تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
1

نخستین ایرباس ۳۲۱ وارد مهرآباد شد

  • کد خبر : 175294
  • 24 دی 1395 - 0:41
نخستین ایرباس ۳۲۱ وارد مهرآباد شد

پس از گذشت ۲۰ روز از عقد قرارداد خرید ۱۰۰ فروند هواپیمای ایرباس امروز اولین فروند از این هواپیماها وارد آسمان ایران شد.

به گزارش کمال مهر این هواپیما از سری هواپیماهای ایرباس ۳۲۱ با علامت سبکی EP-IFA است که از هوایپماهای تایپ باریک پیکر و میان برد است و ظرفیت آن برای ظرفیت ۱۹۵ مسافر طراحی شده است.

نخستین هواپیمای جدید از شرکت هواپیماسازی ایرباس پس از ۳۸ سال عصر امروز پنجشنبه وارد ناوگان هوایی کشور خواهد شد، عصر امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی و مقام هایی همچون رییس سازمان هواپیمایی کشوری، مدیر عامل شرکت فرودگاه های کشور و مدیرعامل ایران ایر و بسیاری از دست اندرکاران صنعت هوانوردی کشور شاهد ورود نخستین هواپیمای ۳۲۱ ایرباس به کشور خواهیم بود.

فرهاد پرورش مدیر عامل ایران ایر؛ گفت: این هواپیماها برای پروازهای داخلی طراحی شده است اما می‌توان برای پروازهای خارجی هم از آن استفاده کرد همچنین طبق گفته  قائم مقام وزیر راه و شهرسازی تا پایان سال ۱۳۹۵ حداقل ۳ فروند هواپیمای ایرباس جدید وارد ناوگان ایران ایر خواهد شد.

در مجموع شرکت هواپیمای جمهوری اسلامی ایران با ایرباس برای خرید ۱۰۰ فروند هواپیما و با شرکت بوئینگ برای خرید ۸۰ فروند هواپیما قرارداد امضا کرده و قرار است بزودی قرارداد خرید ۲۰ فروند هواپیمای ۷۰ نفره را با شرکت ATR یکی از شرکت های زیر مجموعه ایرباس امضا کند.

انتهای پیام/ص

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=175294

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x