تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

پشت پرده انواع ترشی و شور/ ترشی برای این افراد قدغن است!

  • کد خبر : 170189
  • 26 آبان 1395 - 9:40
پشت پرده انواع ترشی و شور/ ترشی برای این افراد قدغن است!

با خوردن ترشی درد زانو مفصلی ایجاد شده و حتی موجب آرتروز می شود در این میان برخی بیماری ها هستند که نباید افراد مبتلا به ترشیجات لب بزنند.

به گزارش «کمال مهر»؛ترشی ها به خصوص در فصل زمستان  در زمره خوردنی های محبوب  بسیاری افراد به حساب آمده و در خانه هر ایرانی پیدا می شود. کمتر دخترخانمی وکودکی را می شناسید که میوه ها و ترشیجات را دوست نداشته باشد. لواشک و قره قوروت از خوراکی های محبوب این رده سنی است اما باید بدانیم که خوردن این مواد غذایی برای بدن در سنین مختلف مضرات مختلفی داشته و موجب ابتلا به زانو درد و دردهای مفصلی می شود.

افراد سالم باید برای استفاده از ترشی ها از مواد متعادل کننده آن ها یا به اصطلاح طب سنتی از مصلحات نیز استفاده کنند تا به سلامتی بدن صدمه وارد نشود اما برخی بیماران خاص نیز هستند که به هیچ وجه نباید از ترشیجات استفاده کنند زیرا به هرحال به عضو بیمار بدن بیشتر آسیب دیده و موجب تشدید بیماری می شود.
پشت پرده انواع ترشی و شور/ ترشی برای این افراد قدغن است!
خانم ها و دختران عاشق لواشک و ترشی مراقب باشند
حسن اکبری متخصص آسیب شناسی و محقق طب سنتی با اشاره مضر بودن مصرف ترشی در کودکان گفت: در این رده سنی به خصوص اطفال با غلبه سردی و تری مزاج و در دختربچه ها که علاقه زیادی به خوردن ترشی ها مانند لواشک، آلو ترش، قره قوروت و میوه های ترش دارند، خردن ترشیجات به اعصاب آن ها آسیب رسانده و برای بدنشان مضر است.
وی ادامه داد: خانم ها نیز به علت اینکه سردی و تری مزاجشان اغلب بیشتر از مردان است به همین دلیل مصرف زیاد ترشیجات برای آن ها مضر است اما متاسفانه در جامعه این گروه علاقه بیشتری به مصرف موادغذایی ترش دارند.
زانو درد و آرتروز بلایی که ترشی ها سرتان می آورد
اگر درد زانو و مفصلی دارید باید بدانید که برخی مواد غذایی برای شما مضرر بوده  و به تشدید دردهایتان دامن می زند.
متخصص آسیب شناسی با تاکید بر اینکه برخی بیماران نباید از ترشی ها استفاده کنند، عنوان کرد: افراد مبتلا به آرتروز کمر، گردن، زانو و آرنج، بیماران روماتیسمی مثل لوپوس، آرتریت روماتوئید و مبتلایان به ام اس به هیچ وجه از ترشی ها استفاده نکنند زیرا این مواد غذایی موجب تشدید بیماریشان می شود.
وی افزود: برخی افراد خوردن ترشی برای آن ها مضر است این اشخاص با مصرف مواد غذایی ترش به زانو درد و آرتروز مبتلا شوند. یکی از دلایل زانو درد سرد شدن آن است، درد زبان بدن بوده و نشان دهنده سبک زندگی نادرست و عادت غلط غذایی است.
اکبری با اشاره به علت بروزدرد زانو و آرتروز با خوردن ترشی ها گفت: یکی دیگر از بخش های بدن که در اثر مصرف ترشی ها آسیب می بینند مفصل هایی مانند زانو، ما بین دیسک کمری، آرنج و زانو هستند. این مفاصل به دلیل ذات سردشان با خوردن ترشی ها و مواد غذایی سرد و تر دچار عارضه شده و آسیب می بینند.
بیماران ام اس لب به ترشی نزنند
وی با اشاره به سرد و تری  مزاج ترشیجات گفت: ترشی ها به علت مزاجشان عمدتا برای عصب مضر بوده و نقاطی از بدن را که اعصاب بیشتری در آن وجود دارد بیشتری آسیب می بینند به همین دلیل در بیماران ام اس که اعصاب بدن و غلاف میلین عصب آنها تخریب شه به هیچ عنوان نباید از ترشیجات استفاده کنند.
ترشی های مضر و کم ضرر کدامند؟
اکبری با اشاره به کم ضررترین و مضرترین موادغذایی ترش گفت: برخی ترشی ها مانند آب نارنج و سرکه محلی انگور نسبت به سایر آنها ضرر کمتری داشته و آبلیمو، آبغوره و گوجه فرنگی که در ترشی های خانگی استفاده می شوند از مضرترین ترشی ها هستند و برای مصرف این مواد باید از کمی نمک یا مصلح ها آن ها استفاده کرد.
مححق طب سنتی با بیان اینکه برخی مواد دارای مزاج گرم و خشک مصلح یا به عبارتی متعادل کننده ترشیجات هستند، افزود:  نمک طبیعی، سیاه دانه، زیره، آویشن، گل محمدی، گلپر، فلفل سیاه، زنجبیل، دارچین و زنیان به کاهش مضرات ترشی ها و تعادل آن ها کمک می کنند و به همین دلیل توصیه می شود افراد سالم به شرط سلامت بدن می توانند به اندازه و با مصلح مواد ترشی را مصرف کنند.
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=170189

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x