تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

راهکارهای طلایی مقابله با سرما خوردگی در زمستان

  • کد خبر : 174318
  • 14 دی 1395 - 10:44
راهکارهای طلایی مقابله با سرما خوردگی در زمستان

سرماخوردگی در فصل زمستان این روزها دغدغه برای بسیاری از کسانی است که از این بیماری همه گیر رنج می برند اگر شما نیز با این مهم مواجه هستید باید بدانید که برای پیشگیری از سرماخوردگی روزی ۳ الی ۴ بار با آب ولرم داخل بینی خود را شسته و هر نیم ساعت یک لیوان آب جوش میل کنید

 

به گزارش کمال مهر سرماخوردگی در فصل زمستان این روزها دغدغه برای بسیاری از کسانی است که از این بیماری همه گیر رنج می برند اگر شما نیز با این مهم مواجه هستید باید بدانید که برای پیشگیری از سرماخوردگی روزی ۳ الی ۴ بار با آب ولرم داخل بینی خود را شسته و هر نیم ساعت یک لیوان آب جوش میل کنید.

روغن آفتابگردان برای افرادی که سرما خورده اند مفید بوده و همراه سوپ جعفری مصرف آن سه روز در هفته به مدت یک ماه می تواند برای سرماخوردگی مفید باشد و همچنین جهت نرم کردن سینه و تسکین درد آن با آرد باقلا، روغن و عسل حلوا تهیه کرده و استفاده نمایید.

کسانی که دچار سرماخوردگی شده اند از فرنی( آرد برنج، شیر، کمی هل و شکر به عنوان غذا استفاده کنند و خوردن مغز دانه پنبه که کمی بو داده شده باشد باعث نرم شدن سینه خواهد شد و برای درمان لوزه ۵۰ گرم جو را می توان در یک لیتر آب جوش غرغره کرد.

جهت تسکین سرفه و دفع اخلاط خونی ۵۰ گرم جودو سر را در یک لیتر آب جوشانده و هر ساعت یک لیوان بنوشید و جهت نرم کردن سینه از سوپ عدس و یا خوراک عدس استفاده شود و البته می توان از دم کرده تخم کتان نیز استفاده کرد.

برای رفع سرماخوردگی سخت و سرفه ۲۰ گرم سبوس گندم را در لیتر آب جوشانده سپس صاف کنید و با عسل شیرین کرده و هر ۶ ساعت یک فنجان بنوشید و البته در طول سرماخوردگی یک وعده غذای خود را به خوراک لوبیا اختصاص دهید.

و اما درمان با مواد معدنی، غلات و ویتامین ها به قلم محمد جواد هوشیار واسطه ای شد تا اطلاعات فوق را در اختیار شما قرار دهیم و شما هم اگر می خواهید با سرماخوردگی مقابله کنید  راهکارهای بالا را سریعا به کار بگیرید.

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=174318

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x