تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

«رولینگ» قدرتمندترین چهره سینمای بریتانیا شد

  • کد خبر : 179535
  • 17 بهمن 1395 - 16:49

در فهرست قدرتمندترین چهره‌های سینمای بریتانیا که با نام «جی.کی رولینگ» شروع می‌شود، اسامی افرادی چون «اما واتسون» بازیگر نقش «هرمیون» در فیلم‌های «هری پاتر»، «ادی ردمین» هنرپیشه نقش اصلی فیلم جدید برگرفته از کتاب‌های «رولینگ» و «دیوید هیمن» تهیه‌کننده این مجموعه فیلم‌ها به چشم می‌خورد.

به گزارش کمال مهر به نقل از ایسنا، رادیو «تایمز» نوشت: در فهرست قدرتمندترین چهره‌های سینمای بریتانیا که با نام «جی.کی رولینگ» شروع می‌شود، اسامی افرادی چون «اما واتسون» بازیگر نقش «هرمیون» در فیلم‌های «هری پاتر»، «ادی ردمین» هنرپیشه نقش اصلی فیلم جدید برگرفته از کتاب‌های «رولینگ» و «دیوید هیمن» تهیه‌کننده این مجموعه فیلم‌ها به چشم می‌خورد.

با تعدد نام عوامل فیلم‌های اقتباسی رمان‌های «رولینگ»، می‌شود نتیجه گرفت این کتاب‌ها تاثیر شگرفی در موفقیت سینمای بریتانیا داشته‌اند. فیلم‌های «هری پاتر» طی سال‌های گذشته شش میلیارد فروش داشته‌اند.

نام «رولینگ» در کنار «دیوید هِیمن» تهیه‌کننده فیلم‌های «هری پاتر» در نخستین جایگاه این رده‌بندی قرار گرفته است. «ایوان دانلیوی» مدیریت گروه فیلمسازی «پاین‌وود» رتبه دوم را کسب کرده و پس از او، نام «کریستوفر نولان» کارگردان، تهیه‌کننده و نویسنده مشهور سینما دیده می‌شود.

«اما واتسون» بازیگر جوانی که با نقش «هرمیون» در فیلم‌های «هری پاتر» به شهرت رسید و این روزها نقش «بل» را در اقتباس جدید «دیو و دلبر» بازی می‌کند، رتبه چهارم را دارد.

«ویل سارجنت» مدیر عامل کمپانی «فارم استور»، «کول نیدهم» مدیرعامل سایت «IMDB» و «صادق خان» شهردار لندن به ترتیب پنجمین، ششمین و هفتمین افراد قدرتمند در عرصه سینمای این کشور شناخته شدند.

رتبه هشتم از آن «جان بویگا» بازیگر «جنگ ستارگان» و تهیه‌کننده فیلم شد و «ریدلی اسکات» کارگردان و تهیه‌کننده سرشناس نهمین چهره این جدول شد. «ادی ردمین» بازیگر نقش «استیون هاوکینگ» در فیلم «تئوری همه‌چیز» که نقش اصلی فیلم «هیولاهای خارق‌العاده و زیستگاه آن‌ها» را هم ایفا کرده، دهمین چهره قدرتمند این فهرست لقب گرفته است.

«بندیکت کامبرباچ» بازیگر محبوبی که نقش «شرلوک» را در این سریال کارآگاهی بازی می‌کند، رتبه بیست‌وهشتم را به دست آورده و پس از او نام «کنت برانا» بازیگر مطرح سینما دیده می‌شود.

انتهای پیام

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=179535

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x