تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
1

فقر فضای کتابخانه ای در شهرستان فردیس/سرانه هر فردیسی کمتر از ۱ سانتی متر مربع است

  • کد خبر : 174130
  • 12 دی 1395 - 9:27
فقر فضای کتابخانه ای در شهرستان فردیس/سرانه هر فردیسی کمتر از ۱ سانتی متر مربع است

گلشن شیرمحمدی رئیس کتابخانه ها عمومی شهرستان فردیس ضمن اظهار امیدواری از روند روبه رشد سران مطالعه طی ۲سال اخیر خبر از رشد ۲۳ درصدی مطالعه در شهرستان فردیس داد.

به گزارش کمال مهر، بیست و چهارمین نشست انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان  فردیس صبح  شنبه با حضور مدیر کل کتابخانه های استان البرز در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

حجت السلام فلاح مدیر  کل کتابخانه ها ی استان البرز ضمن تاکید بر اهمیت افزایش سرانه مطالعه در شهرستان  فردیس گفت : برخی از مدیر ها مسئله را جدی نمی گیرند و نمایندگان خود را به این جلسات می فرستند در حالی که اهمیت مطالعه و کتابخوانی در هر جایگاه و هر نهادی از اهمیت به سزایی برخوردار است.

وی ضمن اشاره به زیر ساخت های نامناسب استان البرز افزود : تنها شهرستان فردیس نیست که از نامناسب بودن زیر ساخت ها رنج می برد بلکه استان البرز نیز در رده ۲۸ استان ها از لحاظ زیر ساختی قرار دارد .

 وی درادامه اظهار داشت :با توجه به این که ۹۵درصد افراد در استان البرز تحصیل کرده هستند این امر موجب شده تا استان البرز در جایگاه هفتم سرانه مطالعه در میان سایر استان ها قرار گیرد.

مدیرکل کتابخانه‌های استان البرز از کلنگ زنی کتابخانه شهرک بعثت در آینده ای نزدیک خبر داد و خاطر نشان کرد: امیدواریم تا تمام مسئولین دغدغه افزایش سرانه مطالعه را داشته باشند و همکاری لازم را در این جهت انجام دهند.

گلشن شیرمحمدی رئیس کتابخانه ها عمومی شهرستان فردیس ضمن اظهار امیدواری از روند روبه رشد سران مطالعه طی ۲سال اخیر خبر از رشد ۲۳ درصدی مطالعه در شهرستان فردیس داد.

وی با بیان اینکه سعی در بالا بردن تنوع و تعداد کتاب ها درسطح کتابخانه های عمومی شهرستان داریم  اظهار داشت: پایین ترین شاخص سرانه کتابخانه های استان البرز به شهرستان فردیس اختصاص دارد که به ازای هر یک نفر۷ میلی متر مربع ارزیابی شده است.

شیرمحمدی با اشاره به اینکه مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار توسط شهرداری و کتابخانه بخش مشکین دشت برای ساخت کتابخانه عمومی شهرک بعثت  در نظر گرفته شده است گفت:  این اعتبار برای ساخت کتابخانه در شهرک بعثت استفاده خواهد شد و بلافاصله پس از محقق شدن اعتبارات  این پروژه کلید خواهد خورد.

وی اقدامات فرهنگی انجام شده توسط کتابخانه ها را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: در رده سنی های مختلف با روانشناسی های انجام شده کلاس های فوق برنامه فرهنگی توسط کتابخانه ها برگزار می شود تا علاوه بر رشد سرانه مطالعه در جهت رشد و تعالی فرهنگی در شهرستان فردیس گام برداریم.

انتهای پیام/جواهری

منبع:فردیسان

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=174130

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x