبیخون فرهنگی هشدار داده بودند اما عده‌ای آن را قبول نمی کردند. و وظیفه ما این است که این نفوذ را باور کنیم.
آیت‌الله آملی لاریجانی با بیان اینکه ما انواع نفوذ سیاسی، اقتصادی، امنیتی و فرهنگی داریم، گفت: در سطح فرهنگی کسانی که می گویند نفوذی وجود ندارد باید یک نگاهی به جامعه داشته باشند.
وی افزود: عده ای از کشور ها می‌گویند که ما اسلامی هستیم اما وقتی قوانین و نظام سیاسی آنها را نگاه می‌کنیم، می بینیم بنیانهای آن اسلامی نیست.
رئیس قوه قضاییه افزود: در سطح فرهنگی آیا ندیدند که یک جریان روشنفکری را برای عبور از خطوط قرمز تبلیغ کردند. در دوره اصلاحات و غیر اصلاحات عده‌ای تز روشنفکران را مطرح کردند و در دوره اصلاحات که مسئولان به مسافرت خارجی می‌رفتند، مجموعه سخنان و مقالات آنها را هدیه می‌گرفتند. کار اصلی‌شان این بود که با رنگ و لعاب زیبا، بنیان‌های فکری نظام جمهوری اسلامی را بزنند مثل بحث ترویج نسبی‌گرایی یا یک آقایی به‌عنوان فیلسوف کتابی به‌عنوان تردید می‌نوشت.
وی تصریح کرد: تا یک حرفی بر اساس مبانی دینی مطرح می‌شد می‌گفتند “این ایدئولوژیک است و عصر ایدئولوژیک تمام شده است‌.”، سکولاریسم را ترویج می‌کردند و در همین کشورمان خودمان هرچه می‌خواستند در این باب نوشتند. در همان زمان، وزیر ارشاد در مقابل رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت که “من وظیفه‌ای ندارم و اینها کار حوزه‌هاست”. سکولاریسم را ترویج می‌کردند؛ سکولاریسم که جدایی دین از سیاست و نظام‌های دیگر است. سکولاریسم کل جریان دخالت دین در ساحت امور حقوقی را نفی می‌کند. وقتی کسی می‌گوید “سکولاریسم را قبول دارم” یعنی جدایی دین از نظام سیاسی را قبول دارد. برخی از این روشنفکران می‌گفتند “این‌همه وظیفه روی دوش دین نگذارید”.
آیت‎الله آملی لاریجانی بیان داشت: در دانشگاه‌ها، لیبرال دموکراسی را ترویج می‌کردند در حالی که می‌دانستند نظام لیبرال دموکراسی در درون خود تضادهای بسیاری دارد.
وی گفت:یکی دیگر از مدرنترین ایده‌هایشان، عقلانیت ابزاری است، یعنی عقل تبدیل شده به وسیله‌ای برای رسیدن به اهدافی که خود افراد ارزش‌گذاری کرده‌اند. فضایی که ایجاد کرده‌اند به جوانان ما اجازه فکر کردن نمی‌دهد.
رئیس قوه قضاییه تأکید کرد: آیا نظام اسلامی که بر اساس اصول قرآنی تأسیس شده می‌تواند با این فکر کنار بیاید که انسان‌ها خودشان ارزش‌هایشان را خلق کنند در حالی که ما معتقدیم همه چیز به‌سوی خدا می‌رود. چرا نظام سلطه دنبال نفوذ در جمهوری اسلامی است؟ جمهوری اسلامی به قدرت اول در منطقه تبدیل شده است اما نظام سلطه در مسئله نفوذ یک انگیزه بسیار مهمتری فارغ از قدرت نظامی کشور ما دارد. جمهوری اسلامی یک نظام منسجم و تأثیرگذار فکری دارد و یک نحوه حیات منبعث از نظام توحیدی عرضه کرده است و با این موضوع مشکل دارند و از این می‌هراسند.
آیت‎الله آملی لاریجانی  افزود: سلطه گران این نحوه حیات توحیدی را درنظام جمهوری اسلامی ایران دیده اند و نظام ایران که بر اساس نحوه حیات توحیدی بنا شد فقط در سطح فکری نیست بلکه در مقام عمل رسید ه است و سابقه تمدنی قوی دارد که امر کوچکی نیست و اساس عمل است. تاثیر گذاری جمهوری اسلامی در منطقه براساس تعالیم امام خمینی ایمان مردم را به صحنه در آورد و نفوذ خود را نشان داد  و تاثیری بر گروه های مانند حزب الله داشت. جمهوری اسلامی حزب الله را ایجاد نکرد بلکه بر روی آن تاثیر داشت.
وی گفت: ما باید بحث سلطه و نفوذ آن را جدی بگیریم و برای همه آن را تبیین کنیم اما پادزهر آن رجوع به قرآن و نگاه توحیدی است. تمام این شبکه‌های ماهواره‌ای برای این است که نگاه توحیدی مردم را از بین ببرند.
رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: امروز در دنیا مصرف گرایی در قالب فضای مجازی و ابزارهای آن در حال ترویج است و فکر کردن از انسان امروزی به واسطه این ابزارها گرفته شده است که می توان گفت به خاطر تجدد گرایی است.
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=179687

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x