تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

پرستاران هم باید اندازه پزشکان حقوق بگیرند

  • کد خبر : 179407
  • 17 بهمن 1395 - 9:17

همایش گرامیداشت روز پرستار در استان همدان;نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه همدان به حقوق چندین میلیونی پزشکان اشاره کرد و گفت: پرستاران هم باید اندازه پزشکان حقوقق بگیرند چرا که آنها شبانه‌روز به دور بیمار می‌گردند و از او دلجویی می‌کنند بنابراین باید همه دست در دست هم دهیم تا حقوق متنوعی که در جامعه است، به صورت عادلانه تقسیم شود.

به گزارش کمال مهر به نقل از ایسنا منطقه همدان : آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی شنبه ۱۶ بهمن در همایش گرامیداشت روز پرستار در استان همدان، اظهار کرد: پرستاران افراد همیشه در صحنه حوزه سلامت هستند که در بدترین شرایط بر بالین بیمار حاضر می‌شوند و با رویی گشاده از آنها مراقبت می‌کنند.
وی به خواسته‌های پرستاران از مدیران جامعه اشاره و تصریح کرد: پرستاران هم باید اندازه پزشکان حقوق بگیرند چرا که آنها شبانه‌روز به دور بیمار می‌گردند و از او دلجویی می‌کنند بنابراین باید همه دست در دست هم دهیم تا حقوق متنوعی که در جامعه است، به صورت عادلانه تقسیم شود.
امام جمعه همدان به همه پرستاران توصیه کرد: زندگی‌نامه حضرت زینب(س) را بخوانند و آنقدر هوشیار باشند که برای حقوق سر برج کار نکنند و برای رضای خدا به بیماران خدمات ارائه دهند.
وی تصریح کرد: متأسفانه این روزها هر کسی دنبال منافع شخصی خود است و نسبت به حقوق مشاغل سختی مانند راهداران و رفتگران هیچ توجهی نمی‌شود.
طه‌محمدی افزود: درست است می‌گوییم پزشکان و پرستاران جان انسان‌ها را نجات می‌دهند اما در این میان نباید از راهدارانی غافل شویم که برای نجات جان انسان‌ها، جان خود را به خطر می‌اندازند.
وی تصریح کرد: در حادثه سقوط بهمن در روزهای گذشته که راهداری برای نجات جان انسان‌ها وارد عمل شده و منجر به مرگشان هم شد، به نظر بنده آن راهداری که برای باز کردن راه بهمن رفته، جزء شهدا محسوب می‌شود.
امام جمعه همدان افزود: این راهداران برای نجات جان مردم خود ر ابه خطر می‌اندازند و عده‌ای را نجات می‌دهند اما حقوق پزشکان با راهداران قابل مقایسه نیست به طوریکه یک راهدار از نظر دریافت حقوق و مزایا واقعا ضعیف است.
وی گفت: حقوق‌های متنوعی که در جامعه بوده غیرکارشناسی است و اینکه حقوق راهداران بسیار ناچیز بوده و در مقابل عده‌ای حقوق‌های نجومی می‌گیرند، ظالمانه است.
وی ادامه داد: شغل پرستاری پاکیزه است اما در این میان باید یادی کنیم از رفتگرانی که همیشه در سردترین هوا در میان ضایعات و مواد آلوده هستند و نمی‌توانند از خود دفاع کنند.
طه‌محمدی عنوان کرد: حق یک رفتگر باید بسیار بالاتر از آنچه اکنون دریافت می‌کنند باشد اما متأسفانه کسی به فکر این عزیزان نیست.
وی به پرستاران مشغول به کار در بخش مشکلات ذهنی بهزیستی اشاره کرد و گفت: در بهزیستی هر فرد ساز خود را می‌زند اما پرستاران با جان و دل از آنها مراقبت می‌کنند.

انتهای پیام/ص

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=179407

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x