تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
0

ابرخازن هایی نانو کامپوزیت گرافن با ظرفیت و کارایی بالا درپژوهشگاه مواد و انرژی ساخته شد

  • کد خبر : 178778
  • 13 بهمن 1395 - 14:21
ابرخازن هایی نانو کامپوزیت گرافن با ظرفیت و کارایی بالا درپژوهشگاه مواد و انرژی ساخته شد

محمد مهدی هادوی رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی اظهار داشت: تولید و ذخیره انرژی الکتروشیمیایی همواره به عنوان یکی از جایگزین های سوختهای فسیلی به عنوان منابع انرژی و توان مطرح بوده است و در این میان ابرخازنها به دلیل خواص قابل توجهی نظیر چگالی توان و عمر چرخه ای بالا به صورت گسترده ای مورد مطالعه قرار گرفته و تحقیقات بر روی این سیستمها ادامه دارد.:

photo_2017-02-01_09-47-14

به نقل از کمال مهر، محمد مهدی هادوی رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی  از ساخت و مشخصه‌یابی ابرخازن های نانو کامپوزیت گرافن در این پژوهشگاه خبر داد.

وی دراین خصوص گفت: با توجه به اهمیت بسزای ابرخازن ها و کاربرد آن در دستگاه‌ های پزشکی، لیزر و مایکروویو، منابع تغذیه، سیستم‌ های امنیتی و اطلاعاتی به عنوان ذخیره پشتیبان، توربین‌ های بادی و شبکه‌ های برق رسانی  و … این پژوهش در پژوهشگاه مواد و انرژی انجام شده است.

رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی درادامه اظهار داشت: تولید و ذخیره انرژی الکتروشیمیایی همواره به عنوان یکی از جایگزین های سوختهای فسیلی به عنوان منابع انرژی و توان مطرح بوده است و در این میان ابرخازنها به دلیل خواص قابل توجهی نظیر چگالی توان و عمر چرخه ای بالا به صورت گسترده ای مورد مطالعه قرار گرفته و تحقیقات بر روی این سیستمها ادامه دارد.

وی افزود: تمایل به استفاده از ابرخازنها برای وسایل نقلیه الکتریکی به دلیل کارایی انرژی بالا و چگالی توان زیاد و نیز قابلیت بازیابی انرژی از دست رفته هر روز بیشتر می شود از طرفی  پیل های سوختی و باتری ها قادر به تامین نیاز توان بالا برای شتابگیری و نیز زمان های اوج مصرف نیستند که با استفاده ترکیبی آنها با ابرخازن ها می توان نیاز پیک توانی را مرتفع نمود.

دکتر هادوی گفت: ابرخازن ساخته شده با استفاده از مواد نوین متخلخل به نام چارچوبهای آلی فلزی و کامپوزیت آن با گرافن ساخته شد و در این پژوهش هدف تولید نمونه ابرخازن آزمایشگاه با ظرفیت بالاتر بود وبرای تعیین کارایی ابرخازن ساخته شده انواع روش های مشخصه یابی و الکتروشیمیایی استفاده شد تا بهترین ساختار برای ماده الکترودی انتخاب شود.

لازم به ذکر است این پژوهش توسط سعید برهانی فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته فیزیک لایه های نازک با راهنمایی دکتر مرتضی مرادی البرزی و دکتر محمد علی کیانی در پژوهشکده نیمه هادی های پژوهشگاه مواد و انرژی انجام شده است.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=178778

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x