تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

اعتقاد به منجی در تمام ادیان وجود دارد/ نگاه قلبی به آخرالزمان راه رسیدن به آرامش

  • کد خبر : 173709
  • 03 دی 1395 - 12:47
اعتقاد به منجی در تمام ادیان وجود دارد/ نگاه قلبی به آخرالزمان راه رسیدن به آرامش

حجت الاسلام و المسلمین خداداده با تاکید بر اینکه اعتقاد به منجی در تمام ادیان وجود دارد، از لزوم پیروی از اندیشه الهی برای رسیدن به آرامش درونی سخن گفت.

گروه دین و اندیشه «کمال مهر»، به نقل از میزان، حجت الاسلام و المسلمین کمال الدین خداداده گفت: اعتقاد  به موعود و منجی که سرانجام روزی با آمدنش دنیا را پر از عدل می کند یک امر فطری است و مورد اتفاق تمامی ادیان است و هر دین و مکتبی متناسب با فرهنگ دینی و ملی خود از موعود سخن گفته است و این موضوع اختصاص به مسلمانان ندارد.
وی ادامه داد: البته نوع نگاه ادیان ابراهیمی به موعود متفاوت و نزدیک به اندیشه توحیدی است.
این کارشناس علوم قرآنی همچنین توضیح داد: ما معتقد هستیم که خداوند این عالم را بدون دلیل نیافریده و یکی از دلایل خلقت هم کمال انسانی است و این کمال جامعه انسانی هم با تشکیل حکومت جهانی الهی شکل می گیرد. از آنجا که انسان در کنار رسیدن به امکانات رفاهی و مادی به دنبال کسب معنویت و اتصال به یک منبع کمال است نمی تواند به مساله آخرالزمان و ظهور فردی از نوع انسان به عنوان نجات بخش و منجی معتقد نباشد که این مساله به وضوح در بین ادیان مختلف مشاهده می شود.
وی تصریح کرد: اگر فردی بخواهد به این آرامش درونی دست پیدا کند باید از اندیشه الهی در زندگی خود پیروی کند و در این راستا انبیاء نجات دهنده گان عالم بشریت نیز ما را به پیروی از همین اندیشه هدایت  می کنند.
حجت الاسلام و المسلمین خداداده اظهار کرد: خداوند پیامبران را برای این فرستاده تا مردم را دعوت به توحید و ایمان به خدای یگانه کنند تا رستگار شوند و هر میزان معرفت انسان به اهداف خلقت بیشتر شود تشکیل جامعه ی جهانی توحیدی آسان تر خواهد بود.
وی همچنین گفت: اگر جامعه بشری می خواهد به موفقیت دست پیدا کند باید به صورت قلبی به منجی آخر زمان اعتقاد پیدا کند البته چنین اعتقادی در میان ادیان و مذاهب مختلف، متفاوت است.
این نویسنده کتاب های مذهبی خاطرنشان کرد: البته در میان افرادی که به منجی آخر زمان اعتقاد دارند، افرادی هم وجود دارند که منکر این موضوع هستند که از آن ها به عنوان منکران مهدویت نام برده می شود.
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=173709

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x