به گزارش «کمال مهر» محمد نهاوندیان عصر امروز در حاشیه مراسم رونمایی از ۴۵ طرح خاتمه یافته فنی صندوق نوآوری و شکوفایی در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه دولت چه حمایتهایی را از نخبگان ایرانی مقیم امریکا که با فرمان اخیر دونالد ترامپ رئیس‌جمهور امریکا مواجه شده‌اند، دارد، اظهار کرد: ایران آغوشش  روی متخصصان فرهیخته دنیا باز است زیرا آنها تجربه و دانش آموخته‌اند و عملا ما نیز علاوه بر حمایتهای سیاسی که وزارت خارجه برای جریان مقیم در امریکا برای بازگشت به کشور فراهم می‌کند، حمایتهای دیگری را نیز خواهیم داشت.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور تصریح کرد: به عنوان مثال در بخش حمایتهای اقتصادی می‌توانیم خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی را برای تاسیس شرکتهای دانش‌بنیان آنها گسترش دهیم.

وی با بیان اینکه ما برخلاف کسانی که جاهلانه خود را از متخصصان و فرهیختگان محروم می‌سازند به سمت استقبال از آنها می‌رویم درباره برنامه حمایت از شرکتهای دانش‌بنیان و توسعه بازار آنان متذکر شد: از نخستین تصمیمات دولت در آغاز کارش بحثهای حمایت از اقتصاد دانش‌بنیان بود که با وجود محدودیتهای منابع دنبال شد.

نهاوندیان افزود: قانون صندوق نوآوری و شکوفایی از مدتها قبل مصوب شده بود اما تحقق آن صورت نگرفته بود که این دولت عزمش را بر اجرای این مصوبه گذاشت.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور درباره ضمانتهای ارزی برای حمایت از دانشمندان یادآور شد: در این باره با بانکهای عامل صحبت شده و همکاری خوبی بین آنها و مسئولان این حوزه درباره ضمانتنامه‌ها وجود دارد.