تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

ازدواج به سبک فضای مجازی

  • کد خبر : 167939
  • 14 آبان 1395 - 15:38
ازدواج به سبک فضای مجازی

مهمترین اتفاق در زندگی افراد انتخاب شریک زندگی مناسب برای شروع دوره جدیدی از زندگی است.

به گزارش «کمال مهر»؛؛ اینترنت، وب، شبکه های اجتماعی گوناگون، چت کردن و دیگر موارد استفاده از اینترنت در اوقات فراغت تبدیل شده به اعمالی که امروزه جوانان حتی در محل کار یا دانشگاه خود را درگیر آن می بینند. در این فضا افراد با یکدیگر آشنا می شوند و اطلاعات شخصی خود را با یکدیگر در میان می گذارند.

اینترنت و فضای مجازی موارد استفاده گوناگونی دارد، افراد می توانند مقالات علمی مختلف، اطلاع از اخبار جهان، بررسی در حیطه کاری اشخاص، تبلیغات و غیره را در این فضا جستجو کنند اما امروزه متاسفانه اشخاص با ورود شبکه های اجتماعی مختلف در فضای مجازی و عضویت در آن، چت کردن و تبادل اطلاعات شخصی با افراد که کاربران اسم آن را آشنایی می گذارند، تنها مقصود حضور در این فضا است.

ازدواج به سبک فضای مجازی
آدمی در ذات خود سرشار از نیازهایی است که رفع این نیازها به شخصیت گرفتن انسان کمک می کند و نقص در رفع آن موجب تزلزل شخصیت و ذات انسان می گردد. پیدا کردن شریک زندگی مناسب یکی از مهمترین اتفاقات فردی و اجتماعی برای افراد است و کمک بسیاری به سلامت اخلاقی و امنیت روانی پایدار در سطح جامعه می کند.

در این حوزه نباید برخی واقعیت ها را نادیده گرفت، برخی از روابط ناسالم و ازدواج های نادرست و اشتباه صدمه زیادی را به شخص و جامعه وارد می کند. از اوایل دهه ۹۰ با واژه ای در فضای مجازی و اینترنت آشنا شده ایم. مدت زمان زیادی از آغار فعالیت سایت های همسریابی تاکنون نمی گذرد اما متاسفانه بسیاری از ما این روزها مصداق های ازدواج اینترنتی را در بین اطرافیانمان مشاهده می کنیم که در غالب آنها مقصد زوجین دادگاه های حل اختلاف می باشد. بسیاری از کارشناسان اجتماعی و رفتاری بر این باورند که متاسفانه در کشورمان شاهد حرکت شتابان تغییرات گسترده در ساختارهای اجتماعی و سنتی و در نهایت رسیدن به مرحله گسست فرهنگی هستیم که ارتباطات در فضای مجازی و شروع زندگی مشترک افراد بر این اساس کمک زیادی را به این روند مخرب کرده است.

ازدواج به سبک فضای مجازی
با گسترش فضای مجازی در لایه های مختلف جامعه و همه گیر شدن این فضا در بین اقشار مختلف مردم مهمترین اتفاق زندگی هرفرد که ازدواج است را به چالش کشیده شده. در این فضا که هویت مخاطب نیز جای بررسی دارد و حتی افراد با نام حقیقی خود نیز وارد محیط وب نمی شوند آیا می توان همسری مناسب برای شروع یک زندگی آرام را انتاخب کرد؟
ازدواج به سبک فضای مجازی
شبکه های اجتماعی محصولی وارداتی از غرب به شرق این کره خاکی است ولی باید فرهنگ سازی در فضای مجازی توسط مسئولین امر هرچه سریعتر انجام شود. در فضای مجازی افراد با استفاده از سایت ها، کانال ها و گروه های مختلف مجازی با یکدیگر آشنا می شوند این آشنایی که غالباً با وعده های کذایی ضورت می گیرد تبدیل به دروغی برای آغاز آشنایی در فضای وب است. پرنگ نشان دادن نقاط قوت و کمرنگ کردن نقاط ضعف جز لاینفک بسیاری از شخصیت های مجازی برای شروع یک رابطه دوطرفه با جنس مخالف است. به عقیده بسیاری از کارشناسان حضور افراد در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی برای آشنایی و ایجاد رابطه با جنس مخالف نشانه بارزی از ضعف و سستی در اعتماد به نفس این افراد است.
ازدواج به سبک فضای مجازی
بنا به گفته کارشناسان خانواده، سخت گیری در امر ازدواج سبب می شود فرزندان، خانواده ها را از شروع روابط با جنس مخالف آگاه نسازند و به طبع حفظ خطر حضور و شروع یک دوستی نامناسب را برای خود حفظ کنند. برای جلوگیری و آگاه سازی جوانان از خطرات شروع رابطه در فضای مجازی خانواده ها نقش مهم و موثری را ایفا می کنند آنان می توانند با کمتر کردن خواسته های خود از همسر آینده فرزندشان زندگی آرامی را برپایه آشنایی در دنیای حقیقی برای عزیزان خود فراهم سازند. مسئولین فرهنگی نیز با اخذ تدابیر ویژه باید برای جلوگیری از سواستفاده اشخاص بزهکار در این فضا از فرزندان خانواده های ایرانی حمایت کنند.
گزارش از سید حمیدرضا نجات
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=167939

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x