تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

هم قسم شدن نمایندگان جمهوری‌خواه آمریکا برای باطل کردن توافق بوئینگ با ایران

  • کد خبر : 173367
  • 25 آذر 1395 - 0:35
هم قسم شدن نمایندگان جمهوری‌خواه آمریکا برای باطل کردن توافق بوئینگ با ایران

شماری از نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره آمریکا برای جلوگیری از اجرایی شدن توافق شرکت بوئینگ با ایران، دست بکار شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل«کمال مهر»؛به نقل از فاکس نیوز، شرکت بوئینگ روز یکشنبه اعلام کرد برای فروش ۸۰ فروند هواپیما با ایران به توافق رسیده است. نمایندگان جمهوری خواه آمریکایی در واکنش به این خبر، با یکدیگر تعهد کردند با این قرارداد ۱۶٫۶ میلیارد دلاری مبارزه کنند.
قانونگذاران جمهوری خواه پیش از این نیز در ماه ژوئن (۳۰ روز منتهی به ۱۱ تیر) شرکت بوئینگ را به دلیل توافق فروش هواپیما به ایران مورد انتقاد قرار دادند.
«پتر روساکم» و «جب هنسارلینگ» دو نماینده جمهوری خواه در نامه ای به مدیر عامل شرکت بوئینگ درخصوص فروش هواپیما به ایران هشدار دادند. آنها در این نامه در اظهاراتی بی‌اساس مدعی شدند: «ایران از این هواپیماها برای نقل و انتقال تسلیحات و تحویل موشک و سلاح به گروه های تروریستی خرابکار استفاده خواهد کرد.»
با انتشار اطلاعیه توافق فروش هواپیما به ایران از سوی بوئینگ، نمایندگان جمهوری خواه متعهد شدند تا با این توافق در کنگره به شدت برخورد کنند. آنها همچنین ابراز امیدواری کردند با روی کار آمدن ترامپ، اوضاع سیاسی به نفع آنها تغییر کند.
یک دستیار ارشد «پتر روساکم» در مصاحبه ای گفت: «گزینه های پیشنهادی ترامپ برای کابینه اش نشان می دهد این دولت هیچ گونه انعطافی در برابر ایران از خود نشان نخواهد داد.»
با این حال، ترامپ هنوز درخصوص قرارداد ایران ایر و بوئینگ اظهار نظری نکرده است. وی همواره منتقد جدی توافق هسته ای ایران بوده است. از سوی دیگر، ترامپ طرفدار ایجاد اشتغال برای آمریکایی ها است.
بوئینگ با شعار ایجاد شغل برای جوانان آمریکایی، دست به قرارداد فروش هواپیما به ایران زده است. بوئینگ در تلاش است با این حربه حمایت و موافقت رئیس جمهور منتخب آمریکا را در خصوص فروش هواپیما به ایران جلب کند تا هرگونه سنگ‌اندازی کنگره در مسیر اجرای توافق با تهران، با وتوی رئیس جمهور خنثی شود.
در اطلاعیه منتشر شده از سوی این شرکت آمده است: «با این توافق، به طور مستقیم ده ها هزار شغل در آمریکا ایجاد خواهد شد.» دیگر نمایندگان آمریکا نیز به دلیل ایجاد اشتغال از این توافق حمایت کردند.
اولین سری هواپیماهای بوئینگ در سال ۲۰۱۸ به ایران تحویل داده خواهد شد.
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=173367

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x