تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

هرماه شش نوزاد در کرج رها می شود/ از ابتدای سال ۴۲ نوزاد رها شده است

  • کد خبر : 175463
  • 26 دی 1395 - 7:25
هرماه شش نوزاد در کرج رها می شود/ از ابتدای سال ۴۲ نوزاد رها شده است

در سال گذشته اداره کل بهزیستی استان البرز ۲۹۵ کودک را پذیرش کرد که ۷۷ نفر از آنها رها شده بودند.

به گزارش کمال مهر؛ بیات نژاد افزود: به نسبت پیشرفت‌هایی که در عرصه‌های مختلف ایجاد شده است به همان میزان نیز تغییراتی در حوزه مسائل اجتماعی رخ داده و نوع آسیب‌ها نیز متفاوت شده است.
وی با بیان اینکه کشور ما نیز از بقیه دنیا مستثنی نبوده و تحت تاثیر این آسیب‌ها قرار گرفته است، افزود: اما به دلایل مختلف آسیب‌های اجتماعی در ایران و به خصوص استان البرز به دغدغه عمده مردم، مسئولین و همه کسانی که دغدغه‌های اجتماعی دارند تبدیل شده است.
مدیرکل بهزیستی استان البرز ادامه داد: امروز عمق گرفتاری در خانواده‌ها و جامعه به حدی است که دولت به تنهایی نمی‌تواند پاسخگوی آن باشد و حل آن به اراده افکار عمومی و تمامی فعالان در عرصه‌های علمی، اجتماعی، فرهنگی و … نیاز دارد.
وی خاطرنشان کرد: بخش‌های مختلف باید خود را در این زمینه تقویت کنند و وارد میدان شوند زیرا البرز به دلیل مجاورت با پایتخت، مهاجرپذیری، وجود چهار زندان بزرگ و واقع شدن در مسیر تردد استان‌های پرجمعیت کشور تا حد زیادی با آسیب‌های اجتماعی مواجه است.
بیات‌نژاد اضافه کرد: به اعتقاد بنده موضوع آسیب‌ها و مسائل اجتماعی زمانی حل خواهد شد که هر کس در هر نهاد، موسسه و هر جایی شامل بخش عمومی، خصوصی و … مسئولیت خود را در قبال به وجود آمدن این آسیب‌ها بپذیرد و به میزان مسئولیت خود در حل آن بکوشد.
وی تصریح کرد: اگر امروز در جامعه با معضلاتی همچون طلاق، اعتیاد، بیکاری و … روبرو هستیم به این دلیل است که نهادها، گروه‌ها و سازمان‌های مختلف با نوعی ناکارآمدی مواجه بوده‌اند.
این مسئول توضیح داد: بنابراین هر نهاد و موسسه‌ای چه در بخش خصوصی و چه در بخش دولتی باید به هر میزانی که در خلق این آسیب‌ها سهمی داشته است مسولیت اجتماعی خود را قبول کند و تا زمانی که این اتفاق رخ ندهد نباید به وقوع یک تحول اساسی در این بخش امیدوار باشیم.
مدیر کل بهزیستی استان البرز یادآور شد: فرهنگ اسلامی و دینی و تمدن غنی ما بی نهایت بر نوع دوستی و حس تعاون برای یک زندگی شرافتمندانه و آبرومندانه تاکید دارد، در همین راستا هیچ خلا قانونی برای اینکه همه افراد این جامعه در بهترین شرایط ممکن زندگی کنند وجود ندارد و فقط به یک اراده قوی نیاز است.
بیات نژاد در بخش دیگری از سخنان خود و در پاسخ به وضعیت استان البرز در موضوع کودکان رها شده گفت: در سال گذشته اداره کل بهزیستی استان البرز ۲۹۵ کودک را پذیرش کرد که ۷۷ نفر از آنها رها شده بودند.
وی در پایان اعلام کرد: در ۹ ماهه سال ۹۵ نیز ۴۲ نوزاد رها شده توسط بهزیستی پذیرش شده است.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=175463

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x