تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
2

بیش از ۱۳۵ میلیارد پول ایرانی ها که بر باد رفت! / کلش آف کلنز با ما جنگید نفهمیدیم

  • کد خبر : 174558
  • 16 دی 1395 - 8:01
بیش از ۱۳۵ میلیارد پول ایرانی ها که بر باد رفت! / کلش آف کلنز با ما جنگید نفهمیدیم

جای سوال است که آنها که بازی “کلش_آف_کلنز” را فیلتر کرده اند تا به حال این بازی را انجام داده اند که به آن نسبت ترویج خشونت داده اند!؟

به گزارشکمال مهر ؛ در حالی که طی سال‌های اخیر صحبت‌های بسیاری در رابطه با مشکلات اجتماعی ایجاد شده توسط «کلش آف کلنز»  مطرح شده بود، اولین جرقه‌های محدود شدن این بازی در یک ماه اخیر و زمانی زده شد که روز هشتم آذر دسترسی کاربران ایرانی به این بازی قطع شد، البته حسن کریمی قدوسی- مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای- عدم دسترسی به بازی «کلش آف کلنز» را به گردن اختلالات انداخت. اکنون با گذشت نزدیک به یک ماه از پاسکاری میان فیلترینگ و اختلال، به نظر می‌رسد شایعه فیلترینگ «کلش آف کلنز» حقیقت داشته است.
جای سوال است که آنها که بازی “کلش_آف_کلنز” را فیلتر کرده اند تا به حال این بازی را انجام داده اند که به آن نسبت ترویج خشونت داده اند!؟

بیشتر بخوانید: ایرانی ها چند ساعت در روز کلش بازی میکنند! تعجب نکنید حقیقت داره!
مسوولین فرهنگی ما گویا از این لاک دفاعی و انفعالی محض قصد بیرون آمدن ندارند!، رهبر انقلاب در دیدار اعضای شورای انقلاب فرهنگی تذکر دادند یک پدیده را قبل از ورود به ایران شناسایی و فرصت ها و تهدیدهای آن را بسنجید و  برای مواجهه با آن برنامه داشته باشید!
دو سال گذشته است و ۱۳۲ میلیارد تومان پول ایرانی ها صرف این بازی شده است، بیش از پنج میلیون  ایرانی درگیر این بازی بوده اند که بر طبق آمار روزانه ۹ ساعت وقت صرف کرده اند!حتی اگر اقدام مسوولین در فیلتر این بازی درست باشد این تعلل دو ساله به هیچ وجه قابل توجیه نیست!
اقدامات وزارت ارتباطات و فناوری در توسعه‌ شبکه اینترنت وارداتی بر اساس معماری نادرست شبکه، با تکیه بر افزایش صرف حجم ارتباطات بین‌الملل و برقراری ارتباطات نسل سوم تلفن‌های همراه و در افق نزدیک، اجرای پروژه‌های نسل چهارم و بالاتر براساس تقلید بی‌چون و چرا از الگوهای القائی اتحادیه جهانی مخابرات صورت می‌گیرد.
داستان بازی های کلش هم مثل ماجرای پدیده و کِرِم حلزون شده است که صبح و شب تلویزیون تبلیغ می کرد و مردم خرید کردند، بعد طبل رسوایی به صدا درآمد که کلاه ها برداشته شده است! در حقیقت این مسوولین منفعل هستند که باید جوابگوی خسارت مردم باشند!

هر چند امروزه در کشور سامانه فیلترینگ وجود دارد و از دسترسی به برخی سایت‌های نامناسب جلوگیری می‌کند، اما دشمن نیز بیکار ننشسته و راه‌هایی را برای به حاشیه راندن و از بین بردن کارایی آن ایجاد کرده است. در این شرایط، دولت پی‌گیری فیلترینگ را رها کرده و بسیاری از نرم افزارها و سایت‌های فیلتر شده اکنون به سادگی و با استفاده از روش‌های رمزگذاری که در اختیار همگان هست، در دسترس قرار دارد  و این جاست که این سهل انگاری عمدی بیش از پیش رخ می نمایاند.
اموری از این دست، ذهن دلسوزان و دغدغه‌مندان را به خود مشغول کرده است و بسیاری از کارشناسان فناوری اطلاعات و ارتباطات، علما و مراجع تقلید و متخصصان حوزه خانواده، کارشناسان و مشاوران روابط اجتماعی و خانواده در این خصوص تذکراتی را در رابطه با تبعات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و حتی امنیتی این اقدامات و یادآوری مغایرت‌های آن با نصوص قانونی داشته‌اند، اما به قول معروف” گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من### آنچه البته به جائی نرسد فریاد است.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=174558

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x