تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

پلاسکو، داغی که ماندگار شد / آتش نشان‌هایی که ققنوس شدند تا جان‌ها بمانند

  • کد خبر : 178075
  • 10 بهمن 1395 - 13:36
پلاسکو، داغی که ماندگار شد / آتش نشان‌هایی که ققنوس شدند تا جان‌ها بمانند

آتش سوزی ساختمان پلاسکو تهران بار دیگر وحدت و نگاه مهربان میان مردم را به منصه ظهور گذاشت.

 

به گزارش «کمال مهر»؛ به نقل از پایگاه خبری اقتدار ملارد، میثم شفیعی_ درهفته گذشته آتش سوزی و پس از آن ویرانی ساختمان پلاسکو تهران به عنوان یکی از سخت‌ترین و ناراحت کننده ترین حوادث تاریخ ایران ثبت شد. این واقعه اسفناک موج گسترده‌ای از ناراحتی و همدردی بین مردم را به همراه داشت.

در این حادثه بزرگ و تلخ جمعی از آتش نشانان ایثار گر و فداکار جان خود را با پلاک از خود گذشتگی به دست گرفتند و در معرکه آتش ققنوس شدند تا جان بسیاری از انسان‌ها را نجات دهند. و آن چیز که نصیب شان شد رخت سفید و با عزت شهادت بود.

محبوس شدن در زیر خروارها خاک و آهن گداخته در دمایی بالای ۵۰۰ درجه و کور سویی از امید برای زنده بودن تعدادی از این آتش نشان‌ها تنها آورده این حادثه برای مردمی بود که از ثانیه‌های اولیه وقوع این حادثه دست بردامن خدا و توسل به ائمه دوخته بودند تا که شاید باب نجاتی برای ایشان باشد.

در این مدت سخت و طاقت فرسا همکاران و هم‌رزمان این جوانان فداکار ثانیه به ثانیه و نفس به نفس تمام هم و توان خود را برای پیدا کردن پیکر مطهر دوستان خود به کار گرفتند و غریب به هشت روز تمام وقت همت کردند و خلق کردند حماسه‌ای در کمک رسانی.

داغی و تلخی این حادثه عظیم در هان ساعات اولیه با پیام مقام معظم رهبری که فرمودند: ((شهامت و فداکاری آتش نشانانی که در عملیات نجات مردم، خود دچار حادثه‌ی خطیر شده و در حال فداکاری متعهدانه به امتحانی دشوار گرفتار آمده‌اند، دل را از تحسین و تمجید و نیز از نگرانی و اندوه، آکنده می‌سازد.)) کمی تسلا گرفت تا با خاطری جمع و قدرتی متمرکز کارهای اجرایی و عملیاتی انجام بگیرد.

مردم ملارد همدردی با خانواده آتش نشان‌ها/ آتش نشان‌های حاضر در کمک رسانی

پیچیدگی عملیات آواربرداری ویرانه‌های ساختمان پلاسکو در راه تلاش برای خراج نمودن پیکر مطهر شهدای آتش نشان به میزانی سخت و دشوار بود که این عملیات شبانه روز صورت می‌گرفت. به دلیل تاریک شدن هوا در ساعات شب و اهمیت روشن شدن محل واقعه نیاز منبع تأمین نور و روشنایی در محل حادثه از اهمیت بالایی برخوردار بود. در این راستا نیروهای آتش نشانی شهرستان ملارد در اقدامی مبتکرانه با راه اندازی سیستم روشنایی قدرت مند و حضور در عملیات آواربرداری بخش عظیمی از این مأموریت را بر عهده گرفتند.

همچنین حضور اعضای هلال احمر شهرستان ملارد در کنار امدادگران در محل حادثه موضوعی بود که در این ایام در سراسر شبکه‌ها مجازی محلی دست به دست می‌شد. حضور شبانه روزی این تلاشگران و سخت کوشان ملاردی برگ افتخاری برای این منطقه در دفتر ایثار و فداکاری بود که هیچ گاه از یادها نخواهد رفت.

از همان روز نخست وقوع این حادثه و از همان ساعات اول مردم قدردان شهرستان ملارد با حضور در ایستگاه‌های آتش نشانی این شهرستان با اهدا گل و روشن کردن شمع با خانواده شهدای آتش نشان و آتش نشان داغدار این واقعه هم دردی نمودند.


هم چنین ویژه برنامه‌های ادای احترام به شهدای آتش نشان به پاس ایثارگری‌ها و فداکاری آن‌ها، به صورت جداگانه از سوی ائمه جمعه شهرستان ملارد به صورت متمرکز در شهرهای ملارد و صفادشت برگزار شد.


همچنین مسئولین ادارات و سازمان‌های شهرستان ملارد به صورت جداگانه علاوه بر انتشار متن‌های تسلیت در عزای شهدای آتش نشان، با حضور در دفتر ریاست سازمان آتش نشانی شهرستان ملارد حس همدردی خود را نسبت به وقوع حادثه دل‌خراش ساختمان پلاسکو تهران ابراز داشتند.

حضور اقشار مختلف مردم از جمله اعضای پایگاه‌های بسیج خواهر و برادر محلات، دانش آموزان مدارس شهرستان ملارد، اعضای اتحادیه عکاسان ملارد، ورزشکاران رشته‌های مختلف ورزشی، اصناف و فعالان اقتصادی، هنرمندان و اهالی رسانه و همچنین همشهریان شهرک‌های شهرستان ملارد در ایستگاه‌های آتش نشانی در راستای همدردی با آتش نشان‌ها و خانواده معظم شهدای آتش نشان حادثه پلاسکو خبر از حس انسان دوستی و وحدت و همدلی مردم شهرستان ملارد داد.

این حادثه تلخ اگرچه ماهیت ایثار و فداکاری و روحیه وحدت را بار دیگر در کشور زنده کرد اما امید است با درایت مسئولین و نگاه ویژه آن‌ها، در آینده دیگر شاهد این حوادث داغ نباشیم.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=178075

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x