تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
0

بیلبوردهای غیرمجاز در شهرستان فردیس جمع آوری خواهند شد/ مجوز اکران محتوای تبلیغاتی در فردیس مصوب شد

  • کد خبر : 174204
  • 13 دی 1395 - 1:07
بیلبوردهای غیرمجاز در شهرستان فردیس جمع آوری خواهند شد/ مجوز اکران محتوای تبلیغاتی در فردیس مصوب شد

جلسه ی ستاد ساماندهی تبلیغات محیطی پیش از ظهر امروز(یک شنبه) با حضور فرماندار شهرستان فردیس و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر مسئولین شهری در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

به گزارش کمال مهر به نقل از فردیسان، جلسه ی ستاد ساماندهی تبلیغات محیطی پیش از ظهر امروز(یک شنبه) با حضور فرماندار شهرستان فردیس و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر مسئولین شهری در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

حمید احدی فرماندار شهرستان  فردیس در این جلسه ضمن تاکید بر محتوای تابلوهای تبلیغاتی در سطح شهر گفت:  محتوای تبلیغاتی باید توسط اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان فردیس تایید شود و تمامی ارگان ها و نهادها باید قانون را رعایت کنند و اجازه نصب تبلیغات نامفهوم و خارج از عرف اسلامی و دینی  را در سطح شهر ندارند.

احدی در ادامه ضمن اشاره به لزوم مرتفع شدن مشکلات شهرستان  تصریح کرد : بنرها و بیلبوردهای بدون پلاک جمع آوری خواهند شد .

وی ضمن اشاره به مصوبات در نظر گرفته جلسه گذشته افزود : ضمانت اجرایی برای مصوبات این جلسه درنظر گرفته شود .

محمدرضا فلاح نژاد ، معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری شهرستان فردیس ضمن اشاره به رواج تجمل گرایی در سطح شهر گفت : فضای بصری شهر با تفکر مردم رابطه مستقیم دارد و نباید اجازه دهیم این تاثیرات به روند ترویج تجمل گرایی کمک کند.

وی افزود: همفکری و تبادل نظر توسط ارگان های مختلف می تواند در مسیر ساده زیستی کمک به سزایی داشته باشد.

گودرزی قائم مقام شهرداری کرج در ادامه ی جلسه ضمن اشاره به ساماندهی تبلیغات محیطی گفت : روند تبلیغات محیطی در شهرستان فردیس با سرعت بالایی روبه افزایش است که این امر آینده ی خوبی نخواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: دستوراکید فرمانده ی سپاه جمع اوری بنر های بدون مجوز در سطح شهر است که همت استانی را لازم دارد.

وی تصریح کرد :بیش از هفتاد درصد بیلبورد ها و بنرهای سطح شهر غیرمجاز هستند و مجوز ثبت صورت نگرفته است.

جان محمد خوب پور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فردیس  در این جلسه ضمن ابراز تاسف از عدم نظارت برتابلوهای تبلیغاتی که موجب سوءاستفاده برخی ار افراد فرصت طلب شده است گفت: ممنوعیت نصب داربست در سطح شهر از جمله موضوعات مهم و مورد پیگیری جدی در ستاد ساماندهی تبلیغات محیطی می باشد و نصب داربست در موارد خاص مانند ایام محرم با اطلاع قبلی و درمحل های پیش بینی شده انجام می شود تا زیبایی بصری شهر آسیب نبیند.

وی درادامه با تاکید بر اهمیت محتوای  تابلوهای تبلیغاتی در سطح شهر گفت: با توجه به اهمیت محتوای تبلیغاتی تمامی کانونها تبلیغاتی و ارگان ها و نهادها  که دارای استندهای تبلیغاتی هستند موظف هستند قبل از نصب هر گونه تبلیغی در سطح شهر مجوز اکران را از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فردیس دریافت نمایند و در صورت عدم دریافت مجوز اکران توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی موارد تبلیغاتی غیرمجاز شناخته شده و جهت برخورد به مراجع ذیربط ارجاع داده می شود.

خوب پوردرادامه به برخی از استندهای تبلیغاتی سطح شهر اشاره کرد و گفت: تعدادی از در استندهای شهرستان در اختیار صنوف شهرستان می باشد که در جلسات آتی ساماندهی صنوف مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فردیس سردر صنوف مستقر در سطح شهرستان را ازدیگر موارد فرهنگی مورد پیگیری ستاد ساماندهی تبلیغات محیطی برشمرد.

خوب پور در پایان اظهار امیدواری کرد تا ۶ در ماهه ی اول سال ۹۶ قانون تبلیغات در سطح شهرستان فردیس نهادینه شود و   استقلال شهرستان فردیس را گام مهمی در ساماندهی تبلیغات شهری ارزیابی کرد.

انتهای پیام/جواهری

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=174204

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x