تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

نکاتی که زنان باید در مورد شایعترین سرطان در مردان بدانند

  • کد خبر : 178630
  • 12 بهمن 1395 - 19:15
نکاتی که زنان باید در مورد شایعترین سرطان در مردان بدانند

سرطان پروستات یکی از شایعترین سرطان‌ها بین مردان میانسال و سالمند بوده و می تواند باعث مرگ زودرس شود.

به گزارش گروه علمی پزشکی «کمال مهر» بیش از ۶۵ درصد از مردان سالمند در خطر ابتلا به سرطان پروستات قرار دارند، در مراحل پیشرفته در بیماران علائمی چون تکرر ادرار، درد در ناحیه شکم و پشت، وجود خون در ادرار و درد در ستون فقرات دیده می‌شود.
ابتلا به این سرطان پایان زندگی نیست و در بسیاری از موارد چنانچه در مراحل اولیه شناسایی شود با اقدامات درمانی چون جراحی، پرتو درمانی و شیمی درمانی تومورها کنترل شده و بیماری درمان می‌شود.
برای تشخیص این بیماری روش‌های مختلفی وجود دارد از جمله انجام بیوپسی از محل غده پروستات، آزمایش خون psa و معاینه توسط پزشک که براساس نتیجه بدست آمده می‌توان به سرعت اقدامات درمانی را شروع کرد.

برای جلوگیری از ابتلا به این سرطان مرگبار کارشناسان توصیه می‌کنند مردها از سن ۴۵ سال به بعد به طور منظم ازمایش خون با فاکتور psa را انجام دهند تا پزشکان بتوانند در صورت مشاهده علائم بیماری به شرعت اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند.

همچنین داشتن رژیم غذایی حاوی مواد کم چرب و سرشار از میوه و سبزیجات تازه نیز برای جلوگیری از بروز خطر رشد تومورهای سرطانی بسیار مفید است.

براساس پژوهش‌های محققان دانشگاه هاروارد مصرف بیش از حد لبنیات توسط سالمندان می‌تواند باعث افزایش ریسک خطر ابتلا به سرطان پروستات شود.

کارشناسان توصیه می‌کنند برای حفظ سلامت اعضای خانواده، در انجام معاینه پزشکی و نیز دادن آزمایشات خون دوره‌ای هرگز سهل انگاری نکنید.

انتهای پیام/

منبع:prevention

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=178630

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x