تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

جدایی فردیس از کرج خیانت به مردم این منطقه است

  • کد خبر : 173495
  • 30 آذر 1395 - 13:20
جدایی فردیس از کرج خیانت به مردم این منطقه است

عضو شورای شهر کرج جدایی فردیس از کرج و تبدیل آن به دهستان را خیانت،جنایت و حق کشی نسبت به مردم این منطقه عنوان کرد‌.

گروه استانی «کمال مهر»،  به نقل از اسنا، جلسه شورای شهر کرج صبح سه شنبه با حضور شهردار، رئیس و اعضای شورای شهر کرج در صحن علنی برگزار شد که رضا شریفی تذکراتی در مورد متمم بودجه ۹۵ و جداسازی فردیس انجام داد.

شریفی اظهار کرد: بر اساس گزارش شهرداری تا پایان آبانماه، ۶۵ درصد بودجه وصول شده، بر همین اساس باید تا پایان سال وصول هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان از بودجه شهرداری را شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه اگر توفیقی در این زمینه در دوره چهارم شاهد هستیم، هماهنگی و همراهی میان شورا و شهرداری است، افزود: شهرداری متمم بودجه خود را بر اساس بودجه ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان فرستاده که مسلما بر اساس دلائل و توجیهات بوده، این در حالی است که باید بودجه واقعی بسته شود چرا که شهرداری درآمد هزینه بوده و بر اساس آن برنامه ریزی انجام می شود.

عضو شورای شهر کرج با تاکید بر اینکه در صورت عدم توجه به واقعی بودن بودجه دچار مشکلات زیادی خواهیم شد، بیان کرد: پروژه های زیادی بر مبنای بودجه تعریف می شود که با عدم وصول آن،این پروژه ها نیمه کاره باقی خواهد ماند.

وی یکی از گزینه های شهرداری برای بودجه را فروش زمین عنوان کرد و گفت:  در متمم بودجه نیز بخش زیادی  مربوط به فروش زمین بوده، درحالی که باید زمانی که این زمین ها به فروش رسید، برنامه ریزی برای آن انجام شود.

شریفی بیان کرد: نباید درآمد به صورت کاذب بالا رود تا پروژه جدید نیز برای شهر تعریف نشود.

وی در ادامه ضمن مخالفت در مورد جداسازی فردیس از کرج و تبدیل آن به دهستان تاکید کرد: شورای کلانشهر کرج شامل تمام نقاط شهری کرج است و ما نیز نمایندگان منتخب همه این مناطق هستیم، اما تصمیماتی گرفته می شود که نقش و ارزشی برای شورای شهر در آن قائل نیستند.

عضو شورای شهر کرج با تاکید بر اینکه جدا شدن شهریت فردیس از کرج را خیانت بزرگ میدانم، خاطرنشان کرد: هرکس از این امر حمایت کند، خیانت، جنایت و حق کشی جبران ناپذیری برای شهر به همراه خواهد داشت.

شریفی افزود: نامه ای در همین زمینه برای دیوان عدالت اداری باید نوشته می شد که پس از گذشت چند ماه هنوز انجام نشده است.

وی تاکید کرد: نباید با منافع مردم بازی کنیم، هرکس نیز به این موضوع دامن بزند خیانت انجام می دهد چراکه باید با دیدی وسیع نگاه کرد که شهرهای اقماری اکنون با مشکلات زیادی مواجه هستند در صورتی که اگر جزئی از شهر کرج بودند از عمران و آبادانی کرج برخوردار بودند.

در ادامه علی ترکاشوند، شهردار کرج خواستار برگزاری جلسه غیرعلنی در مورد بررسی کلیات بودجه شد و در مورد جداسازی فردیس نیز اظهار کرد: این جداسازی با قانون مغایرت صد درصدی دارد.

وی گفت: این منطقه جزء مناطق شهری بوده که با تبدیل شدن به دهستان مردم متضرر خواهند شد درحالی که مردم باید از تصمیمات اتخاذ شده برای آنان نفع ببرند.

شهردار کرج ادامه داد: درخواست می شود این دادخواست مبنی بر عدم جداسازی فردیس از کرج در صحن شورا قرائت و جلسه ای با حضور دادستان به عنوان مدعی العموم در این خصوص برگزار شود.

در ادامه این بحث رئیس کمیسیون حقوقی از عدم اطلاع کمیسیون حقوقی از تدوین چنین نامه ای معترض شد که مقرر شد جلسه ای با حضور اعضای شورا برای رسیدگی به این مهم برگزار شود.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=173495

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x