تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
0

هزینه میلیاردی سرطان در کشور

  • کد خبر : 174546
  • 16 دی 1395 - 0:14
هزینه میلیاردی سرطان در کشور

در رویان مرزهای بین علم برداشته شده است از این رو می‌توان پیشگیری و افزایش لامت جامعه را به عنوان هدف نخست این پژوهشگاه عنوان کرد.

به گزارش کمال مهر، بهاروند در مراسم معارفه صندوق نیکوکاری لوتوس رویان ضمن انتقاد از عدم هزینه کرد در تولید و ترجمان علم به اهداف پژوهشگاه رویان اشاره و اظهار کرد: در رویان مرزهای بین علم برداشته شده است از این رو می‌توان پیشگیری و افزایش لامت جامعه را به عنوان هدف نخست این پژوهشگاه عنوان کرد.

مدیر پژوهشکده سلولهای بنیادی پژوهشگاه رویان افزود: تولید سلولهای بنیادی در سطح جهانی هدف دوم ما است که البته در این زمینه به توفیقاتی دست یافته‌ایم اما با توجه به روان بودن علم باید تلاشها در این زمینه بیشتر شود.

وی “پزشکی آینده” را هدف نهایی پژوهشگاه رویان عنوان کرد و به ارائه آماری در حوزه‌های مختلف پرداخت و گفت: بیش از  ۳ میلیون نفر در ایران مبتلا به رماتیسم مفصلی و حدود ۸ میلیون نفر مبتلا به دیابت هستند. وی ادامه داد: همچنین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار نفر در ایران درگیر نابینایی تدریجی هستند که از این تعداد ۲۵ هزار نفر نابینا می‌شوند.

در پژوهشگاه رویان در حال مطالعه روی این بیماری‌ها برای درمان از طریق سلول بنیادی هستیم. بهاروند با بیان اینکه دستکاری ژنتیکی در موش نیز انجام شده که می‌تواند منجر به ورود به عرصه ژن درمانی شود، به بیماری سرطان اشاره کرد و گفت: سالیانه از هر ۱۰۰ هزار نفر، ۱۰۰ نفر دچار سرطان می‌شوند که شایع‌ترین سرطان در بین مردان سرطان معده و در بین زنان سرطان پستان است.

وی افزود: سالیانه حدود ۳ هزار میلیارد تومان هزینه درمان و ۱۵۰۰ میلیارد تومان مربوط به دارو درمانی می‌شود و بطور کلی هزینه کل سرطان در ایران ۱۰ هزار میلیارد تومان است.

مدیر پژوهشکده سلولهای بنیادی پژوهشگاه رویان با اعلام اینکه کارگروه پزشکی در این پژوهشگاه تشکیل شده است، اظهار کرد: ۳۸ درصد داروهای ضد افسردگی، ۴۰ درصد داروهای آسم، ۴۳ درصد داروهای دیابت، ۵۰ درصد داروهای التهاب مفاصل، ۷۰ درصد داروهای آلزایمر و ۷۵ درصد داروهای سرطان پاسخگوی درمان نیستند.  انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=174546

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x