تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

فعالیت ۱۱۰۰ نهالستان مجوز دار در کشور/ایجاد ۴۸ هزار هکتار گلخانه با رویکرد صرفه جویی در آب

  • کد خبر : 179550
  • 17 بهمن 1395 - 16:26
فعالیت ۱۱۰۰ نهالستان مجوز دار در کشور/ایجاد ۴۸ هزار هکتار گلخانه با رویکرد صرفه جویی در آب

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار گلخانه در کشور وجود دارد که از این آمار ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار به گل و گیاه زینتی و باقیمانده آن به کشت صیفی و سبزی اختصاص دارد.

به گزارش کمال مهر پیش از ظهر امروز دومین نمایشگاه نهال، نشا و صنایع وابسته استان البرز با حضور مسئولین استانی و کشوری در پارک شهید چمران کرج برگزار شد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی برنامه ریزی این دستگاه ایجاد ۴۸ هزار هکتار گلخانه در سراسر کشور تا سال ۱۴۰۴ با هدف صرفه جویی آب اعلام کرد و گفت: در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار گلخانه در کشور وجود دارد که از این آمار ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار به گل و گیاه زینتی و باقیمانده آن به کشت صیفی و سبزی اختصاص دارد.
طهماسبی مدیریت باغات با سرمایه اصلی نهال ضروری دانست و افزود: مهمترین برنامه ما مجوز دار کردن نهالستان ها و سامان دهی این حوزه خواهد بود و هم اکنون هزار و ۱۰۰ نهالستان مجوز دار در کشور فعال هستند اما باید از تولید نهال بدون مجوز جلوگیری کرد چرا که سرمایه اصلی تولید کننده به خطر می افتد.
وی با اشاره به ایجاد باغ های مادری تصریح کرد: فعالیت انجمن ها در زمینه تولید نهال و نشا کم بوده و یکی از الزامات  برنامه ششم توسعه ایجاد ۵۰۰ هزار هکتار باغ مثمر و گیاهان دارویی در اراضی باغی است که بالای ۴۰۰ میلی متر بارندگی دارد و سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور متعهد شده ۱۷-۱۶ مزرعه گیاهان دارویی در عرصه های منابع طبیعی با مشارکت جوامع محلی ایجاد کند.
معاون وزیر جهاد کشاورزی در خاتمه خاطر نشان داشت: برای استفاده بهتر از آب جمع آوری شده در پشت سدها، قریب به ۱۰۰ هزار هکتار باغ آبی در آینده ای نزدیک ایجاد می شود.
شایان ذکر است دومین نمایشگاه نهال، نشاء و صنایع وابسته در استان البرز از امروز به مدت یک هفته در پارک شهید چمران کرج میزبان علاقه مندان خواهد بود.
منبع : پالبرز ۲۴

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=179550

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x