تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

پلی رویایی در شمال قزوین + تصاویر

  • کد خبر : 167956
  • 14 آبان 1395 - 15:49

ایران زمین هر هفته از بهترین جای دیدنی کشورمان خبر می دهد.

به گزارش گروه فرهنگی«کمال مهر»؛؛ وقتی چشمتون به دو سه روز تعطیلی پشت سر هم توی تقویم میخوره بدون شک اولین چیزی که به ذهنتون می رسه رفتن به مسافرت و خلاص شدن از استرس و اضطراب زندگی مدرن امروزی است.

وجود پلی رویایی در شمال قزوین

اما شاید به دلیل ترافیک و شلوغی از رفتن به مسافرت های چند روزه پشیمون بشید، اما نظرتون راجع به رفتن به مسافرت های یک روزه چیه؟ با این کار هم می تونید آب و هوایی عوض کنید، هم با جاذبه های گردشگری اطراف تهران آشنا بشید و هم از تعطیلاتتون بهره بردید.

یکی از بوستان های خوش آب و هوا و سرسبز قزوین که در منطقه ای کوهستانی قرار گرفته است، بوستان ملی باراجین است. این پارک، بزرگترین پارک جنگلی در کشور محسوب می شود.

وجود پلی رویایی در شمال قزوین

این بوستان به وسعت ۱۵۰۰ هکتار در ارتفاعات شرقی مشرف بر دره رودخانه فصلی ارنزک که از دو کیلومتری شمال قزوین آغاز می شود، قرار دارد و یکی از نقاط خوش آب و هوا و از تفرجگاه های دیرینه مردم شهر قزوین است.

وجود پلی رویایی در شمال قزوین

یکی از بخش های مهم بوستان ملی باراجین، دهکده حیات طبیعت است که در داخل محوطه بوستان در حال راه اندازی می باشد. دهکده حیات طبیعت شامل فروشگاه مواد غذایی حیوانات، مجموعه پرندگان شکاری، زیستگاه بزها، زیستگاه گوزن ها، آبشار و برکه، خانه روستایی، آمفی تئاتر روباز، آلاچیق های سنتی، مزرعه، سوله گوزن ها، زاغه ها و خانه کودک است.

زمانیکه به این بوستان خوش آب و هوا می روید وجود پلی که روی دریاچه ای کوچک بنا شده است توجهتان را به سمت خود جلب می کند. گذر از این پل و گرفتن عکس های یادگاری بطور حتم خاطراتی را برایتان از آن روز زیبا جلب می کند که تا مدت ها ورق زدنش روحتان را جلا می دهد.

وجود پلی رویایی در شمال قزوین

حتی می توانید در نزدیکی آنجا با انداختن یک زیرانداز،عصرانه ای دلچسب را با خانواده و دوستان خود میل کنید و از آب و هوای خوب آن لذت ببرید.

گزارش از نیلوفر جوانشیر

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=167956

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x