تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
1

چرا رشد ناخن‌هایتان کند می شود؟

  • کد خبر : 174370
  • 14 دی 1395 - 0:20
چرا رشد ناخن‌هایتان کند می شود؟

مدت زمانی که برای رشد ناخن‌ پا از ریشه تا انتها احتیاج دارد ۹ تا یک سال است این در حالی است که این زمان برای ناخن‌های دست بین ۳-۵ است.

به گزارش «کمال مهر»؛ ندا ادیبی متخصص پوست، مو و زیبایی  گفت: این یک قانون سرشتی است که رشد ناخن‌های پا به مراتب کندتر از ناخن‌ های دست است. مدت زمانی که برای رشد یک ناخن پا از ریشه تا انتها احتیاج دارد، ۹ تا یک سال است و این در حالی است که این زمان برای ناخن‌های دست بین ۳-۵ است.

بیشتر بدانید: دلیل هلال سفید انتهای ناخن‌ها چیست؟

ادیبی افزود: بعضی از افراد دارای مشاغلی هستند که ضربه‌هایی به روی دست‌هایشان وارد می‌شود که همین ضربه‌ها می‌تواند خود باعث بروز کندی رشد ناخن شود. بعضی از داروهای مصرفی توسط بیماران باعث کندشدن و گروهی دیگر باعث تند شدن روند رشد ناخن شوند بعضی از بیماری‌های داخلی مثل کمبود فقر آهن و کم کاری تیروئید باعث کندی رشد و بعضی از بیماری‌ها هم مثل پرکاری تیروئید باعث تندی رشد ناخن می‌شود، بیماری‌های ریوی و کبدی هم می‌تواند در روند رشد ناخن تاثیر گذار باشد.

بیشتر بخوانید: راهکاری معجره آسا برای تقویت ناخن (+عکس)

وی اذعان داشت: جنسیت هم در رشد ناخن موثر است یعنی ناخن خانم‌ها رشد بهتری نسبت به آقایان دارد همچنین ناخن کودکان و بزرگسالان هم در رشد با هم متفاوت است.

این متخصص پوست گفت: به طور متوسط هر ماه ۱ الی ۲ میلی متر ناخن‌ها رشد می‌کنند، بیماری‌های تب دار در کودکان و یا بزرگسالان موجب توقف رشد ناخن‌ها می‌شود که جالب است بدانیم بعد از بهبود تب‌ها یک خط بر روی ناخن ایجاد می‌شود و پزشک با دیدن این خط متوجه می‌شود که این فرد چند مدت قبل دچار تب شده بود.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=174370

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x