تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

با کمک مجمع خیرین ازدواج استان همدان ۳۰۰ میلیون تومان کمک هزینه ازدواج برای جوانان همدانی جمع آوری شد

  • کد خبر : 178904
  • 14 بهمن 1395 - 8:40

جشن گلریزان;این مجمع تاکنون موفق به برگزاری دوجشن گلریزان و جمع‌آوری ۳۰۰میلیون تومان کمک هزینه ازدواج،۷۰ جهیزیه برای به زوج‌های جوان و اعطای ۱۰۰وام به زوجین جوان استان شده است

به گزارش کمال مهر به نقل از ایسنا : اسدالله ربانی‌مهر از آمادگی استان همدان برای برگزاری دوره‌های توانمندسازی با موضوع فضای مجازی خبرداد وگفت:  آمادگی استان همدان را برای برپایی این دوره‌ها به وزارت ورزش و جوانان اعلام کرده‌ایم.
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان بااشاره به اینکه استان همدان در سال ۹۴ میزبان دوره توانمندسازی با موضوع آسیب‌های اجتماعی بود،اظهارکرد: در سال ۹۵ حدود ۳۶ نفر از اعضای سمن‌های جوانان را به دوره‌های کشوری اعزام کردیم البته در استان همدان یک دوره توانمندسازی به صورت کشوری و چهار دوره و ۳۸ کارگاه به صورت استانی برگزار شده است.
وی به انتخابات مجمع استانی جوانان استان همدان اشاره کرد و گفت: انتخابات مجمع استانی همدان ۳۰ دی ماه برگزارشد. حدود ۲۱ نفر برای این انتخابات کاندیدا شدند که از این تعداد هفت نفر به عنوان عضو اصلی و دو نفر به عنوان عضو علی البدل انتخاب شدند.
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان افزود: به همه سمن‌های استانی اطلاع دادیم که آمادگی حمایت از طرح‌های حوزه آسیب‌های اجتماعی را داریم. تاکنون حدود ۲۰ طرح دریافت کرده‌ایم که بعضی از آنها تصویب شده‌اند همچنین قصد داریم تفاهمنامه‌ای با آموزش و پرورش امضا کنیم تا در حدود ۲۰ مدرسه دخترانه در سطح شهر  همدان برنامه‌ها و کارگاه آموزشی برگزار کنیم. این کارگاه‌ها قرار است با موضوعاتی چون فضای مجازی، اعتیاد، ازدواج و طلاق برپا شود.
وی ادامه داد: قصد داریم از ظرفیت‌های سازمان‌های مردم نهاد جوانان در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهره ببریم. موضوعاتی چون ازدواج و طلاق، اعتیاد، فضای مجازی در حوزه آسیب‌های اجتماعی دارای اولویت هستند. در این شرایط در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری همایش جوانان و فضای مجازی هستیم.
ربانی‌مهر همچنین به تلاش برای ایجاد نشاط اجتماعی با برگزاری برنامه «جنگ شادی» اشاره کرد و گفت: این برنامه در دهه فجر اجرا می‌شود و با موضوع شادی و نشاط اجتماعی است و می‌تواند بر حضور اعضای خانواده‌ها کنار هم همچنین افزایش نشاط اجتماعی موثر باشد.
به گفته وی ۲۰ طرح سازمان‌های مردم نهاد استانی درباره مسایل جوانان تصویب شده که در حال حاضر سه طرح در حال اجراست.
معاون فرهنگی و امور جوانان استان همدان با بیان اینکه در حال حاضر در کل استان همدان ۳۹۰ سازمان مردم نهاد وجود دارد،اظهارکرد: ۸۰ سمن از این تعداد متعلق به جوانان است . حدود ۳۰ سازمان مردم‌نهاد جوانان نیز در حال تاسیس هستند.
وی اضافه کرد: استان همدان یکی از استان‌های فعال کشور در حوزه سازمان‌های مردم نهاد است و تعداد سمن‌های جوانانی که در این استان فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی انجام می‌دهند، بیشتر است البته اخیرا در حوزه فضای مجازی، کارآفرینی، محیط زیست و گردشگری هم سمن‌هایی مشغول فعالیت شده‌اند.
ربانی‌مهر در پایان گفت: در ۹ ماه اول سال جاری حدود ۱۴۶ برنامه با همکاری سمن‌ها برگزار کردیم. طرح‌های توانمندسازی، برپایی نمایشگاه، تشکیل تیم فوتبال، برگزاری چندین همایش، کارگاه‌ها و دوره های کارآفرینی از مصادیق این همکاری مشترک با سازمان‌های مردم نهاد جوانان استانی است.
انتهای پیام/ص

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=178904

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x