تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

اساتید دانشگاه‌های آمریکا: با تصمیم ترامپ از جذب ایرانی‌های نخبه و باهوش محروم می‌شویم

  • کد خبر : 178932
  • 14 بهمن 1395 - 8:12
اساتید دانشگاه‌های آمریکا: با تصمیم ترامپ از جذب ایرانی‌های نخبه و باهوش محروم می‌شویم

برخی اساتید دانشگاه‌های مطرح آمریکا در حمایت از فرهیختگان ایرانی، فرمان مهاجرتی جدید ترامپ را موجب کاهش وجهه آمریکا برشمردند.

به گزارش گروه بین‌الملل «کمال مهر»؛ به نقل از آسوشیتدپرس، برخی اساتید دانشگاه‌های آمریکا در ادامه اعتراض به فرمان جنجالی ضد مهاجرتی «دونالد ترامپ» موضع گرفته و با نامیدن ایرانی‌ها به عنوان بهترین و باهوش ‌ترین‌های جهان، عنوان کردند طرح ممنوعیت سفر به آمریکا، این کشور را از وجود بهترین‌ها محروم می‌ سازد.

توماس مایکل، استاد دانشگاه علوم پزشکی هاروارد که از استخدام «سهیل ساروی» خرسند بود، حال با تصمیم ترامپ مواجه شده که مانع از ورود ساروی به خاک این کشور می ‌شود.

وی با کنایه می‌گوید: در آزمایشگاه باز است اما ساروی نمی‌ تواند وارد این آزمایشگاه شود.

براساس این گزارش، ممنوعیت مهاجرتی ترامپ نسبت به ورود اتباع ایران و ۶ کشور مسلمان دیگر، موجب سرخوردگی افرادی چون پرفسور مایکل شده که از جذب نخبگان محروم مانده‌اند.

این در حالی است که بوستون و دیگر شهرهای آمریکا که مدت‌ها باهوش‌ترین افراد جهان را که بیشترشان مهاجر بودند، در نیم قرن گذشته جذب کرده و فعالیت‌های آن‌ها حتی منجر به دریافت چندین جایزه نوبل نیز شده، اما این ممنوعیت و مباحث حقوقی، همه را در بلاتکلیفی گذاشته است.

«سومیا ریچادهوری» دیگر محقق دانشگاه هاروارد نیز بی‌صبرانه منتظر ورود «سمیرا عسگری» که به تازگی استخدام کرده است،‌ می ‌باشد.

چادهوری گفت: این یک عقب نشینی بزرگ است.این ایرانی متخصص بیماری‌های عفونی و روش‌های محاسباتی است و داشتن چنین تخصص‌هایی باهم موردی نادر است. پیداکردن چنین شخصی با این مهارت، واقعا یک چالش است.

این رسانه آمریکایی نوشت: بخت افرادی چون عسگری و ساروی برای ورود به آمریکا نامعین است زیرا دولت ترامپ بر این فرمان تاکید می ‌کند تا بدین وسیله تروریست‌های بالقوه از این کشور خارج شوند.

پرفسور مایکل افزود: این امر باعث ممانعت از برخورداری از بهترین و باهوش ‌ترین افرادی می ‌شود که می‌ خواهند وارد آمریکا شده و اینجا را سرزمین فرصت‌ها می ‌دانند. من البته دانشمندم و سیاستمدار نیستم اما با چنین سیاستی و تبعات آن، آمریکا کمتر بزرگ می‌شود.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=178932

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x