تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
1

۲۲۰۰ قطعه طیورغیرمجاز در شهرستان فردیس جمع آوری شد/ هیچ موردی از آنفلونزای فوق حاد پرندگان گزارش نشده است

  • کد خبر : 174349
  • 14 دی 1395 - 0:38
۲۲۰۰ قطعه طیورغیرمجاز در شهرستان فردیس جمع آوری شد/ هیچ موردی از آنفلونزای فوق حاد پرندگان  گزارش نشده است

در راستای تشدید اقدامات بهداشتی و قرنطینه ای بمنظور ارتقاء سطح امنیت زیستی ۲۲۰۰ قطعه طیور از مراکز غیرمجاز نگهداری طیور زنده در معابر و مناطق متروک شهرستان فردیس جمع آوری شد.

به گزارش گروه استانی کمال مهر ؛ محمد مهدی راهنورد رئیس اداره دامپزشکی شهرستان فردیس روز دوشنبه درگفتگو با خبرنگارفردیسان  از  جمع آوری ۲۲۰۰ قطعه طیورغیرمجاز در این شهرستان خبر داد.

وی در  این خصوص گفت:در راستای تشدید اقدامات بهداشتی و قرنطینه ای بمنظور ارتقاء سطح امنیت زیستی ۲۲۰۰ قطعه طیور از مراکز غیرمجاز نگهداری طیور زنده در معابر و مناطق متروک شهرستان فردیس جمع آوری شد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان فردیس در ادامه با بیان این نکته که تاکنون هیچ موردی از آنفلونزای فوق حاد پرندگان در هیج یک  از طیور شهرستان فردیس مشاهده نشده است گفت: نمونه برداریهای لازم از مراکز نگهداری طیور غیرمجاز  انجام و بمنظور پایش بیماری به آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی ارسال شده است و با نظارت مستمر که از طیور بومی و صنعتی  انجام  می شود تاکنون هیچ مورد مشکوکی از تلفات غیرمجاز گزارش  نشده است.

راهنورد با تاکید بر ساماندهی فروشندگان غیرمجاز طیور و دام گفت:پیشنهاد ایجاد محلی در نزدیکی محدوده ی شهر به منظور متمرکز نمودن فروش طیور بومی و  زینتی به مسئولین اجرائی شهرستان ارائه شده است و امیدوار هستیم تا با اجرائی شدن این طرح  علاوه بر اشتغال زایی امکان نظارت مستقیم بهداشتی بر واحدهای فروش طیور زنده تسهیل شود.

 وی در پایان با اشاره به بازرسیهای مستمر و سیار کارشناسان دامپزشکی گفت: سامانه ۱۵۱۲ رایگان دامپزشکی و همچنین تلفنهای ۳۶۶۴۰۵۱۸ و ۳۶۶۱۵۱۱۱ دامپزشکی فردیس از ساعت ۷ صبح تا ساعت ۱۸ آماده پاسخگویی و دریافت پیشنهادات و انتقادات همشهریان می باشد.

انتهای پیام/

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=174349

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x