تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

پشت پرده محرومیت استقلال توسط فیفا رو شد

  • کد خبر : 178621
  • 12 بهمن 1395 - 19:13
پشت پرده محرومیت استقلال توسط فیفا رو شد

پس از محرومیت استقلال از نقل و انتقالات، تقصیر و کوتاهی ها بین فدراسیون فوتبال و باشگاه استقلال پاسکاری شد و کماکان ادامه دارد.

به گزارش  گروه ورزشی«کمال مهر»؛ در پی مباحث مطرح شده نسبت به اهمال کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال در محرومیت باشگاه استقلال تهران از پنجره نقل و انتقالات زمستانی یکی از مسئولان فدراسیون فوتبال که تمایلی به افشای نام خود نداشت توضیحاتی را ارائه کرد.
وی با اشاره به غیرمنطقی بودن مباحث مطرح شده اظهار داشت: به نظر من باشگاه استقلال در این ماجرا مقصر است، واقعیت ماجرا این است که روز ۷ مهر ماه، نامه‌ای به باشگاه استقلال ارسال شد مبنی بر اینکه مسئولان این باشگاه تا ۷ آبان وقت دارند تا مطالبات عادل شیحی را پرداخت کنند در غیر این صورت این باشگاه از حضور در پنجره نقل و انتقالات زمستانی محروم می‌شود این رأی مستقیم به خود باشگاه استقلال ارسال شده و رونوشت آن در اختیار فدراسیون فوتبال قرار گرفت.
وی افزود: پس از گذشت مهلت یک ماهه باشگاه استقلال، کمیته تعیین وضعیت بازیکنان فیفا در نامه‌ بعدی خود به باشگاه استقلال مهلت داد که تا تاریخ ۷ آذر ماه، نسبت به پیگیری این مورد اقدام کند با این وجود زمانی که باشگاه استقلال هیچ واکنشی نسبت به نامه‌های پی در پی فیفا نشان نداد این نهاد حکم محرومیت را به باشگاه استقلال ارسال کرد و در نامه‌‌ای به فدراسیون فوتبال خواست تا حکم را اجرا کند. در این میان محمدرضا کسرایی برای تأکید بر پیگیری نامه محرومیت و جلوگیری از جرایم بعدی باشگاه استقلال همراه با رونوشت نامه فیفا، نامه ای به باشگاه استقلال ارسال کرد که من اعتقاد دارم می‌توانست این کار را انجام ندهد چرا که با توجه به قطعی بودن حکم محرومیت استقلال لزومی نداشت چنین کاری انجام شود.
این مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: از آنجایی که باشگاه استقلال از ابتدای باز شدن پرونده شیحی به صورت مستقیم با فیفا مکاتبه ‌کرده، فدراسیون فوتبال دخالت چندانی در این موضوع نداشت و تنها نامه های فکس شده و ایمیل‌های ارسالی فیفا را بررسی می‌کرد. در واقع باشگاه استقلال از همان ابتدا در جریان محرومیت قرار داشت و اینکه نامه تأکیدی فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ را رسانه ای نکرده جای تعجب دارد. در این میان یک نامه فارسی نسبت به محرومیت این تیم هم در اختیار باشگاه استقلال قرار گرفته بود، بنابراین همه مسائل واضح است، ۲۱ دسامبر فردی که مسئول رسیدگی به پرونده شیحی بوده با فدراسیون تماس گرفته و خواستار ارائه یک شماره تماس از باشگاه استقلال شده حتی در همان روزی که نامه محرومیت باشگاه استقلال صادر گردید این حکم اجرایی نشده بود و فیفا از باشگاه استقلال درخواست کرد، رسید پرداخت مطالبات شیحی را برای جلوگیری از اجرای حکم در اختیار این نهاد قرار دهد.
وی در پایان تصریح کرد: فدراسیون فوتبال در سال‌های گذشته نامه‌ها را به فیفا فکس می‌کرد و از خود باشگاه‌ها می‌خواست که پرونده‌هایشان را پیگیری کنند با این وجود درست نیست دوستان اهمال خود را گردن کسی بیاندازند.
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=178621

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x