تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
0

واکنش‌‌های جهانی به قانون مهاجرتی ترامپ علیه مسلمانان

  • کد خبر : 178011
  • 10 بهمن 1395 - 7:58
واکنش‌‌های جهانی به قانون مهاجرتی ترامپ علیه مسلمانان

قانون مهاجرتی ترامپ و ممنوعیت صدور روادید برای اتباع هفت کشور مسلمان، با واکنش شدید مقامات سیاسی جهان و فعالان حقوق‌بشر روبرو شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل«کمال مهر»؛ به نقل از الجزیره انگلیسی، قانون مهاجرتی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا، در توقف صدور روادید برای شهروندان هفت کشور مسلمان و جلوگیری از ورود پناهجویان به این کشور با واکنش سازمان ملل متحد، مقامات اروپایی، نهادهای بین‌المللی و سازمان‌های حقوق‌بشر مواجهه شده است.
موج انتقادها زمانی شدت گرفت که برخی از شهروندان کشورهای عربی امروز در فرودگاه‌های آمریکا بازداشت شدند و اجازه ورود به خاک این کشور به آن‌ها داده نشد. برخی دیگر از مسلمانان نیز از سوار شدن  بر هواپیماهای متعلق به خطوط هوایی آمریکا منع شدند. این اقدامات بلافاصله پس از امضای قانون ضدمسلمانان ترامپ صورت گرفت. طبق این قانون مهاجرتی، آمریکا صدور روادید برای شهروندان ۷ کشور ایران، عراق، سوریه، لیبی، سومالی و سودان را به‌مدت ۳ ماه متوقف کرد.
ترامپ همچنین با صدور این حکم اجرایی، پذیرش پناهجویان را در آمریکا ممنوع کرد.
خبرگزاری فرانسه از واشنگتن گزارش داد: دونالد ترامپ روز شنبه از عملکرد حکم جنجالی اعمال محدودیت های جدی برای ورود مهاجران به خاک آمریکا، یک روز بعد از امضای آن، ابراز خرسندی کرد.
ترامپ روز شنبه در زمان امضای چند فرمان اجرایی جدید گفت “احکام مرتبط با مهاجرت عملکرد بسیار خوبی داشته است و در فرودگاه ها و جاهای دیگر شاهد این عملکرد خوب هستیم.”
وزرای امور خارجه فرانسه و آلمان نیز در یک کنفرانس خبری، از امضای چنین قانونی اظهار تأسف کردند.
«بینالی ییلدیریم»، وزیر امور خارجه ترکیه، نیز اظهار داشت این اقدام رئیس‌جمهور جمهوری‌خواه آمریکا مشکلی را حل نخواهد کرد.
اقدام جنجالی ترامپ با واکنش محافل داخلی آمریکا نیز مواجه شده است. دموکرات‌های این کشور بلافاصله پس از امضای این دستور، آن را محکوم کردند. «ادوارد مارکی»، سناتور دموکرات آمریکایی، با انتشار بیانیه‌ایی، اقدام ترامپ را ناشی از بیگانه‌هراسی بیمارگونه وی خواند.
 درخواست سازمان‌های مهاجرتی از ترامپ در خصوص پناهجویان و آوارگان
خبرگزاری رویترز گزارش داد آژانس‌های مهاجرت مستقر در ژنو سوئیس در بیانیه‌ای مشترک اظهار داشتند: نیاز پناهندگان و مهاجران در سراسر جهان هیچ‌گاه بیشتر از الآن نبوده است و برنامه اسکان مجدد پناهندگان در آمریکا یکی از مهمترین‌ها در دنیا به حساب می‌آید.
نخست‌ وزیر انگلیس: آمریکا مسئول سیاست خود درباره آوارگان است
پایگاه اینترنتی ایندیپندنت نوشت: تراز می نخست وزیر انگلیس حاضر نشد تصمیم ترامپ رئیس جمهور آمریکا در خصوص منع ورود مهاجران و آوارگان هفت کشور مسلمان را به آمریکا محکوم کند.
نیویورک تایمز: طرح ترامپ درباره ممنوعیت ورود مهاجران غیرقانونی است
رورنامه آمریکایی نیویورک تایمز در مقاله ای به قلم دیوید بیر نوشت: قانون منع ویزا به مهاجرین از ۷ کشور مسلمان خلاف قانون است چرا که در بیش از ۵۰ سال پیش کنگره تبعیض قائل شدن برای مهاجران بر مبنای ملیت‌شان را ممنوع اعلام کرده است.
رویترز: اعراب و ایرانی‌ها محدودیت‌های سفر به آمریکا را توهین‌آمیز دانستند
خبرگزاری رویترز در گزارشی از قاهره و بغداد نوشت: اعراب و ایرانی هایی که قصد سفر به آمریکا را دارند روز شنبه ممنوعیت های جدید سفر به آمریکا را اقدامی توهین آمیز و تبعیض آمیز نامیدند. این اعتراض آنها پس از جلوگیری از ورود پنج عراقی و یک یمنی به هواپیمایی در قاهره مطرح شد که قصد عزیمت به نیویورک را داشت.
تجمع معترضان مقابل فرودگاه نیویورک علیه قانون مهاجرت ترامپ
پایگاه خبری تله سور اعلام کرد؛  پس از آنکه طبق قانون جدید محدودیت مهاجرت که دونالد ترامپ جمعه آن را امضا کرد دو مهاجر عراقی در آمریکا بازداشت شدند، گروهی از مردم معترض روز شنبه خارج از فرودگاه “جان اف کندی” نیویورک تجمع کردند.
عراق با فرمان مهاجرتی جدید ترامپ «مقابله به مثل» می کند
شبکه خبری سومریه نیوز عراق اعلام کرد ، «احلام الحسینی» مسئول کمیته روابط خارجی پارلمان عراق در واکنش به تصمیم دولت جدید آمریکا برای ورود اتباع عراقی به آمریکا ، اعلام کرد این کمیته روش «مقابله به مثل» را مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد.
شکایت وکلای آمریکایی دو پناهجوی عراقی از ترامپ
رویترز نوشت: وکلای آمریکایی دو پناهجوی عراقی که امروز در راستای اجرای دستور مهاجرتی ترامپ در فرودگاه شهر نیویورک بازداشت شدند، از دولت آمریکا شکایت کردند.
در حال تکمیل…
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=178011

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x