تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

فیلمسازان جوان بیشتر تابوشکنی می‌کنند

  • کد خبر : 179222
  • 16 بهمن 1395 - 14:02

به گزارش کمال مهربه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد حمزه‌ای کارگردان سینما که امسال با فیلم «آذر» در بخش اصلی سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد، در خصوص ورود پرشور فیلم اولی‌ها و فیلمسازان جوان به سینما گفت: با توجه به اینکه چند سالی است شکل تولید با حضور بخش دیجیتال تا […]

به گزارش کمال مهربه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد حمزه‌ای کارگردان سینما که امسال با فیلم «آذر» در بخش اصلی سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد، در خصوص ورود پرشور فیلم اولی‌ها و فیلمسازان جوان به سینما گفت: با توجه به اینکه چند سالی است شکل تولید با حضور بخش دیجیتال تا اندازه‌ای ارزانتر شده، طبیعتا ورود نیروها و فیلمسازان جوان نیز تا حدودی آسان‌تر شده است. پس در هر عرصه‌ای زمانی که نیروهای جوان می‌توانند با یک اندیشه، نگاه، سلیقه و با یک فرم جدیدی حضور پیدا کنند باید آن را به فال نیک گرفت؛ چون به طراوت و شادابی کلیت فضای جامعه کمک می شود.
وی افزود: به نظرم فیلمسازان جوان بیشتر تابوشکنی می‌کنند تا اینکه قواعد را زیر پا بگذارند؛ چون سینما به زعم من قاعده ای دارد که برایش فرقی نمی‌کند یک فیلمساز پیشکسوت و یا جوان با قواعد و قوانینش جلو برود. یعنی در کل باید اساس سینما را دانست. حالا در این میان، در برخی فیلمسازان جسارت نیز وارد عمل شده و باعث نگاه جدید آنها به یک موضوع می‌شود.این کارگردان ادامه داد: اتفاقا باید بدانیم ورود به سینمای ایران سخت و دشوارتر، ماندن در آن است. اگر به لحاظ فکر، اندیشه و توانایی آن انرژی لازم را نداشته باشیم، به خودی خود و پس از مدتی سینما ما را پس می‌زند.

حمزه‌ای با اشاره به مشکل عمده سینمای ایران اظهار داشت: مشکل عمده‌ سینمای ما این است که برای کوتاه کردن مسیر در جهت رسیدن به هدف، از روی دست هم می‌نویسیم و این عدم تنوع در تولیدات و ژانر را به همراه دارد. از سویی امروز به خاطر حجم بالای هزینه‌های تولید، فیلم‌ها به سمت آپارتمانی شدن رفتند.

انتهای پیام/

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=179222

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x