تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
0

فرصت طلایی پیشکش، تبدیل به تهدیدش نکنید

  • کد خبر : 178518
  • 12 بهمن 1395 - 8:12
فرصت طلایی پیشکش، تبدیل به تهدیدش نکنید

پزشکیان که خود از حامیان بی چون و چرا و چشم بسته دستگاه دیپلماسی دولت تدبیر است، انتظاری فراتر از توان آنها را دارد. نهایت توان دیپلمات های تدبیر و امید در مقابل تهدیدات دشمن، فشار ایمیلی است.

 

به گزارش «کمال مهر»؛ زیتون در یادداشتی به قلم صیاد حسینی نوشت:

پزشکیان در رابطه با قانون جدید وضع شده توسط ترامپ گفته است: “اقدام ترامپ درباره لغو و توقف صدور ویزا برای اتباع ایرانی یک اقدام خصمانه علیه ملت ایران بود، با این اقدام به من بر می خورد که فردی بگوید من، دیگران را به خانه ام راه نمی دهم، حال آنکه اصلا ما به خانه شما پا نمی گذاریم که بخواهید این گونه اقدامات را انجام دهید.”

وی همچنین پیشنهادی به دستگاه دیپلماسی کشور داده و گفته است: “قطعا اقدام ترامپ در لغو و توقف صدور ویزا برای اتباع ایرانی، یک فرصت مثبت برای دستگاه دیپلماسی و وزارت خارجه است تا نگاه جامعه جهانی را نسبت به اقدامات و سیاست های بر هم زننده آمریکا معطوف کرده و تمام کشورها را علیه این کشور بسیج کند، زیرا در گذشته ایالات متحده تلاش بسیاری کرد تا کشورهای بین المللی را علیه ایران یکسو و یک جهت کند.”

پزشکیان در حالی این صحبتها و پیشنهادات را ارائه می کند که هنوز برخی ها در داخل کشور از شوک تصمیم رئیس جمهور آمریکا خارج نشده اند. می گذریم از اینکه تمامی تلاش ها در این همه مدت از سوی برخی مدعیان اعتدال و تعامل، ارتباط با کد خدا و حتی باز شدن باب مذاکرات در حوزه های مختلف با آمریکا بود.

اما نکته ای که ظاهرا نائب رئیس مجلس در محاسباتش فراموش کرده، دستگاه دیپلماسی و توان و شیوه عملی آنهاست. در ماجرای حادثه منا و جان باختن بیش از ۷ هزار مسلمان بی گناه و شهادت بیش از ۴۰۰ نفر از حجاج ایرانی، همین دستگاه دیپلماسی کشور به جای متحد کردن کشورهای اسلامی علیه عربستان که یک فرصت طلایی ایجاد شده بود، آن را تبدیل به یک تهدید برای کشور کردند و سر انجام هم زانوی خفت مقابل کویتی ها برای واسطه گری زدند.

مگر مقابل تمدید ۱۰ ساله تمدید ها در آخرین روزهای ریاست جمهوری اوبامای “با ادب و باهوش “چه اتفاقی افتاد که امروز انتظار ادامه همان روند را داشته باشیم.

پزشکیان که خود از حامیان بی چون و چرا و چشم بسته دستگاه دیپلماسی دولت تدبیر است، انتظاری فراتر از توان آنها را دارد. نهایت توان دیپلمات های تدبیر و امید در مقابل تهدیدات دشمن، فشار ایمیلی است. فشاری که برای اوباما کارساز نبود حال ترامپ که جای خود دارد.

به گفته قدیمی ها رود باید از سرچشمه رود باشد، با آب ریختن نمی شود. مقابله با تهدیدهای آمریکایی ها و شخصی تازه از راه رسیده همچون ترامپ، تفکر و روحیه انقلابی همچون رزمندگان دفاع مقدس می طلبد با شاعر مسلکی نمی توان کاری پیش برد.

 

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=178518

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x