تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

چه کسانی می‌خواهند مانع استیضاح وزیر راه و شهرسازی شوند؟

  • کد خبر : 172853
  • 21 آذر 1395 - 10:47
چه کسانی می‌خواهند مانع استیضاح وزیر راه و شهرسازی شوند؟

لاریجانی، پزشکیان و مطهری سه نماینده‌ی حاضر در هیئت رئیسه مجلس می‌باشند که به خاطر حفظ منافع دولت ترجیح می‌دهند پای آخوندی به خانه ملت باز نشود و نمایندگان در ماه‌های باقیمانده از عمر کابینه یازدهم او را کنار نگذارند.

 

به گزارش «کمال مهر»؛؛ به نقل از آناج، علی لاریجانی را که دیگر می‌شناسید، همان کسی که برجام را در عرض ۲۰ دقیقه به تصویب رساند و چنان برای دولت‌مردان طنازی کرد که رسانه‌های زنجیره‌ای اصلاحات از او به نیکی یاد کردند و گفتند اصلاً حساب این لاریجانی با بقیه‌ی لاریجانی‌ها جداست، علی‌آقا خیلی آقاست.

رئیس مجلس شورای اسلامی برجام را با عجله از فیلتر نظام پارلمانی ایران عبور داد تا امروز شاهد خسارت‌محض باشیم اما علی‌رغم تمام تبعات منفی این اقدام، حاضر به پذیرش اشتباه خویش نشد و همچنان از اعمالِ ۲۰ دقیقه‌ای خود دفاع کرد.

لاریجانی در طول دوسال اخیر نشان داده است هوایِ روحانی و کابینه‌اش را دارد، برای همین هم اصلاح‌طلبان در زمان انتخاب رئیس مجلس او را به محمدرضا عارف ترجیح دادند. لاریجانی همانطور که برای پیشبرد منافع دولت می‌تواند برجام را خیلی سریع به رأی بگذارد، همانگونه نیز توانِ جلوگیری از استیضاح وزرای دولت تدبیر و امید را دارد و چنان بامبول درمی‌آورد که خیال روحانی را راحت می‌کند.

۸۴ نماینده مجلس استیضاح وزیر راه و شهرسازی را به خاطر فاجعه‌ی قطار تبریز-مشهد و سایر مسایل از جمله مسکن مهر امضاء زده‌اند و اکنون بعد از گذشت دوهفته کشمکش هیئت رئیسه مجلس طرح استیضاح را به کمیسیون عمران ارجاع داده است تا بلکه با وقت‌کشی نمایندگان منتقد را راضی سازد و مانع حضور آخوندی در صحن علنی شود.

این اتفاقات درحالی رخ می‌دهد که وزیر راه پیش‌تر در کمیسیون عمران نیز حضور یافت و توضیحات خود را نیز به نمایندگان حاضر در جلسه ارائه کرد اما اکثریت حضار قانع نشدند و هیچ‌یک از آن‌ها امضاء خود را پس نگرفتند.

قطعاً استیضاح آخوندی به نفع دولت یازدهم نیست و از آنجایی که علی لاریجانی حافظ‌ المنافع روحانی می‌باشد، عزم خود را برای جلوگیری از استیضاح وزیر راه جزم کرده است اما با این وجود بعید به نظر می‌رسد آخوندی بتواند از دستِ نمایندگان حق‌طلب فرار کند.

بالاخره آخوندی در صحن علنی حاضر خواهد شد تا به ابهامات موجود پاسخ دهد اما اگر این اتفاقات به طول انجامد تنها شرمساری‌اش برای لاریجانی باقی خواهد ماند. امید مردم آذربایجان به پزشکیان بود تا بلکه او با توجه به جایگاهی که در هیئت رئیسه مجلس داشت طرح استیضاح را پیش ببرد اما از قضای روزگار او نیز فرق چندانی با لاریجانی ندارد و از مخالفان سرسخت وزیر راه است.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=172853

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x