تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

رزمایش‌های موشکی جلوه اقتدار ماست/انقلاب اسلامی شعار «ما می‌توانیم» را به عرصه کشور آورد

  • کد خبر : 179184
  • 16 بهمن 1395 - 7:49
رزمایش‌های موشکی جلوه اقتدار ماست/انقلاب اسلامی شعار «ما می‌توانیم» را به عرصه کشور آورد

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: ما باید در مقابل استکبار جهانی به تقویت بنیه نظامی و دفاعیمان مبادرت ورزیم.

به گزارش  گروه سیاسی«کمال مهر»، آیت الله سید احمد خاتمی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه‌های دوم خود با اشاره به فرمان رئیس جمهور آمریکا در منع صدور ویزا برای ۷ کشور مسلمان گفت: این تصمیمی از سوی رئیس جمهور آمریکاست که از خود مردم آمریکا تا کشورهای اروپایی همه اعتراضاتی به آن داشتند.
وی ادامه داد: سخنگوی کاخ سفید گفته است که انگار برخی پیام این انتخابات را نگرفته‌اند! ما به او می‌گوییم اگر مرادتان ایران است،‌ کشورمان ۳۸ سال است که پیام شما را گرفته و پیام شما مبارزه با دین و اسلام است که بسیار کهنه شده است.
خطیب موقت تهران با بیان اینکه آمریکا با اسلام ناب محمدی حاکم شده در ایران در تضاد بوده و هست، گفت: اینان عربستانی که مهد اردوگاه تروریستی در جهان است  و تاکنون هزاران آمریکایی در حکومت‌ آن‌‌ها ترور شده‌اند، نادیده می‌گیرند. در کتاب اردوگاه تروریسم که به تازگی منتشرشده ۸۹ سند در رابطه با تروریست‌پروری عربستان در این کتاب آمده است.
آیت الله خاتمی با بیان اینکه آمریکایی‌ها برای انسانیت کمترین احترامی قائل نیستند گفت: شما پایبند به قراردادهایتان نیستید و همیشه عهدشکن بوده و هستید. لاکن واکنش مردم ایران این است که مثل کوه مقاوم و استوار بر آرمان‌هایمان ایستاده‌ایم و خسته نشدیم، اما شما را خسته می‌کنیم.
خطیب موقت تهران با بیان اینکه از اول انقلاب رؤسای مختلفی در آمریکا آمده که در سیاست‌هایشان ناکام مانده‌اند، بیان داشت: ایران اسلامی مثل سرو قامت کشیده و ایستادگی می‌کند. در راستای همین پیام است که ما رزمایش موشکی داریم و رزمایش موشکی ما جلوه اقتدار ماست.
آیت الله خاتمی گفت: در دنیای امروز گر‌گ‌هایی مانند آمریکا وجود دارد و ما باید به تقویت بنیه نظامی و دفاعیمان مبادرت ورزیم در مقابل استکبار جهانی و شیطان بزرگ ایستادگی کنیم.
وی با اشاره به اینکه آمریکا ناقض برجام است افزود: اگر می‌خواهید یک ناقض برجام پیدا کنید آن آمریکاست و تجدید تحریم‌ اخیر ۱۰ ساله به تصریح مسئولان نظام اسلامی نقض عهد برجام بود.
خطیب موقت تهران در رابطه با حادثه ساختمان پلاسکو گفت: شهیدان عزیز این حادثه آتش‌نشان به حق، قهرمان ملی هستند و عطر شهادت را دوباره در این کشور پراکندند. در این عرصه انصافا همه مسئولان سنگ تمام گذاشتند و به دور از هرگونه قضاوت، دولت سنگ تمام گذاشت. شهرداری، آتش‌نشانان، نیروی انتظامی، سپاه، ارتش، صداو سیما، هلال احمر و سایر ارگان‌ها همدلی خوبی در این حادثه ازخود نشان دادند.
آیت الله خاتمی ادامه داد: آنچه که مهم است مردم ما تا شنیدند آتش‌سوزی گسترده است از استان‌های دیگر خودشان را به تهران رساندند و برای خون دادن صف کشیدند و در تشییع شهدای آتش‌نشان مردم شایسته‌ترین تجلیل را داشتند.
وی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری در رابطه با حادثه ساختمان پلاسکو گفت: خدا سایه مقام معظم رهبری را بر سر ما مستدام بدارد و پیام و رهنمود‌های ایشان بسیار کارگشا بود.
خطیب موقت تهران با بیان اینکه مسئولان و مردم با یکدیگر همدلی داشته باشند افزود: بافت‌های فرسوده باید هرچه زودتر تجدید بنا شود و نگذاریم در نقاط دیگر این حوادث تلخ اتفاق بیفتد  از طرفی نشر شایعات و اکاذیبی که در طول این ۱۰روز موجب استفاده ابزاری و جناحی و سیاسی از مسئله‌ای بود که باید نگاه ملی به ‌آن داشته باشیم.
آیت الله خاتمی به یاد و خاطره مرحوم هاشمی رفسنجانی اشاره کرد و افزود: یاد خطیب گران‌قدر نماز جمعه تهران همچنان زنده است، مردم ما در تجلیل از آیت‌الله رفسنجانی سنگ تمام گذاشتند. آیت الله هاشمی رفسنجانی قهرمان، طراح و مدیر مبارزه با طاغوت بود. عنصر خدمتگذاری که در عرصه‌های کلیدی نظام با انگیزه به مردم خدمت می‌کرد و مردم در تجلیل و تکریم از شخصیت او که رفیق ۵۹ساله مقام معظم رهبری بوده‌اند سنگ تمام گذاشتند. مردم از شخصیتی تجلیل کردند که می‌گفت عشق من آقای خامنه‌ای است.
وی ادامه داد: عنصر دیگر و قابل توجهی که در مورد آیت الله هاشمی وجود داشت، نقش استکبار ستیزی او بود که در عرصه‌های مختلف قهرمانانه در مقابل بدخواهان انقلاب ایستادند و خطابه‌های ایشان در رابطه با عدم کفایت سیاسی بنی‌صدر از یاد مردم نرفته است. صحنه تشییع پیکر آیت الله رفسنجانی صحنه وحدت بود. انتظار این است این مانور وحدت به مانور تفرقه تبدیل نشود. استفاده از ابزاری از شخصیت‌های ملی ضایع کردن آنهاست. آنهایی که دوست آیت الله هاشمی هستند باید در مقابل حرکات تفرقه‌افکنانه بایستند.
خطیب موقت تهران درباره ۱۹بهمن که روز حماسه تاریخی همافران نیروی هوایی ارتش است، خاطر نشان کرد: این روز، روز امیدبخشی بود که ما باید از نیروی خدمت‌گذار هوایی ارتش قدردانی کنیم.
* انقلاب اسلامی شعار «ما می‌توانیم» را به عرصه کشور آورد
آیت الله سید احمد خاتمی همچنین در خطبه‌ اول خود با بیان اینکه انقلاب اسلامی در عرصه داخلی یک ملت را از اسارت رژیم سیاه ۵۸ساله‌ای به درد آورد که مطیع محض بیگانگان بود، اظهارداشت: دین ستیزی، عفت ستیزی، استقلال ستیزی، مردم ستیزی و آزادی ستیزی ماموریت‌های این رژیم ۵۸ساله بود.
وی با اشاره به اینکه این انقلاب یک چراغ بصیرتی در دل آزادگان جهان شد، تصریح کرد: همه باید دقت داشته باشند جوری حرف نزنند که مردم  را ناامید کنند. نمی‌گویم نقاط ضعف را نگویید اما نقاط ضعف را منصفانه بگویید.
آیت الله خاتمی در ادامه افزود: این جای انکار ندارد که مبارزه با دین اساس کار پهلوی پدر و پسر بود که با رفتن آنها اسلام ناب محمدی در این کشور حاکم شد.
وی اظهار داشت: به برکت پیروزی انقلاب شعار ما می‌توانیم به صحنه آمد و توانستیم در عرصه نانوفناوری، سلول‌های بنیادی، پزشکی، رادیو داروها و صنعت هسته‌ای به پیشرفت چشم‌گیری دست پیدا کنیم.
وی تصریح کرد: پیش از انقلاب دولتی‌های شاه ایران را مثل یکی از ایالات آمریکا و انگلیس می‌دیدند، استقلال برای آنها مفهومی نداشت ایران به برکت انقلاب سرش را بالا می‌گیرد که از معدود کشورهای مستقل جهان است.
آیت الله خاتمی در پایان خطبه اول تصریح کرد: صاحبان رسانه، اصحاب قلم و اهل خطابه باید مراقب باشند در انتقادها کار نکنند که نظام را زیر سوال ببرند و این دولت بگوید دولت قبل کشور را ویرانه کرده و دولت آینده نیز در مورد فعلی چنین بگوید. این را بدانید که وظیفه ما در این مقطع دمیدن روح امید در میان مردم است مردمی که با وجود تمام سختی‌ها و مشکلات پای انقلاب ایستادند.
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=179184

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x