تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

رشته جذاب و پر هیجان«رادیو کنترلرها» در استان البرز + تصاویر و فیلم

  • کد خبر : 157497
  • 18 آبان 1395 - 10:54
رشته جذاب و پر هیجان«رادیو کنترلرها» در استان البرز + تصاویر و فیلم

مهدی قربانی مسئول کمیته آرسی و رادیو کنترل استان البرز در خصوص این رشته جذاب با خبرنگار «کمال مهر» گفتگو کرد در ادامه می خوانید…

به گزارش «کمال مهر»؛ مهدی قربانی مسئول کمیته آرسی و رادیو کنترل استان البرز در خصوص این رشته جذاب با خبرنگار «کمال مهر» گفتگو کرد در ادامه می خوانید:

photo_2016-11-08_09-56-50_001

جناب قربانی در خصوص این رشته و  شروع کار این کمیته در البرز توضیحاتی بفرمایید؟

از دهه ۴۰ این هواپیماهای مدلر وارد ایران شد و  از سال ۱۳۷۱ این رشته بر عهده فدراسیون  اتومبیلرانی قرار گرفت و از شهریور سال ۹۴ این کمیته RC استان البرز در حال فعالیت است.

photo_2016-11-08_09-56-27

تنوع رادیو کنترلرها چطور هست؟

این رشته شاخه های مختلفی دارد ماشین، قایق، هواپیما و هلی کوپتر کنترلی در حال فعالیت است. این رشته چون تنوع زیادی دارد و دارای جذابیت فوق العاده ای است، دغدغه داریم تا مکان مناسبی داشته باشیم،  زمین چتر بازی اشتهارد که زمین دوم  ما هست تمرین هواپیما و هلی کوپتر داریم و تمرین ماشین در پیست کارتینگ پارک چمران برگزار می شود، البته از آقای جعفری بخاطر اینکه با ما همکاری می کنند و این پیست را در اختیار ما قرار می دهند تشکر میکنم.

photo_2016-11-08_09-55-39

 

این کمیته پیست اختصاصی هم دارد؟

به همت تلاش آقای اردشیردرویشی ریاست هیئت اتومبیلرانی استان البرز و باهمکاری مدیر کل اداره ورزش در ۲۵ تیرماه امسال پیست موقت کمیته آر سی در انتهای بزگرراه همت فعال شد و اکنون محل تمرین اصلی است.

photo_2016-11-08_09-55-08

چند استان کمیته آرسی دارند و برنامه های شما در این زمینه چی هست توضیح بفرمایید؟

۳۳ کمیته  اتومبیلرانی در کل کشور وجود دارد  و حدود ۱۰ کمیته آرسی زیر مجموعه این کمیته در حال فعالیت هستند.برنامه هایی که تا به حال داشتیم اولین دوره مسابقات رادیو کنترلر  دهه فجر سال گذشته “۹۴” در  ۴رشته برگزار کردیم. همچنین  برنامه آموزشی ساخت هواپیمای مدل  برگزار کردیم همینطور  طی  نامه ای  به آموزش پرورش کرج اعلام آمادگی کردیم تا برای دانش آموزان کلاس برگزار کنیم و در آینده نزدیک هم   افتتاحیه پیست و مسابقات هواپیمایی خواهیم داشت. برای ارتقای سطح کیفی و علمی اعضاء تاملی با دانشگاه علمی کاربردی دستواره داریم.

photo_2016-11-08_09-55-03

علاقمندان برای عضویت در این کمیته باید چه اقدامی کنند؟

علاقمندان این رشته می توانند اولین مرحله به دفتر اتومبیلرانی در بخش کمیته ار سی مراجعه  و  ثبت نام کنند و دوستان تازه کار هم با ارسال در خواست عضویت به این شماره ۰۹۳۶۱۹۹۲۲۹ می توانند در گروه تلگرامی  عضو بشوند و از مطالب این گروه استفاده کنند واز این طریق هم می توانند ثبت نام را انجام بدهند. همچنین تور هایی هفتگی در این خصوص داریم و با حضور در این برنامه ها نیز می توانند با فعالیت ها آشنا بشوند.

 

allpilots

کدام رده های سنی در این ورزش فعالیت میکنند ؟

از دانش آموز و دانشگاهی تا دکتر و کسبه در این زمینه فعالیت می کنند بخش دانشجویی هم در سطح دانشگاه های کشور حضور فعال دارند و ما هم حمایت میکنیم.

photo_2016-11-08_09-55-49_001

سخن آخر اگر دارید بفرمایید:

از مسئولین شهری گله مند هستیم چرا که  زمین هایی در اختیار دارند اما متاسفانه برای این منظور در اختیار ما قرار نمی دهند از استاندار و فرماندار و مسئولینی که می توانند کمک کنند برای این رشته در خواست همکاری داریم.

باتشکر

انتهای پیام/

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=157497

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x