تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

هفت خوان ماراتن گونه پرسپولیس/ ۴۰ روز سرنوشت ساز برای برانکو و شاگردانش

  • کد خبر : 178418
  • 11 بهمن 1395 - 15:24
هفت خوان ماراتن گونه پرسپولیس/ ۴۰ روز سرنوشت ساز برای برانکو و شاگردانش

پرسپولیس این روزها فوتبالی ارائه می دهد که تحسین دوست و دشمنش را برانگیخته و پس از سال ها یک تیم بی نقص را به فوتبال ایران معرفی می کند. این تیم تا پایان سال ۹۵ باید از هفت خوانی عبور کند که بسیار تعیین کننده خواهد بود.

گروه ورزش «کمال مهر»- وقتی پرسپولیس موفق می شود در هفته نوزدهم لیگ برتر به امتیازی دست یابد (۴۴) که تاکنون هیچ تیمی در این ۱۶ دوره موفق به کسب آن نشده بود نشان می دهد تیمی داعیه قهرمانی در لیگ برتر را دارد که از هر نظر شایسته احراز این عنوان است اما همین پرسپولیس که حالا ۶ امتیاز با تراکتور رده دومی فاصله گرفته، از این هفته به بعد ۷ بازی سخت و سنگین پیش رو دارد که می توان آنها را هفت خوان پیش روی برانکو و شاگردانش لقب داد.

بر اساس این گزارش، پرسپولیس از همین بازی که باید به مصاف تراکتورسازی برود ماراتن سنگینش در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا آغاز خواهد شد. ماراتنی که البته پس از فرارسیدن سال جدید به شکلی دیگر برای پرسپولیس تکرار خواهد شد ولی در بررسی مسابقات این تیم تا پیش از عید نوروز می توان گفت خوان های پیش رو یکی پس از دیگری پرسپولیس را در سخت ترین بوته های آزمایش قرار خواهند داد.

*خوان اول؛ تراکتور
پرسپولیس یکشنبه آینده (۱۷ بهمن) باید در آزادی میزبان تراکتورسازی باشد. خوان اول برانکو و شاگردانش از این نظر می تواند مهمترین خوان از ۷ خوانش تا قبل از عید به شمار برود که تراکتور نزدیک ترین تعقیب کننده اش در جدول رده بندی به حساب می آید. دو تیم در بازی رفت که ۲۰ شهریور در تبریز برگزار شد به تساوی بدون گل دست یافتند. حالا پرسپولیس باید در شرایطی به مصاف این تیم برود که ۴ بازیکن دو اخطاره (انصاری، بیرانوند، کامیابی نیا و امیری) و در خطر محرومیت از دربی دارد. البته تراکتور هم در این بازی مهدی کیانی، خالد شفیعی و مهدی شریفی را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد و ایرانپوریان هم به دلیل آسیب دیدگی به بازی نمی رسد ولی تراکتور تحت هر شرایطی تراکتور است و امیر قلعه نویی یکی از با تجربه ترین مربیان در مصاف های رودررو با پرسپولیس محسوب می شود. خصوصا حالا که بهترین فرصت برای آنهاست تا فاصله ۶ امتیازی را کم کنند تا همچنان در کورس قهرمانی بمانند.

*خوان دوم؛ استقلال
دومین خوان پرسپولیس دربی هشتاد و چهارم است. مسابقه ای که هرگز نمی توان نتیجه اش را از قبل پیش بینی کرد. استقلالِ جوان شده منصوریان باید با آماده ترین تیم این هفته های لیگ برتر مصاف بدهد.

دیداری که بی گمان درصد بالایی از مخاطبانش حتی آبی دوستان هم رأی به برتری پرسپولیس می دهند اما با نقبی به تاریخچه دربی ها می توان دریافت که همیشه تیم ضعیف تر در دربی بازنده نبوده و گاهی نتایج دربی ها همه را شوکه کرده است. این بازی ۲۴ بهمن برگزار می شود. مصافی که نتیجه اش می تواند حداقل دو، سه بازی ابتدایی پس از دربی را تحت الشعاع خود قرار دهد. استقلال ۴ روز قبل از دربی دیدار حساس پلی آف لیگ قهرمانان آسیا مقابل السد را پیش رو دارد.
*خوان سوم؛ سپاهان
پرسپولیس ۴ روز بعد از دربی (۲۸ بهمن) باید سومین بازی پیاپی اش در تهران را با سپاهان برگزار کند. پرافتخارترین تیم لیگ که در نیم فصل دوم برخلاف نیم فصل اول که ۴ بازی اول را با دو باخت پشت سرگذاشت در ۴ بازی اول دور برگشت شکستی نداشته است.
ویسی که در این سال ها ثابت کرده در نیم فصل های دوم نتایج بهتری با تیم هایش می گیرد قطعا سومین خوان را به یکی از سخت ترین خوان ها برای پرسپولیس تبدیل خواهد کرد. تیمی که از دربی بیرون آمده (پرسپولیس) در هر دو حالت برد و باخت در شرایط روحی متلاطم قرار دارد. احتمال اینکه پرسپولیس برنده دربی با غرور به میدان بیاید به همان اندازه زیاد است که پرسپولیس بازنده و برهم ریخته تاب فشار بازی با سپاهان را نداشته باشد. فرصتی مغتنم برای ویسی و شاگردانش که شاید قدرش را به خوبی بداند.
یادمان نرفته سپاهان در دیدار رفت در اصفهان ۳ بر یک مغلوب این تیم شده و بی گمان انگیزه های زیادی برای جبران نتیجه رفت دارد.

*خوان چهارم؛ الهلال
پرسپولیس پس از این ۳ بازی سنگین وارد فاز تازه ای در مسابقات آسیایی می شود که از شانس بدش هر سه بازی قبل عیدش در دور رفت (حتی دیدار ۲۴ اسفند با الریان قطر) هم بیرون از کشور برگزار خواهد شد. نخستین حریف هم الهلال عربستان است. دیداری که سوم اسفند در عمان برگزار خواهد شد.

اگر مناسبات سیاسی دو کشور در سطح ورزش به شکل فعلی نبود پرسپولیس در این بازی باید میزبان می شد اما با وجود شرایط فعلی، پرسپولیس باید برای دیدار با این نماینده آل سعود راهی خارج از کشور شود. فارغ از اینکه الهلال در لیگ برتر عربستان جزو تیم های خوب این دوره از مسابقات کشورش محسوب می شود بازی با تیم های عربستانی همواره برای نمایندگان ایران با حواشی همراه بوده که امیدواریم بازیکنان حرفه ای پرسپولیس به نحو احسن از این خوان عبور کرده و خود را برای بازی بعد آماده کنند.

*خوان پنجم؛ باز هم بازی آسیایی
پرسپولیس پس از دربی باید دومین مصاف آسیایی اش را برگزار کند که باز هم این بازی بیرون از خانه خواهد بود. قرار است سه شنبه این هفته (۱۲ بهمن) دو تیم الوحدت اردن و بنگلور هند در پلی آف به مصاف هم بروند تا برنده شان در پلی آفی دیگر با الوحده امارات، حریف بعدی پرسپولیس در ۱۰ اسفند را مشخص کند . این دیدار در خانه حریف پرسپولیس برگزار می شود. در واقع هر تیمی بالا بیاید در دومین هفته دور رفت لیگ قهرمانان آسیا مقابل نماینده ایران میزبان است که فعلا و با توجه به شرایط هر سه تیم نامبرده، شانس الوحده امارات روی کاغذ بیشتر از سه تیم دیگر است. فراموش نشود این مسابقه ۵ روز پس از بازی سنگین تیم برانکو مقابل الهلال برگزار خواهد شد.

*خوان ششم؛ علی دایی
درست ۵ روز بعد از بازی با برنده پلی آف یکی دیگر از خوان های دشوار پرسپولیس از راه می رسد؛ نفت تهران با هدایت علی دایی. با توجه به نتیجه بازی رفت دو تیم که با حساب سه بر صفر به سود پرسپولیس به پایان رسید دایی که تحمل شکست را ندارد قطعا برای متوقف کردن پرسپولیس یکی از دشوارترین روزهای این فصل پرسپولیس را برای این تیم رقم خواهد زد. بازی در تختی تهران برگزار می شود. زمینی که دایی و تیمش به کمتر تیمی در آن باج داده اند.

*خوان هفتم؛ قهرمان فصل قبل
استقلال خوزستان هفتمین خوان پرسپولیس در دیدارهای پیش روی این تیم خواهد بود. قهرمان فصل قبل لیگ برتر که در بازی رفت به تساوی یک – یک با پرسپولیس دست یافته بود شاید خوان دشواری برای این تیم به حساب نیاید اما قطعا رویارویی با پرسپولیس می تواند انگیزه های فراوانی برای پورموسوی و شاگردانش ایجاد کند. ذکر این نکته واجب است که این تیم هم مثل پرسپولیس در آن برهه درگیر لیگ قهرمانان آسیاست و تقریبا با شرایطی مشابه به تهران می آید تا با پرسپولیس دیدار کند.

به گزارش مشرق، پرسپولیس در آخرین دیدار سال ۹۵ در لیگ قهرمانان آسیا باید به قطر برود و ۲۴ اسفند مقابل الریان این کشور قرار بگیرد که شاید بتوان این دیدار را نیز خوان هشتم سرخپوشان نامید!
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=178418

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x