به گزارش «کمال مهر»، روزنامه الکترونیکی «رأی الیوم» که از لندن منتشر می‌شود، از هماهنگی تازه میان ریاض و واشنگتن در خصوص ایران خبر داد.

این روزنامه الکترونیکی نوشت: محافل تصمیم‌ساز در عربستان با شور و هیجان، موضع کودتاگرایانه [آمریکا] علیه ایران را حمایت می‌کنند؛ موضعی که رئیس جمهور جدید آمریکا دونالد ترامپ آن را اتخاذ کرده است.

رأی الیوم افزود: ما اطلاعاتی به دست آورده‌ایم که نشان می‌دهد عربستان و آمریکا اخیرا و پشت پرده مشخصا بر سر پرونده ایران، هماهنگی‌هایی به عمل آورده‌اند.

طبق این گزارش، محافل سعودی می‌گویند، هدف این تشدید سیاست علیه ایران، احتمالا انگیزه‌اش توافق بر ارائه تصویری جدید از ایران است. ترامپ به ملک سلمان [بن عبدالعزیز] شخصا وعده کرده که تلاش کند میان توافق هسته‌ای و [آنچه] دخالت ایران در چند کشور منطقه [نامیده می‌شود] تفاوت قائل شود.

رأی الیوم افزود که «مسیر اتفاقات طی ساعات گذشته بین واشنگتن و تهران، در سایه ادبیات تند دو طرف در حال طی شدن است» و وزارت امور خارجه ایران، تحریم‌های جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه ۱۳ فرد و ۱۲۲ نهاد مرتبط با ایران را (به بهانه برنامه موشکی ایران) غیرقانونی دانست و گفت که پاسخ آن را خواهد داد.

رأی الیوم در پایان نوشت که محافل تصمیم‌ساز در ایران به ادبیات تند به موضع آمریکایی پاسخ دادند و گفتند که انگیزه این اقدامات، سیاسی است نه نظامی و هدف آن تحریک سیاسی ایران و کوتاه کردن نفوذش در چند کشور منطقه و مشخصا سوریه ویمن است.

همزمان با این گزارش رأی الیوم، احمد عسیری سخنگوی ائتلاف سعودی در یمن، مشاور وزیر دفاع سعودی در موضعی بی‌سابقه، ادبیاتی شبیه ادبیات آمریکا علیه ایران را به کار برد و مدعی شد «همه گزینه‌های ممکن، برای مقابله با ایران مطرح است» اگر ایران به مرزهای خود بازنگردد