تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
0

پیشرفت با خضوع در برابر قدرت‌های شیطانی میسر نمی‌شود/ بسیج نسخه شفا بخش مشکلات کشور است

  • کد خبر : 171536
  • 05 آذر 1395 - 14:26
پیشرفت با خضوع در برابر قدرت‌های شیطانی میسر نمی‌شود/ بسیج نسخه شفا بخش مشکلات کشور است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: برخی می‌خواهند القا کنند که برای پیشرفت باید به سراغ ابرقدرت‌ها برویم.

به گزارشگروه سیاسی«کمال مهر»؛، سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز (۵ آذر) گفت: ۳۷ سال از تشکیل بسیج در کشور می‌گذرد و امروز حقیقت آن بر عالم متجلی شده این نسخه شفا بخش نه تنها ملت اسلامی را در مسیر عزت‌مندی پیش برده بلکه الهام بخش آزادگان جهان است.

وی افزود: کشورهای مختلفی که در بحران به سر می‌برند برای نجات خود بلافاصله به این نسخه شفابخش رو می‌آورند و بسیج در کشورهای مختلف در حال شکل‌گیری است و حتی کشورهای غیر اسلامی نیز سراغ بسیج می‌روند و شگفت‌زده با عزمی راسخ برای اجرای این نسخه شفا بخش اقدام می‌کنند.

نقدی در ادامه تصریح کرد: این نسخه شفابخش ریشه در نظام حکومت داری و مدل مملکت داری اسلامی دارد در سنت پیامبر و امیر مومنان بسیج را به وضوح می‌بینیم

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد:‌حتی در احکام عبادی که ظاهرا شخصی هستند بسیج حضور دارد و در احکام بسیاری امر شده که نماز را به جماعت بخوانید تا مسلمانان در نماز جماعت بر اساس تعاملی که با یکدیگر دارند از مشکلات همدیگر و فرصت‌ها باخبر بشوند.

وی با بیان اینکه نظام اسلامی بر اساس استفاده از حضور مردم در صحنه پایه‌ریزی شده خاطر نشان کرد:‌ همانگونه که رهبر انقلاب فرموده‌اند مردم سالاری دینی فقط در پای صندوق رای و تظاهرات نیست بلکه در اداره جامعه و تمامی شئونات اجتماعی نمود یافته است این سخن ریشه در بیانات پیامبر اکرم (ص)‌ دارد که همه مردم باید در صحنه حضور داشته باشند و ما می‌توانیم با یک تکیه ‌گاه عظیم مردمی در برابر قدرت‌های بزرگ بایستیم.

سردار نقدی با اشاره به سخنان افرادی که می‌گویند ما برای پیشرفت باید به سراغ ابرقدرت‌ها برویم گفت:‌ ما رفتار قدرت‌های شیطانی را در طول تاریخ گذشته‌مان بارها مشاهده کرده‌ایم و حتی در سریال معمای شاه و فیلم یتیم خانه ایران که امروز اکران می‌شود این مسائل به وضوح نشان داده شده که این قدرت‌ها در کشور ما چقدر ظلم کرده‌اند. اگر امروز در پهنه دنیا به سرنوشت کشورهایی مانند عربستان که با آمریکا و انگلیس تعامل کرده‌اند را ببینید به پوچ بودن این سخن پی می‌برید. عربستان بزرگترین تولید کننده نفت در جهان است پس باید برجسته‌ترین دانشمندان در حوزه نفت، پیشرفته‌ترین تکنولوژی دانش نفت، دکل‌های نفتی، حفاری، پمپ‌ها و کشتی‌ها را در اختیار داشته باشد اما آیا می‌تواند حتی یک پیچ دکل نفتی را بسازد؟

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد:‌ قطر بزرگترین صادر کننده گاز جهان است اما آیا بزرگترین آزمایشگاه و صنعت استخراج گاز از زیر دریا را دراختیار دارد؟ اگر چند ساعت خارجی‌ها این کشور را ترک کنند تمام صنعت کشورش می‌خوابد. آیا ما باید به این سمت برویم که کدام مخزن گاز و مخزن نفتمان را برای استخراج به چه شرکتی بدهیم. همانگونه که گفته‌اند باید سکوی نفتی آزادگان که سومین مخزن جهان است را به فلان شرکت بدهید.

وی تصریح کرد: آنها می‌خواهند برایمان تعیین تکلیف کنند حتی تعیین کنند که پول فروش نفت را صرف چه کارهایی کنیم. آنها می‌خواهند که کالاهای لوکس آنها را بخریم و در داخل کشور از آن استفاده کنیم. کشورهای عربی پول فروش نفت را صرف تیم‌های فوتبال اروپایی می‌کنند و حق ندارند تکنولوژی ایجاد کنند و این است سرنوشت فلاکت‌بار کسانی که با ابرقدرت‌ها تعامل دارند.

نقدی گفت:‌عربستان با تولید ۱۰ میلیون بشکه، ۴۰ درصد از مردمش زیر خط فقر زندگی می‌کنند و حتی صدا و سیما تصاویر فلاکت‌بار مردم مکه را نشان داد. ما باید به مردم اتکا کنیم و روی پای خودمان بایستیم این فرمول حیات بخش بسیج است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به فرمایش امام راحل گفت: امام در آخرین پیام خود به بسیج فرمودند که شما در جنگ تحمیلی نشان دادید می‌توان اسلام را با مدیریت صحیح فاتح جهان کرد و بدانید که کارتان به پایان نرسیده و مسئولین باید با کمک شما مشکلات کشور را حل کنند و می‌توان بدون کمک آمریکا و شوروی به زندگی مسالمت‌آمیز همراه با آزادی رسید.

وی خاطر نشان کرد:‌ مقام معظم رهبری با هدایت عالمانه خود در طی سال‌های طولانی رهبری حتی یک سر سوزن از ارزش‌های متعالی الهی و امام عقب نرفتند ایشان بسیج را کلید طلایی حل مشکلات می‌دانند به گفته ایشان کلید پیشرفت استفاده از توان مردم است نه رابطه با قدرت‌های استکباری.

سردار نقدی تصریح کرد: ما باید به مردم تکیه کنیم و به جای دلخوش کردن به قدرت‌های شیطانی به قدرت مردم خود دلخوش باشیم. در طی ۳۰ سال اخیر بر علیه ملت ما جنگ فرهنگی شده و به تمامی بنیان‌های اخلاقی مردم حمله کرده‌اند به طوری که ۲۰۰ شبکه ماهواره‌ ای و ۸۰ شبکه رادیویی به طور تمام وقت علیه ارزش‌های مردم سم‌پاشی می‌کنند نتیجه این سم‌پاشی‌ها برای تسلیم کردن ملت  ایران در مقابل فرهنگ کثیفشان،‌ صف طولانی جوانان برای شهادت است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: یک نمونه از این  جوانان شهید آبیاری استاد بین‌المللی ورزش‌های رزمی و داور بین‌المللی است که دو سال برای رفتن به جبهه دفاع از حرم دوندگی می‌کند و به او اجازه نمی‌دهند تا اینکه سرانجام به حرم حضرت عباس رفته و آنجا عهد می‌بندند تا او را به سوریه اعزام نکنند آب نخورند و به عهد خود پایبند می‌ماند در همان روز اول اعزامش به سوریه از  دست ساقی شربت شهادت را می‌نوشد.

نقدی با اشاره به علاقه‌مندی جوانان برای اعزام به جبهه‌های نبرد در سوریه گفت: ‌زمانی که خدمت مقام معظم رهبری بودم عرض کردم که جوانان بسیاری خواهان اعزام به جبهه‌های نبرد سوریه هستند به طوری که وقتی که در بین آنها قرار می‌گیریم گاهی حتی لباس‌های ما را می‌خواهند پاره کنند. این یعنی اینکه ملت ما بعد از اینهمه بمباران‌های فرهنگی هنوز پایبند به ارزش‌های خود است و این نمود آن پیاده‌روی ده‌ها میلیون ایرانی در سراسر کشور است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه اظهار داشت:‌ این عشق و شور را باید قدر دانست و مدیران با راهنمایی‌های امام راحل و رهبری معظم با استفاده از نیروی بسیج می‌توانند مشکلات کشور را حل کنند و هیچ احتیاجی به قدرت‌های بزرگ دنیا ندارند.

نقدی در پایان به تلاش‌های بسیجیان در عرصه  اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: در طی سه سال گذشته ۲۳۰ هزار شغل بدون کمک دولت توسط بسیج ایجاد شده همانگونه که در پارک گفتگو می‌توانید غرفه‌های صنایع دستی را ببینید و همین طور پروژه واکسینه کردن ۱۴ میلیون طیور توسط بسیج از جمله این اقدامات است. ما انتظار داریم که مسئولین به قدرت مردم اکتفا کنند و بدانید که کلید پیشرفت تکیه به مردم است نه تن دادن به سازش‌های قدرت‌های بزرگ.

انتهای پیام /

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=171536

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x