تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

حادثه پلاسکو به روز چهارم رسید/ کشف سومین پیکر از آتش‌نشان‌های مفقودشده تکذیب شد+ عکس و فیلم

  • کد خبر : 176534
  • 03 بهمن 1395 - 13:27
حادثه پلاسکو به روز چهارم رسید/ کشف سومین پیکر از آتش‌نشان‌های مفقودشده تکذیب شد+ عکس و فیلم

آواربرداری از حادثه پلاسکو در حالی وارد چهارمین روز خود شدکه امدادگران همچنان در تلاشند تا پیکر مفقودان و آتش‌نشانان شهید را از زیر خروارها خاک و آهن بیرون بکشند.

به گزارش گروه اجتماعی «کمال مهر»، آوار برداری و جستجو برای پیدا کردن مفقودان حادثه ساختمان پلاسکو به روز چهارم رسید. تا این لحظه امدادگران توانستند پیکر ۲ تن از آتش‌نشانان مفقود شده در حادثه پلاسکو را پیدا کنند اما هنوز از سرنوشت ۱۵ آتش‌نشان دیگر خبری در دست نیست.
به گفته ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی در حادثه ریزش ساختمان پلاسکو ۲۵ تن مفقود شده‌اند که ۱۵تن از آنها آتش‌ نشان هستند.
در این گزارش می‌توانید مجموعه اخبار چهارمین روز حادثه فروریختن ساختمان پلاسکو را مشاهده کنید.
حادثه پلاسکو به روز چهارم رسید/ 50 درصد از آوار برداشته شد+ عکس و فیلم
کشف سومین جسد از آتش‌نشان‌های مفقودشده تکذیب شد(۱۳:۰۵)
ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، اخبار منتشر شده درباره کشف سومین پیکر از شهدای پلاسکو را تکذیب کرد.
هیچ پیکری را خارج نکرده ایم و فقط تجهیزات آتش‌نشانان بیرون کشیده شده است.
بر اساس مشاهدات خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، تجمع ماموران امدادی و آتش نشانی در بخشی از محل انباشت آوار  ساختمان پلاسکو، نشان از احتمال یافتن پیکر یک از شهداست.
پیدا کردن تجهیزات و کلاه ماموران آتش نشانی این احتمال را قوی تر می‌کند.(۱۲:۱۳)
حادثه پلاسکو به روز چهارم رسید/ کشف یک کپسول اکسیژن از زیر آوار+ عکس و فیلم
حادثه پلاسکو به روز چهارم رسید/ کشف یک کپسول اکسیژن از زیر آوار+ عکس و فیلم
قالیباف شهردار تهران در حال بازدید از عملیات آواربرداری از ساختمان پلاسکو بر روی نردبان ۵۴متری آتش نشانی(۱۱:۳۸)
حادثه پلاسکو به روز چهارم رسید/ کشف یک کپسول اکسیژن از زیر آوار+ عکس و فیلم
حادثه پلاسکو به روز چهارم رسید/ کشف یک کپسول اکسیژن از زیر آوار+ عکس و فیلم
آواربرداری ضلع جنوبی و شرقی ساختمان پلاسکو پایان یافت(۱۱:۰۲)
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی گفت: دود موجود در منطقه حاکی از این است که در لایحه‌های زیرین هنوز آتش وجود دارد. حجم عظیمی از اجناس، نخ و تریکو در زیرزمین ساختمان انبار شده بود که با آواربرداری و رسیدن اکسیژن به آنها شعله ور می‌شود و به اصطلاح به آن آتش پنهان می‌گویند.
ملکی با بیان اینکه آواربرداری در ضلع شرقی و جنوبی ساختمان به حداقل رسیده است، گفت: دیواری در ضلع غربی ساختمان به حالتی نیمه شکسته وجود داشت که هر لحظه احتمال تخریب ساختمان کناری بود و امروز در یک عملیات حساس این دیوار از بدنه ساختمان جدا شد.
 مسعود حقیقی، معاون مدیر عامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات تخصصی از اعزام تیمی از متخصصان این شرکت برای مشارکت در عملیات آواربرداری ساختمان پلاسکو تهران خبر داد.
وی افزود: متخصصان کنترل فوران و بحران این شرکت در پی تماس مسئولان ستاد بحران وزارت کشور با مدیرعامل ملی حفاری عازم تهران شدند.
حادثه پلاسکو به روز چهارم رسید/ کشف یک کپسول اکسیژن از زیر آوار+ عکس و فیلم
پیکر آتش‌نشان در قطعه ۵۰ بهشت زهرا(س) دفن می‌شوند(۱۰:۳۲)
اکبر توکلی مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) با ابراز همدردی با خانواده بزرگ شهرداری تهران و بویژه خانواده‌های داغدار شهدای آتش‌نشان اعلام کرد: شهدای آتش‌نشان در قطعه ۵۰ بهشت زهرا (س) دفن می‌شوند.
دقایقی پیش معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران وارد محوطه پلاسکو شد.(۱۰:۰۴)
یک کپسول اکسیژن و به همراه ماسک در ضلع جنوب غربی پلاسکو پیدا شدو عملیات به صورت دستی و با احتیاط توسط آتش‌نشانان در حال انجام است.(۰۹:۵۷)
هنوز هیچ خبر جدیدی از شناسایی پیکر شهدا نداریم(۰۹:۱۷)
سعید شریف‌زاده در رابطه با آخرین وضعیت آوار برداری‌های ساختمان پلاسکو گفت: خوشبختانه اکنون شاهد هستیم که تمام دستگاه‌ها در کنار سازمان آتش‌نشانی در محل حادثه ساختمان پلاسکو حاضر و امداد رسانی ها را انجام می دهند.
وی افزود: از ساعات اولیه حادثه هلال احمر،‌ آبفا، سپاه،‌ قرارگاه خاتم و غیره در صحنه حادثه حاضر و ما نیز هر زمانی که به کمک‌های سازمانی احتیاج داشتیم آن سازمان داشته های خود را از ما دریغ نکرد.
مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی با تاکید بر اینکه پیکر شهدای در زیر آوار مانده برای ما قابل احترام است، اظهار کرد: بدون شک درد ما کمتر از خانواده شهدا نیست زیرا این آتش‌نشانان بیشترین وقت خود را با همکارانشان می گذراندند.
شریف زاده ادامه داد: اکنون به گونه‌ای آوار برداری‌ها را انجام می‌دهیم که کمترین آسیب به پیکر شهدای در زیر آوار مانده وارد شود.
وی در خصوص اقدامات صورت گرفته به منظور انتقال تیرآهن ها از محل حادثه تصریح کرد: یک به یک تیر آهن‌ها بریده و با برخی اقدامات از محل حادثه خارج می شوند تا در کار آوار برداری خللی ایجاد نشود.
شریف زاده تاکید کرد: گروه‌های تجسس در هر نقطه از محل حادثه که لازم باشد حضور پیدا کرده و اقدامات لازم را انجام می دهند.
مدیر عامل سازمان آتش نشانی با تقدیر از برخی اقدامات صورت گرفته از سوی هیئت های مذهبی خاطر نشان کرد: اکنون شاهد هستیم که برخی از هیئت های مذهبی در صحنه حادثه ایستگاه صلواتی به راه انداخته و صحنه ای از همدلی را رقم زده اند که بی شباهت به دوران دفاع مقدس نیست.
وی خواستار همکاری هر چه بیشتر شهروندان با نیروهای امدادی شد و گفت: درخواست ما این است که شهروندان از تجمع در اطراف ساختمان پلاسکو خودداری کرده و همکاری لازم را با نیروهای امدادی داشته باشند.
آتش‌نشانان مفقود در موتورخانه نبودند (۰۹:۱۶)
ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: با بررسی نقشه‌های ساختمان پلاسکو در ضلع غربی نقطه‌ای را پیدا کردیم که گفته می‌شد با حفاری در این نقطه می‌توانیم به موتورخانه دست یابیم.
وی افزود: حفاری ها انجام شد و امدادگران با تلاش به موتورخانه رسیدند و با استفاده از دستگاه‌های زنده‌یاب به جستجو پرداختند اما حضور فردی در آنجا محرز نشد.
حادثه پلاسکو به روز چهارم رسید/ 50 درصد از آوار برداشته شد+ عکس و فیلم
دپوی گاو صندوق‌ها توسط پلیس(۰۸:۵۲)
گاو صندوق‌هایی که از زیر آوار خارج شده‌اند پس از شماره‌گذاری توسط پلیس دپو می‌شوند.
آوار برداری ۵۰ درصد از ساختمان پلاسکو(۰۸:۱۵)
جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: کماکان آواربرداری از جبهه جنوبی و شرقی ساختمان پلاسکو ادامه دارد و درصد بالایی از ستون‌های سنگینی که مانع ادامه روند کار بودند جابجا شدند.
وی افزود: از نیمه های شب گذشته به جبهه غربی ساختمان دسترسی پیدا کردیم تا هر چه سریعتر بتوانیم به مفقودان دست پیدا کنیم.
ملکی با بیان اینکه از نیمه های شب گذشته ۲ دستگاه بولدوزر غول پیکر شروع به کار کردند، گفت: تا این لحظه ۵۰ درصد از آوار برداشته شده است.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تأکید کرد: با توجه به اینکه ۲ روز اول حادثه صرف بریدن ستون های سنگین شد انتظار داریم در ساعات آینده به تعدادی از مفقودان حادثه دست پیدا کنیم.
ملکی گفت: از مردم خواهش می‌کنیم از حضور در منطقه حادثه خودداری کنند.
حادثه پلاسکو به روز چهارم رسید/ 50 درصد از آوار برداشته شد+ عکس و فیلم
حادثه پلاسکو به روز چهارم رسید/ 50 درصد از آوار برداشته شد+ عکس و فیلم
“برای مشاهده تصاویر و فیلم بر روی کلماتشان کلیک کنید”
در برخی مناطق تهران به اندازه یک شهر جمعیت داریم؛زلزله تهران فاجعه تاریخ می شود/به تمام کارگران حادثه ساختمان پلاسکو بیمه بیکاری تعلق می گیرد
در حال تکمیل/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=176534

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x