تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
0

دبیر کل جنبش “انصار الله” کیست؟ + تصاویر

  • کد خبر : 168176
  • 15 آبان 1395 - 16:58
دبیر کل جنبش “انصار الله” کیست؟ + تصاویر

ملت بزرگ یمن با وجود تجاوزگری ظالمانه رژیم سعودی و مزدودانش، به ارزش های اسلامی پایبند است.

به گزارش  گروه سیاسی«کمال مهر»؛؛ “عبدالملک بدرالدین” رهبر جنبش انصارالله است که در سال ۱۹۷۹ (و برخی منابع ۱۹۸۲) در یمن به دنیا آمده است. او به مطالعه امور مذهبی علاقه مند بود و از همان دوران نوجوانی به فراگیری علوم مذهبی پرداخت.

وی پسر “علامه بدرالدین”  یکی از مراجع بزرگ “زیدیه” در دوره معاصر به شمار می‎رود. وی به عنوان رهبر معنوی جنبش انصارالله، نقش مهمی در ارتقاء فکری و فرهنگی “زیدیه” معاصر و احیا و گسترش مکتب در یمن ایفا کرد.

“عبدالملک بدرالدین” بخشی از دوره کودکی را در منطقه “مران” از توابع استان “صعده” در شمال غربی یمن و بخش دیگر این دوره را در منطقه “جمعه بن فاصل” از توابع ناحیه “حیدان”  در صعده سپری کرد و دوره جوانی را نیز در همین منطقه گذراند.

“عبدالملک بدرالدین”  از سال ۲۰۰۴ تاکنون توانسته است با کمک برخی از همفکران  خود جنبش انصارالله را هدایت کند و این موضوع باعث شد تا در سال ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ و در جنگ اخیر به خوبی در برابر تجاوزات رژیم سعودی ایستادگی کند .

وی سخنوری بسیار تواناست و با توجه به نفوذ پدرش  “بدرالدین” که از ائمه مذهب جارودی (فرقه ای از “زیدیه”) است که احترام و نفوذ زیادی در یمن دارد، توانسته ، بهره فراوانی ببرد. مخالفان جنبش انصارالله  معتقدند  تحولات فکری آنها باعث شده است که انصارالله  در افکار و عقاید بسیاری با شیعه امامی احساس نزدیکی کنند.

** عبدالملک بدر الدین درباره تجاوز رژیم سعودی به یمن چه نظری دارد؟

“سید عبدالملک بدرالدین” دبیرکل انصارالله یمن در سخنانی گفت:  ملت بزرگ یمن با وجود تجاوزگری ظالمانه رژیم سعودی و مزدودانش، به ارزش های اسلامی پایبند است. وضع مسلمانان امروز به گونه ای است که آمریکا و اسرائیل از خارج و برخی مجرمان و خائنان از داخل امت اسلامی برای خنجر زدن به امت اسلامی از پشت تلاش می‌کنند. آنچه آمریکا و اسرائیل برای آن تلاش می کنند به بردگی کشاندن مسلمانان است، در حالی که دین اسلام دین آزادگی است و اینکه فقط برای خداوند باید بندگی کرد و بس.

دبیر کل جنبش انصار الله کیست؟ + تصاویر

وی افزود: طرح اصلی دشمنان تفرفه افکنی و تجزیه است. آنها از رژیم هایی چون آل سعود که ظالم و ستمگر است و گروه های دیگر  بهره می گیرند و آنها در واقع ابزار آمریکا برای ایجاد دو دستگی بین امت اسلامی هستند و زمانی که طرح های واقعی در میان مسلمانان نباشد، طرح های دشمنان برای آنها آماده می شود.

دبیرکل انصارالله گفت: رژیم سعودی امروز تظاهر به اسلام و آیین های اسلام می کند و در پوشش آن در جهت اهداف دشمنان حرکت می کند. امروز، تلاش می شود تا از امت اسلامی موجودیت و کیانی باقی نماند. آمریکا امروز در یمن در حال جنگ است و عربستان و امارات نیز به عنوان سربازان خادم و مطیع آمریکا و اسرائیل و در این خصوص از نهایت تلاش خود برای اجرایی کردن توطئه های آمریکا و اسرائیل استفاده می کنند.

“عبدالملک بدرالدین” گفت: انقلاب در یمن پیشرفت کرده و از نهاد دولت حفاظت کرده است؛ وی در ادامه با اشاره به اینکه برخی از طرف‎های سیاسی در یمن به درگیری‎های مذهبی و فرقه‎ای دامن می‎زنند، اظهار داشت: حزب اصلاح و عناصر القاعده برای مقابله با انقلاب مردمی همکاری می‎کنند.

“عبدالملک بدرالدین” گفت: عربستان سعودی در صدد تحمیل الگوی لیبی در یمن است؛ رهبر انصارالله با بیان اینکه ملت یمن با قاطعیت در مقابل تلاش عربستان برای ایجاد الگوی لیبی در یمن مقابله خواهند کرد، نسبت به ادامه موضع کینه‎توزانه برخی گروه‎ها در یمن هشدار داد. “عبدالملک بدرالدین” در سخنرانی های متعدد خود بر تضمین دفاع از انقلاب تاکید کرده است.

البته سید عبدالملک بدرالدین ارادت خاصی هم به مقاومت اسلامی لبنان و شخص “سید حسن نصرالله” دبیر کل مقاومت اسلامی دارد. سیدعبدالملک الحوثی با تأکید بر حمایت همه‌جانبه از جنبش مقاومت اسلامی و حزب‌الله لبنان، گفته است حزب‌الله با مبارزه خود علیه اسرائیل، به همه اعراب، امت اسلامی، مقاومت و لبنان خدمت می‌کند.

***عربستان با چراغ سبز آمریکا به فتنه گری در یمن می پردازد

عبدالملک بدرالدین دبیر کل جنبش انصار الله در سخنرانی دیگری پیرامون اقدامات رژیم سعودی در جنگ یمن نیز گفت:  اقدامات عربستان ادامه نفاق و دورویی در جهان اسلام است.

دبیر کل جنبش انصار الله کیست؟ + تصاویر

وی گفت: زمانی که آمریکا به عربستان چراغ سبز می‌دهد فتنه در هر کشوری که آن‌ها بخواهند، ایجاد خواهد شد. تجاوز آمریکا و عربستان به کشور ما در راستای ایجاد همین فتنه‌هاست.

دبیر کل جنبش انصار الله تأکید کرد: عربستان مرتکب جنایت بزرگی در صنعا شد و مراسم ختمی را در سالن بزرگی هدف قرار داد. این جنایت یک رسوایی بود، اذعان به آن نیز یک رسوایی بود. متأسفانه برخی می‌خواهند بر روی جنایت‌های عربستان سرپوش بگذارند.

عبدالملک الحوثی گفت: متجاوزان مردم یمن را در مدارس، مساجد و گورستان‌ها هدف قرار دادند. عربستان با پول و زبان نرم وارد کشورها می‌شود تا به آن کشورها نفوذ کرده و آرامش و ثبات را از بین ببرد. نظام سعودی و مزدورانش خطری علیه صلح داخلی در هر کشوری هستند.

وی گفت: ما باید به بازسازی دولت و مقابله با دشمن و حفظ پایداری و وحدت بپردازیم. همگان باید به مسئولیت ملی خود عمل کنند چرا که جایگزین این مسئله تسلیم شدن و خواری خواهد بود. ما نباید به سازمان ملل تکیه کنیم. حتی بعد از جنایت بزرگ عربستان در صنعا موضع این سازمان کافی نیست.

درباره میزان ارادت سیدعبدالملک الحوثی به حزب‌الله همین قدر کافی است که به این موضوع اشاره شود که وقتی خبرنگار روزنامه لبنانی الدیار در مصاحبه با سیدعبدالملک الحوثی از وی سوال کرد آیا صحت دارد با سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان ارتباط دارید؟ او با رد اخبار منتشره در این باره، تأکید کرد حتی اگر هم خبر رابطه انصارالله با سیدحسن نصرالله صحت داشته باشد، این افتخار بزرگی برای او و انصارالله است.

**تلفات سنگین پادشاهی عربستان در جنگ یمن

جنبش انصارالله یمن در جنگ با عربستان موفق شده علاوه بر آنکه رژیم سعودی را به چالش بکشد، به پادشاهی عربستان تلفات سنگین وارد کند و حملات موشکی با موشک های “قاهر” و “صرخه” از ابتکارات مهم “عبدالملک بدرالدین” در جنگ با رژیم سعودی بود.

ارتش و  “انصار الله” در مواضع قدر ت نسبت به ارتش رژیم سعودی قرار دارند و همچنان حداقل بر ۱۱ استان این کشور بیش از ۵۰۰ هزار کیلومتر مربعی مسلط هستند و رژیم سعودی به هیچ کدام از اهداف خود در یمن نرسیده است.

گزارش از محمد زرچینی

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=168176

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x