تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
0

سران فتنه در انتظار ایستگاه اشد مجازات؟!/ فتنه گران ممنوع مصاحبه، قانون را دور زدند

  • کد خبر : 168421
  • 17 آبان 1395 - 9:39
سران فتنه در انتظار ایستگاه اشد مجازات؟!/ فتنه گران ممنوع مصاحبه، قانون را دور زدند

فتنه۸۸خط قرمز نظام مقدس جمهوری اسلامی که هر ایرانی باید این حرکت ضد انقلابی را محکوم کرده و به عنوان سند خیانت عده ای فریب خورده ،مال پرست و خیانتکار به نظام ورهبری برای نسل های آینده معرفی شود.

به گزارش«کمال مهر»؛به نقل از  بیان روز،جمعه حماسی و پرشور ۲۲خرداد ۱۳۸۸که با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و حضور چهل میلیونی،دنیا عظمت واقتدار ملت ایران را درک کرد.

انتخابات ریاست جمهوری88

در ساعاتی که پس از انتخابات ،ملت منتطر برگزاری مراسمات جشن پیروزی سیاسی ملت ایران بودند،فردای روز انتخابات،متاسفانه حوادث اتفاق افتاد که کام شیرین ملت ایران تلخ شد.

میرحسین موسوی از سران فتنه،کلید فتنه را با طرح ادعای تقلب در انتخابات روشن کرد ،جریان فتنه که گویا برنامه ریزی شده و از داخل وخارج برای آن تصمیم گیری های صورت گرفته بود با جنگ روانی وتبلیغاتی آغاز شد.

اعلام زودهنگام پیروزی موسوی به عنوان برنده انتخابات گام دوم فتنه گران برای اجرای برنامه های خود بود.

مطرودان فتنه

وبگاه های خبری متعددی هم صدا با رسانه های خارجی از پیش افتادن موسوی در انتخابات اخباری را منتشر کردند.

آقای هاشمی رفسنجانی نیز در هنگام رأی دادن به طور ابهام آمیز، دغدغه خود را درباره سلامت انتخابات اعلام کرد! همسر موسوی نیز مردم را به اعتراض خیابانی در صورت رأی نیاوردن موسوی دعوت کرد.

وضعیت غبار آلود شد به طوری که موسوی در بیانیه ای در  شب جمعه (۲۲/۳/۸۸)

از ملت خواست آماده برگزاری جشن پیروزی در شامگاه میلاد بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) باشند.

فتنه88

اردوکشی خیابانی و شعارهای ضد نظام ورهبری و بی حرمتی به عزاداری امام حسین(ع) با کف و سوت،فتنه ۸۸به اوج رسید.

رهبر معظم انقلاب اسلامی امام خامنه ای در خطبه های نماز جمعه تهران به مانند همیشه با درایت و بصیرت ،فرمایشاتی را به عنوان فصل الخطاب همه این حرف ها و رفتارها بیان کردند.

معظم له در بخشی از سخنان شان با اعلام صریح، راهکار خود را برای حل اختلاف پیش آمده مطرح ساختند و با هشدار به گروه ها و جریان های سیاسی فتنه انگیز اعلام کردند: «بنده زیر بار بدعت های غیرقانونی نخواهم رفت.»

فصل الخطاب رهبر انقلاب برای فتنه88

” نشست خبری حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای خبرنگاری درباره علت تذکر دادستانی تهران به مدیران مسئول رسانه‌ها و ممنوعیت بکار بردن اسم، تصاویر و اخبار مربوط به رئیس دولت اصلاحات سوالی پرسید که سخنگوی قوه قضائیه در این‌باره، اظهار کرد: اگر کسانی که از نظر شورای عالی امنیت ملی یا قوه قضائیه به عنوان سران فتنه محسوب شدند، دستگاه قضایی و دادستانی می‌تواند به عنوان یک اقدام دستوراتی در این رابطه صادر کند.

حصر فتنهوی ادامه داد: در مورد همین فرد مورد نظر شما دستور داده‌اند که رسانه‌ها حق ندارند تصویر یا مطالب ایشان را منتقل کنند. دادستانی تهران این اقدام را انجام داده و این دستور نیز همچنان باقی است و گفته شده که اگر رسانه‌ای خلاف آن عمل کند با آن رسانه برخورد خواهد شد.”

سران فتنه در اقدامی مناسب ممنوع التصویر شدند ولی چند صباحی نگذشت که خیلی ها بر این مسئله ایراد گرفتند و کاسه داغ تر از آش شدند و با این اقدام اعلام مخالفت کردند و بلافاصله خاتمی از سران فتنه در برهه های مختلف زمانی با رسانه ها و در فضای مجازی اقدام به مصاحبه و صدور بیانیه و اطلاعیه می کرد به طوری که سران فتنه علی رغم نقض قوانین در۸۸ باز هم با دور زدن قانون ،مسئله ممنوع مصاحبه شدن را زیر پا گذاشتند واخیرا هم در خصوص درگذشت منصور پور حیدری خاتمی از سران فتنه مبادرت به انتشار اطلاعیه ای کرده است.

فتنه وممنوع مصاحبه

در عمل این بحث ممنوع التصویر شدن سران فتنه به نتیجه نرسید و تا کنون خبری از برخوردی با مدیر مسئولان رسانه هایی که اقدام به مصاحبه با سران فتنه می کنند منتشر نشده است؟!

حالا برخی از سیاسیون واصلاح طلبان با پررویی خاصی در متینگ ها وجلسات سیاسی خود از رفع حصر سران فتنه صحبت می کنند که این خود توهین به شعور ملت فهیم وبا بصیرت ایران اسلامی است،گویا فقط سران فتنه آمدند شیشه یک منزلی را شکستند و الان باید اقدام تامینی برای آنها اعمال وسپس آزاد شوند.

حصر سران فتنه که یک اقدام تامینی که دیگر به قصه ای تکراری بدون اعلام زمان خاصی تبدیل شده ،همچنان هم این مسئله ادامه دارد.

 فتنه88

هر چند ملت با بصیرت وآگاه ایران اسلامی در لبیک به فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی امام خامنه ای در نهم دی ماه۸۸جواب دندان شکنی به دشمنان نظام دادند.

راهپیمایی9دی

علی رغم اینکه مردم نسبت به اشد مجازات سران فتنه مطالباتی داشته اند ولی تا کنون خبری از مجازات این مجرمان نشده است.

در مقابل اگر فردی کار خلافی انجام دهد،نهادهای متولی در صورت استخدام مانع از به کار گیری آن می شوند ولی در مقابل افرادی که خود را به اصطلاح دلسوزان نظام عنوان می کنند و با حرکات و رفتار ناشایست خود باعث برهم زدن کشور شدند به راحتی در منزل حصر هستند.

آیا توهین به امام حسین(ع) و عزاداری عاشورای حسینی مسئله ای ساده وپیش پا افتاده است؟

آیا اردو کشی خیابانی ،تخریب اموال عمومی و سر دادن شعار های ضد نظام و ولایت فقیه،مفسد فی الارض نیستند؟!

در واقع وقتی افرادی این جرم های آشکار را انجام داده اند باید همچنان در حصر باشند و به مجازات اشد محکوم نشوند؟

مسئولان به مردم اعلام کنند که مجازات واقعی سران فتنه واقعا همین حصر خانگی است و تاکی ادامه دارد؟

به نظر می رسد ،گذشت ۸سال از فتنه ۸۸،یک مدت طولانی برای اجرای مجازات واقعی برای افرادی هست مرتکب جرم آشکار ضد نظام شدند.

اقدامات متخلفانه صورت گرفته

اقدامات متخلفانه صورت گرفته توسط گروه “فتنه” وسعت و گستره وسیعی دارد که شاید در یک مقاله نگنجد و نیاز به بررسی جامع تر و دقیق تر دارد. از این رو، می توان به برخی از آنها اشاره نمود و مطابق قوانین موضوعه کشور در حوزه جرم شناسی بررسی نمود.

فتنه88

۱-تشویق و تحریک اذهان عمومی و ایجاد اختلاف

مطابق بند ۷ ماده ۳۳ قانون انتخابات ریاست جمهوری، تشویق اذهان عمومی، سیاه نمایی و بیان مطالب خلاف واقع علیه کشور، ایجاد اختلاف مابین اقشار جامعه بویژه از طریق قومی و نژادی، انتشار هر گونه نظر سازی و نظر سنجی کاذب در خصوص انتخابات جرم محسوب می شود.

با توجه به آنچه در بالا ذکر شد و تطبیق این اعمال با ماده مذکور، بخوبی می توان دریافت که اقدام آنها از ابتدا جرم بوده ، چرا که سران فتنه هم پابا کشورهای معاند جمهوری اسلامی ایران از قبل به تشویق اذهان عمومی و سیاه نمایی در خصوص انتخابات نمودند. پر واضح است که از منظر حقوق کیفری این عمل آنها جرم محسوب می شود و درخور مجازات مناسب و مقتضی است.

۲-تخریب اموال عمومی

ماده ۶۷۷ ناظر بر تخریب اموال عمومی می باشد که بطور گسترده می توان آنرا در مبحث اخلال در نظم و امنیت عمومی و همین امر با وجود شرایط می تواند مجازات محارب را بار کرد. در فتنه ۸۸، اگرچه آمار دقیقی در خصوص میزان خسارات به اموال عمومی و خصوصی شهروندان وجود ندارد، اما میلیاردها تومان خسارت وارد شد که مسلما ناشی از فعل و یا ترک فعل سران فتنه بوده است.

فتنه88

۳-اهانت به مقدسات

با توجه به ماده ۵۱۳ قانون مجازات فعلی اهانت به مقدسات که مصداق آن اعمال صورت گرفته در روز عاشورا  که توسط طرفداران حزب بازنده انتخابات صورت گرفت می باشد، اگر این اعمال “ساب النبی” محسوب گردد مجازات اعدام برای فاعل به همراه دارد و اگر چنین نشود مجازات تعزیری اعمال می شود، که مسلما سران فتنه خواه یا ناخواه از این موضوع مطلع بوده اند.

۴-اهانت به امام راحل و مقام معظم رهبری

ولایت فقیه در نظام اسلامی ما، با توجه به همه پرسی و پذیرش همه جانبه مردم با دادن اکثریت مطلق آراء به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، بعنوان ستون و راهنمای جامعه اسلامی که در قانون اساسی نیز در اصل ۵ آن قانون بعنوان نایب امام عصر در زمان غیبت تعیین و شناخته شده است.  ماده ۵۱۴ قانون مجازات اسلامی جدید اهانت به رهبری و بنیان گذار انقلاب اسلامی جرم انگاری شده است. اما آنچه در وقایع فتنه ۸۸ رخ داده است، اعمال شنیعی  بود که ولایت فقیه را هدف قرارداده، یعنی به مقابله با قانون اساسی برخواستند، که بعید است کسی معتقد باشد سران فتنه از روی ناآگاهی سردمدار چنین عملی بوده باشند.

۵-جرایم بر ضد امنیت داخلی و خارجی کشور

ماده  ۴۹۸ تا ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی جدید و همچنین قوانین خاص ماننده قانون انتخابات ریاست جمهوری ناظر بر جرایم علیه امنیت داخلی و خارجی می باشد. سران فتنه بعنوان فاعل رفتارهای جرم زا و داشتن رهبریت گروه فتنه بصورت آشکارا اقدامات علیه امنیت ملی و آسایش عمومی و همچنین ایجاد خلل درامنیت خارجی کشور که به بسیاری از کشورهای معاند این اجازه را داد که به خود جرات دهند تا در مسائل داخلی ایران دخالت نمایند و در اکثر موارد هدایت گر فتنه بوده اند. با تحریک افراد برای پیوستن به اعتراضات بدون مجوز، سران فتنه عمدا امنیت ملی را هدف قرار دادند و باعث نا امنی و کشته شدن تعدادی از بسیجیان و مردم عادی شده اند. مطابق مواد مذکور باید با آنها برخورد و مجازات مقتضی نصیباشان گردد.

همانگونه که در بالا ذکر شد، جرایم ارتکابی توسط سران قتنه و طرفداران آنها بسیار وسیع می باشد و بررسی تمام آنها در حوصله این مقاله نمی  گنجد و فقط به بیان چند مورد بسنده کردیم. البته حضور مردم در ۹ دی طومار توطئه‌های دشمن را در هم پیچید و این حضور نشان از بصیرت و آگاهی و اعتقاد ملت به نظام جمهوری اسلامی ایران است.

“(خبرگزاری میزان۹دی۹۴)

حالا در فضایی که دولت تدبیر وامید برای اصلاح طلبان ایجاد کرده،افرادی که قصد مسئولیت گرفتن را دارند به خود جرات نمی دهند که جریان فتنه را محکوم کنند یا خود را اصول گرا اعلام کنند که این در واقع زنگ خطر جدی برای مسائل سیاسی است.

انتظار می رود که سران فتنه طبق قوانین مجازات اسلامی ایران به مجازات واقعی خود برسند تا درس عبرتی برای مخالفان داخلی وخارجی نظام قرار بگیرند.

*علی مرادی

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=168421

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x