تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
0

بمباران مواضع حشدالشعبی توسط ائتلاف ضد داعش/ تقلای آمریکایی‌ها برای نجات تروریست‌های تکفیری

  • کد خبر : 168850
  • 19 آبان 1395 - 9:12
بمباران مواضع حشدالشعبی توسط ائتلاف ضد داعش/ تقلای آمریکایی‌ها برای نجات تروریست‌های تکفیری

آمریکا تلاش می‌کند با حملات هوایی جلوی پیشروی نیروهای عراقی را بگیرد تا تروریست‌های تکفیری قوای خود را تقویت کنند.

به گزارش    گروه سیاسی «کمال مهر»؛  نیروهای مردمی عراق در ماه‌های  اخیر پیشروی‌های خوبی را در آزادسازی مناطق مختلف عراق برداشت‌اند و موفق شدند تا بخش‌های قابل توجهی از بخش‌های مختلفی از عراق را دست تروریست‌های تکفیری پس بگیرند.
أبو مهدی المهندس رئیس شورای «حشد الشعبی» عراق در سخنانی به برخی اظهارنظرها پیرامون درخواست کمک این گروه از ائتلاف بین‌‍المللی ضد داعش واکنش نشان داده و از آن به شدت انتقاد کرد.
وی در این خصوص اظهار داشت: حشد الشعبی تاکنون هیچ درخواست کمکی به ائتلاف ضد داعش ارائه نکرده و در آینده نیز نخواهد کرد.
این مقام ارشد حشد الشعبی همچنین حملات ویرانگر جنگنده های ائتلاف بین المللی به عراق را غیرقابل توجیه خواند.
بمباران مواضع حشد الشعبی توسط ائتلاف ضد داعش/ تقلای آمریکایی‌ها برای نجات تروریست‌های تکفیری+ تصاویر
** تقلای آمریکایی‌ها برای نجات داعش
ایالات متحده آمریکا با توجه به اینکه از حضور ارتش و نیروهای مردمی عراق برای پاکسازی مناطق مختلف این کشور رضایت ندارد، لذا تلاش می‌کند با حملات هوایی جلوی پیشروی نیروهای عراقی را بگیرد که در گذشته بارها این موضوع یا به صورت حمله هوایی به نیروهای ضد داعش و “حشد الشعبی” و با پرتاب محموله‌های هوایی برای تروریست‌ها صورت گرفته است.
پایگاه اینترنتی “گلوبال ریسرچ” در گزارشی به قلم “کورت نیمو” تحت عنوان «آمریکا برای داعش  محموله کمکهای تسلیحاتی هوایی می فرستد» ‌نوشت :این در حالیست که نیروهای داوطلب مردمی در مناطق “یثرب و بلد” در استان “صلاح الدین” این گزارش ها را نیز تایید کرده اند.
در ماه اکتبر ۲۰۱۴ نیز یک محموله هوایی حامل کمکهای تسلیحاتی در حومه “کوبانی” در سوریه به دست نیروهای داعش افتاد.  در ماه نوامبر همان سال  نیز منابع اطلاعاتی در عراق اعلام کردند آمریکا فعالانه در تامین سلاح برای عناصر داعش نقش ایفا می‎کند.
دستور العبادی برای سپردن عملیات آزادسازی محور غربی «موصل» به حشد الشعبی اولین نقطه عطف در جریان این عملیات بزرگ محسوب می شود.
تصمیم حیدر العبادی برای سپردن عملیات آزادسازی محور غربی موصل به دست حشد الشعبی، تروریست های تکفیری و حامیان منطقه ای و بین‌المللی آنها را غافلگیر کرد. هیچکس انتظار نداشت که العبادی به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح عراق حداقل در چنین برهه‌ای  به صورت غافلگیرانه چنین تصمیمی را آن هم بدون اعلام قبلی، اتخاذ کند.
نخست وزیر عراق با اعلام یکباره و غیرقابل انتظار، تصمیم خود مبنی بر سپردن مسئولیت آزادسازی محور غربی موصل به نیروهای مردمی، بار روانی سنگینی را بر صفوف تکفیریها حاکم ساخته و ابتکار عمل را از آنها بگیرد.
دستور اخیر حیدر العبادی، عملیات آزادسازی شهر موصل را وارد فاز جدیدی کرد. پیشروی‌های گسترده و برق‌آسای نیروهای حشد الشعبی تاکنون ضربات سهمگینی را بر پیکره تروریست‌های تکفیری وارد آورده است.
مسأله‌ای که موجبات نگرانی حامیان منطقه‌ای تکفیریها از جمله عربستان سعودی و ترکیه و مدافعان بین‌المللی آنها از جمله ایالات متحده آمریکا را به وجود آورده است.
نیروهای حشد الشعبی علاوه بر پیشروی‌های گسترده‌ای که در محور غربی شهر موصل محقق ساختند، تمامی راه‌های فرار تروریست‌های داعش از شهر موصل به سمت سوریه را مسدود کردند.
اقدامات تروریستی اخیر گروهک‌های تکفیری در نقاط مختلف عراق بیانگر استراتژی تکفیری‌ها برای نجات از جهنمی است که نیروهای عراقی برای آنها تدارک دیده‌اند.
ایالات متحده آمریکا هر زمان که ارتش و نیروهای مردمی قدرت بیشتر و موضع بهتری نسبت به تروریست‌های داعش دارد، برای ایجاد بالانس قدرت از “تاکتیک پرتاب محموله‌های تسلیحاتی” کمک می‌گیرد.
بمباران مواضع حشد الشعبی توسط ائتلاف ضد داعش/ تقلای آمریکایی‌ها برای نجات تروریست‌های تکفیری+ تصاویر
ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ میلادی بارها با پرتاب محموله‌های هوایی به کمک تروریست‌های تکفیری داعش آمده و نمونه آن را می‌توان در “جلولا”، “سعدیه”، “حمرین”،”تکریت” و “موصل” اشاره کرد که در این کمک‌های هوایی،  تروریست‌ها اسلحه‌های بسیاری را بدست آوردند.
فاز دوم کمک‌های هوایی ارتش آمریکا به تروریست‌های داعش با بمباران جنگنده‌های ارتش این کشور و تلاش برای از بین بردن مواضع نیروهای عراقی صورت گرفته و ده ها نفر به شهادت رسیدند.
یک نظامی عراق در لشکر ۹۱ ارتش در این باره اظهار داشت: جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی دسته‌ای از نیروهای ارتش عراق را اشتباها در نزدیکی روستای  “خرابردان” در “غرب مخمور”  بمباران کردند.  این بمباران به شهادت ۳۰ سرباز عراقی و همچنین فرمانده دسته منجر شد و همچنین پا و دست فرمانده یکی از گروه‌های وابسته به ارتش قطع شد.
** آمریکایی‌ها به دنبال تجزیه عراق هستند
تاکنون جنگنده‌های ائتلاف آمریکا چندین بار نیروهای عراقی را در نقاط مختلف بمباران کرده‌ اند و هربار ادعا کردند که به اشتباه بمباران شده و این در حالی است که  در پشت پرده  اهداف دیگری پیگیری می شود.
بمباران مواضع حشد الشعبی توسط ائتلاف ضد داعش/ تقلای آمریکایی‌ها برای نجات تروریست‌های تکفیری+ تصاویر
سرلشگر صفوی در سخنانی اظهار داشت: دولت اوباما از شش ماه پیش با برقراری خط اطلاعاتی با تروریست‌ها  برای آزادسازی موصل به نفع تبلیغات انتخاباتی کلینتون تلاش می‌کند و هدف آمریکا از ایجاد داعش از سویی تخلیه انرژی جوانان مسلمان است تا به سمت بیداری اسلامی نروند و ازسوی دیگر ایجاد امنیت برای صهیونیست‌ها است.
وی ادامه داد: یکی از اهداف اولیه آمریکایی‌ها این بود که تروریست‌ها را به سمت ایران بفرستند، این یک واقعیت است و توهم نیست اما با هوشیاری و پیش بینی هوشمندانه رهبری معظم انقلاب و سیاست‌های ایران و نقش آفرینی مستشاری ایران در عراق و سوریه این هدف آمریکا با شکست مواجه شد.
دستیار و مشاور عالی  فرمانده معظم کل قوا گفت: در خصوص اهداف آمریکا برای به وجود آوردن داعش گفت: آنها می خواستند انرژی جوانان کشورهای مسلمان را تخلیه کنند و این جوانان را برای کشتار مسلمانان به سوریه بیاورند. صهیونیست‌ها و سعودی‌ها از وضعیتی که به وجود آمده بسیار خوشحال هستند، البته این را هم بگویم بخشی از سعودی ها به شدت طرفدار داعشی‌ها هستند و امکان حضور داعشی‌ها در عربستان هم وجود دارد.
آمریکا و متحدانش  به دنبال این هستند که با طولانی‌تر کردن جنگ عراق سناریوی تجزیه این کشور را کلید بزند و برای این منظور برخی هم‌پیمانان داخلی و باقیمانده‌های رژیم بعثی نیز در داخل به ایالات متحده و کنگره آمریکا کمک می‌کنند.
گزارش از مهدی شهرودی
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=168850

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x