تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
0

برگزاری کنگره شعر فاطمی در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی همدان

  • کد خبر : 178908
  • 14 بهمن 1395 - 8:23

همزمان با ایام سوگواری فاطمه زهرا(س)باتوجه به اینکه برای اولین بار است کنگره سراسری شهر فاطمی در همدان و به همت کانوان مداحان و شعرای آئینی استان برگزار می‌شود، داوریی آثار را نیز سه تن از شعرای برجسته همدانی برعهده داشتند.

به گزارش کمال مهر به نقل از تسنیم : سیدعباس صدرالدینی اظهار داشت: این مراسم پنجشنبه ۲۸ بهمن ماه از ساعت ۸:۳۰ صبح شروع شده و با سخنرانی قنبری و مراسم تجلیل از برگزیدگان همراه است.
وی با اشاره به حضور ۳۰۰ تن از هنرمندان، شعرا و مداحان کشور در اختتامیه کنگره سراسری شعر فاطمی افزود: در این مراسم از ۱۷ برگزیده کشوری کنگره  و از شهرهای بابل، تویسرکان، تهران، رشت، نیشابور، اصفهان، لرستان، خوزستان،کرمانشاه، مشهد، گیلان، قم  و کرج تقدیر می‌شود.
رئیس کانون مداحان و شعرای آئینی همدان عنوان کرد: از ۱۷ برگزیده این گنکره ۸ تن را بانوان و ۹ نفر را نیز آقایان تشکیل می‌دهند که توانسته‌اند با ارائه اشعار مناسب در بخش دانش‌آموزی، دانشجوئی، حوزوی و آزاد رتبه‌های اول تا سوم کنگره را به دست آورند.
وی گفت: با شروع فراخوان ارسال آثار به کنگره سراسری شعر فاطمی نزدیک ۳۰۰ اثر از سراسر کشور به دبیرخانه این کنگره در همدان ارسال شد که از این تعداد  تنها ۱۷ تن توانستند حائز رتبه شوند.
صدرالدینی ابراز کرد: تمام اشعار نفرات برگزیده به همراه یک اثر از افرادی که شعرشان در سطح بالایی قرار  داشت اما نتوانستند حائز رتبه شوند در کتابی با عنوان ” برگزیده شهر کنگره فاطمی” چاپ شده و در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد.
وی درباره نحوه داوری آثار نیز بیان کرد: باتوجه به اینکه برای اولین بار است کنگره سراسری شهر فاطمی در همدان و به همت کانوان مداحان و شعرای آئینی استان برگزار می‌شود، داوری آثار را نیز سه تن از شعرای برجسته همدانی برعهده داشتند.
رئیس کانون مداحان و شعرای آئینی همدان همچنین از برگزاری “شب شعر پایداری و انتظار” در همدان خبر داد و گفت:  این مراسم نیز شامگاه ۱۵ بهمن ماه به مناسبت ولادت عقیله بنی هاشم(س) برگزار می‌شود.
وی افزود: در این مراسم علاوه بر شعرخوانی، از سه تن از مداحان مبارز پیش از پیروزی انقلاب اسلامی آقایان “حاج محمد بختیاری”، “حاج سید حسین تروهید” و “حاج ابراهیم لباف” نیز تجلیل می‌شود.
صدرالدینی با اشاره به اینکه این مراسم همزمان با ایام سوگواری صدیقه طاهره (س) و به همت کانون مداحان و شعرای آئینی استان همدان برگزار می‌شود بیان کرد: این مراسم از ساعت ۱۸:۳۰ شامگاه ۱۵ فروردین با حضور ۳۰۰ تن از فعالان فرهنگی ، شعرا و مداحان استان همدان در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی شروع شده و تا ساعت ۲۱ نیز ادامه می‌یابد.
انتهای پیام/ص

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=178908

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x